12 Τροφές για τον Εγκέφαλο σου που θα Εκτοξεύσουν την Μνήμη και την Συγκέντρωση σου

Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες τροφές που βοηθούν τον εγκέφαλο σου και πρέπει να τις γνωρίζεις. Διάβασε ποιες είναι.

Πως σχετίζεται το φαγητό που τρως με τον εγκέφαλο σου;

Οι επιστήμονες μαθαίνουν όλο και περισσότερο ότι αυτό που τρώμε επηρεάζει άμεσα τον εγκέφαλο μας. Ναι, οι «εγκεφαλικές» τροφές έχουν σημασία, ειδικά για τη φαιά ουσία μας.

Ξέρεις στο σώμα μας δεν αρέσει το άγχος. Όταν είμαστε πιεσμένοι, ειδικά ψυχολογικά, π.χ. όταν έχεις μεγάλο φόρτο εργασίας, το σώμα μας απελευθερώνει φλεγμονώδεις κυτοκίνες.

Αυτά τα μικρά χημικά προειδοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα να κινητοποιηθεί και να πολεμήσει το στρες μέσω της φλεγμονής, σαν το στρες να είναι μια μόλυνση.

Είσαι ότι Τρως! Το Ίδιο Ισχύει και για τον Εγκέφαλο
Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες τροφές που βοηθούν τον εγκέφαλο σου και πρέπει να τις γνωρίζεις. Διάβασε ποιες είναι.

Ενώ η φλεγμονή μας βοηθά να μας προστατεύει από ασθένειες. Έχει συνδεθεί με αυτοάνοσες ασθένειες όπως η σκλήρυνση κατά πλάκας, το άγχος, η υψηλή αρτηριακή πίεση και άλλες.

Επιπλέον, οι εγκεφαλικές τροφές είναι πλούσιες σε αντιοξειδωτικά, καλά λιπαρά, βιταμίνες και ανόργανα συστατικά, παρέχουν ενέργεια και βοήθεια στην προστασία από τις ασθένειες του εγκεφάλου.

Έτσι, όταν εστιάζουμε στο να προσφέρουμε στο σώμα μας ολόκληρα, θρεπτικά τρόφιμα επωφελούμαστε πραγματικά από το μυαλό και τα σώμα μας, διατηρώντας και τα δύο σε κορυφαία μορφή.

Τα Παρακάτω Τρόφιμα Αποτελούν Πραγματικά
τα
Superfoods του Εγκεφάλου
Υπάρχουν κάποιες συγκεκριμένες τροφές που βοηθούν τον εγκέφαλο σου και πρέπει να τις γνωρίζεις. Διάβασε ποιες είναι.

#1. Αβοκάντο

Αυτός ο καρπός είναι ένα από τα πιο υγιεινά τρόφιμα που μπορείς να καταναλώσεις. Τα αβοκάντο είναι πλούσιο σε λιπαρά οξέα, περιέχει βιταμίνη Κ και φυλλικό οξύ.

Τα αβοκάντο βοηθάει στην πρόληψη των θρόμβων αίματος στον εγκέφαλο(προστασία κατά του εγκεφαλικού επεισοδίου), καθώς επίσης και στη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας, ιδιαίτερα τόσο της μνήμης όσο και της συγκέντρωσης.

Είναι επίσης πλούσιο σε βιταμίνη Β και βιταμίνη C, οι οποίες δεν αποθηκεύονται στο σώμα σου και πρέπει να αναπληρώνονται καθημερινά. Επιπλέον, έχουν την υψηλότερη πρωτεΐνη και την χαμηλότερη περιεκτικότητα σε ζάχαρη.

#2. Ντομάτες

Υπάρχουν έρευνες που υποδηλώνουν ότι το λυκοπένιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό που περιέχουν οι ντομάτες, θα μπορούσε να βοηθήσει στην προστασία από το είδος της βλάβης των κυττάρων από ελεύθερες ρίζες που συμβαίνει στην ανάπτυξη της άνοιας, ιδιαίτερα του Alzheimer.

#3. Καρύδια

Όλα τα καρύδια είναι πλούσια σε πρωτεΐνες, βιταμίνες και μέταλλα.

Οι άνθρωποι που τρώνε ξηρούς καρπούς ζουν περισσότερο και είναι πιο υγιείς από εκείνους που δεν το κάνουν. Τα καρύδια είναι μια από τις καλύτερες πηγές ALA (άλφα-λινολενικό οξύ και ωμέγα-3 λιπαρά)

Περιέχουν μια μοναδική πολυφαινόλη, το pedunculagin, η οποία έχει αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες και μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή του εγκεφάλου.

Τα καρύδια έχουν τη δυνατότητα να αναστρέψουν αρκετές παραμέτρους της γήρανσης του εγκεφάλου. Το εκχύλισμα καρυδιού αναστέλλει τη συσσώρευση τοξικών Β-αμυλοειδών πρωτεϊνών που βρίσκονται στους εγκεφάλους των ασθενών με Alzheimer.

Μια μελέτη σχετικά με τους ενήλικες όλων των ηλικιών διαπίστωσε ότι η κατανάλωση καρυδιών βελτίωσε τον χρόνο αντίδρασης, τη μάθηση και τη μνήμη.

#4. Μπρόκολο

Είναι ένα από τα καλύτερα τρόφιμα για τον εγκέφαλο.

Χάρη στα υψηλά επίπεδα βιταμίνης Κ και χολίνης, θα σε βοηθήσει να κρατήσεις τη μνήμη σου σε άριστη κατάσταση.

Είναι επίσης «φορτωμένο» με αρκετή βιταμίνη C, στην πραγματικότητα, μόνο ένα φλυτζάνι παρέχει το 150 τοις εκατό της συνιστώμενης ημερήσιας πρόσληψης. Τα υψηλά επίπεδα ινών της σημαίνουν ότι θα νιώσεις γεμάτος γρήγορα.

#5. Βατόμουρα

Στοιχεία που συγκεντρώθηκαν στο Πανεπιστήμιο Tufts στις Ηνωμένες Πολιτείες δείχνουν ότι η κατανάλωση βατόμουρων μπορεί να είναι αποτελεσματική για τη βελτίωση ή την καθυστέρηση της βραχυπρόθεσμης απώλειας μνήμης.

Είναι ευρέως διαθέσιμα, αλλά μπορείς επίσης να προσέξεις τα σκούρα κόκκινα και μωβ φρούτα και λαχανικά που περιέχουν τις ίδιες προστατευτικές ενώσεις που ονομάζονται ανθοκυάνες.

#6. Λάδι καρύδας

Όταν πρόκειται για τον εγκέφαλο, η καρύδα είναι γεμάτη οφέλη. Το λάδι καρύδας λειτουργεί ως φυσικό αντιφλεγμονώδες, καταστέλλοντας τα κύτταρα που είναι υπεύθυνα για τη φλεγμονή.

Μπορεί να βοηθήσει στην απώλεια μνήμης καθώς μεγαλώνεις.

#7. Μαύρη σοκολάτα

Δεν είναι όλες οι σοκολάτες «κακές», η μαύρη σοκολάτα μπορεί να είναι πραγματικά καλή για εσένα.

Η σοκολάτα είναι πλούσια σε φλαβονοειδή, τα οποία έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης και στη βελτίωση της ροής του αίματος, τόσο στον εγκέφαλο όσο και στην καρδιά.

#8. Κρόκοι αυγών

Εάν τρως μόνο ασπράδια αυγών, να ξέρεις ότι ο κρόκος είναι αυτός που κάνει τη διαφορά. Οι κρόκοι περιέχουν μεγάλες ποσότητες χολίνης, οι οποίες είναι απαραίτητες για την λειτουργία του Κεντρικού Νευρικού Συστήματος.

#9. Σολωμός

Αν σου αρέσουν τα θαλασσινά, πάρε άφοβα, επειδή ο σολομός είναι ένα από τα πιο θρεπτικά φαγητά για τον εγκέφαλο.

Είναι γεμάτος με ωμέγα-3 λιπαρά οξέα για να βοηθήσει να διατηρήσεις τον εγκέφαλό σου να λειτουργεί ομαλά.

Και αυτά τα ίδια λιπαρά οξέα μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη του καρκίνου.

#10. Κολοκυθόσποροι

Πιο πλούσιο σε ψευδάργυρο από πολλούς άλλους σπόρους, οι κολοκυθόσποροι παρέχουν αυτό το πολύτιμο μέταλλο, που είναι ζωτικής σημασίας για την ενίσχυση της μνήμης και των δεξιοτήτων σκέψης.

Αυτοί οι μικροί σπόροι είναι επίσης γεμάτοι από μαγνήσιο, που μειώνει το άγχος, βιταμίνες Β και τρυπτοφάνη, τον πρόδρομο της χημικής σεροτονίνης, ρυθμιστή της διάθεσης.

#11. Σέλινο

Για ένα λαχανικό με λίγες θερμίδες (μόλις 16 ανά φλιτζάνι), το σέλινο σίγουρα προσφέρει πολλά οφέλη.

Τα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών και πολυσακχαριτών δρουν ως φυσικά αντιφλεγμονώδη και μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων που σχετίζονται με τη φλεγμονή, όπως ο πόνος στις αρθρώσεις και το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου.

#12. Σούπα με κόκκαλο

Ο ζωμός των οστών είναι το απόλυτο φαγητό για τη θεραπεία του εντέρου και με τη σειρά του για την επούλωση του εγκεφάλου.

Αυτό το παραδοσιακό φαγητό είναι γεμάτο από οφέλη για την υγεία, που κυμαίνονται από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού σου συστήματος, τη βελτίωση της υγείας των αρθρώσεων και της φαιάς ουσίας.

Τα υψηλά επίπεδα κολλαγόνου βοηθούν στη μείωση της φλεγμονής του εντέρου και η θεραπεία των αμινοξέων όπως η προλίνη και η γλυκίνη διατηρούν το ανοσοποιητικό σας σύστημα σωστά λειτουργικό και συμβάλλουν στη βελτίωση της μνήμης.

Αυτές είναι κάποιες από τις σπουδαιότερες και πιο σημαντικές τροφές για τον εγκέφαλο σου. Βέβαια, μια ισορροπημένη διατροφή, είναι καλό να συνοδεύεται και από την εποπτεία ενός ειδικού.

Μη ξεχνάς – ΣΤΥΛ  / ΔΙΑΤΡΟΦΗ  /ΓΥΜΝΑΣΤΙΚΗ δεν χρειάζεται να κοστίζουν πάντα απίστευτα λεφτά

Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Επιθυμείς να μάθεις περισσότερα μυστικά για την λειτουργία του εγκεφάλου; Δες εδώ.

Περιμένω την οποιαδήποτε απορία σου εδώ.

Καλή συνέχεια

Andreas

Fitness Expert at MenOfStyle.gr
Με πτυχίο Γυμναστικής Ακαδημίας, μεταπτυχιακό στην Μεθοδολογία της Άθλησης, πορεία στην Πάλη και τις Πολεμικές Τέχνες και έχοντας αναλάβει και καθοδηγήσει επιτυχημένα ανθρώπους ώστε να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό και στο σώμα τους, ο Ανδρέας είναι ένας άνθρωπος που πραγματικά ξέρει τι λέει στο κομμάτι της άσκησης και της φυσικής αγωγής.
Andreas
Andreas
author
Με πτυχίο Γυμναστικής Ακαδημίας, μεταπτυχιακό στην Μεθοδολογία της Άθλησης, πορεία στην Πάλη και τις Πολεμικές Τέχνες και έχοντας αναλάβει και καθοδηγήσει επιτυχημένα ανθρώπους ώστε να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό και στο σώμα τους, ο Ανδρέας είναι ένας άνθρωπος που πραγματικά ξέρει τι λέει στο κομμάτι της άσκησης και της φυσικής αγωγής.