15 Τρόποι που η Καφεΐνη Συνδέεται με το Άγχος

Οι περισσότεροι από εμάς πίνουμε καφέ και αυτό είναι μια χαρά. Όμως, η καφεΐνη και η κατανάλωση της, χρειάζεται προσοχή.
Οι περισσότεροι από εμάς πίνουμε καφέ και αυτό είναι μια χαρά. Όμως, η καφεΐνη και η κατανάλωση της, χρειάζεται προσοχή.

Εάν βασίζεσαι στην καφεΐνη για να σας ξυπνήσει και να σε κρατήσει, δεν είσαι ο μόνος.

Η καφεΐνη χρησιμοποιείται καθημερινά από εκατομμύρια ανθρώπους για να αυξήσει την αφύπνιση, να ανακουφίσει την κόπωση και να βελτιώσει τη συγκέντρωση και την εστίαση.

Ενώ τα διατροφικά στοιχεία του καφέ και άλλων ποτών με καφεΐνη εμφανίζονται με κάποιες πειστικές ευεργετικές ιδιότητες, ορισμένοι ειδικοί διαφωνούν και πιστεύουν ότι υπάρχουν καλύτεροι τρόποι για να αυξήσουμε τα επίπεδα ενέργειας μας.

Τα ροφήματα με καφεΐνη, όπως το τσάι, ο καφές και τα ενεργειακά ποτά, είναι όλα σύνθετα ποτά που περιέχουν εκατοντάδες οργανικές ενώσεις και οι επιπτώσεις της χρόνιας πρόσληψης καφεΐνης στην υγεία, μπορεί να είναι ευρείες ανάλογα με το άτομο.

Η Καφεΐνη Αυξάνει το Καθημερινό σου Άγχος
Οι περισσότεροι από εμάς πίνουμε καφέ και αυτό είναι μια χαρά. Όμως, η καφεΐνη και η κατανάλωση της, χρειάζεται προσοχή.

Η καφεΐνη είναι ένα ψυχοδραστικό φάρμακο που μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει το άγχος και άλλα συμπτώματα που σχετίζονται με το στρες με ποικίλους τρόπους.

Από μόνη της η καφεΐνη δεν παρέχει καμία διατροφική αξία. Είναι άγευστη, οπότε δεν γίνεται να ξέρεις από ποια τρόφιμα την προσλαμβάνεις.

Ακόμη και μερικά φάρμακα μπορεί να περιέχουν καφεΐνη χωρίς τη γνώση σου. Αυτό το συστατικό σχεδόν πάντα προκαλεί κάποια συμπτώματα.

Τουλάχιστον, μπορεί να νιώσεις πιο ενεργητικός, αλλά με την πάροδο του χρόνου, η υπερβολική ποσότητα καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει συμπτώματα στέρησης.

Σύμφωνα με την κλινική Mayo, είναι ασφαλές για τους περισσότερους υγιείς ενήλικες να καταναλώνουν μέχρι 400 mg καφεΐνης την ημέρα.

Άλλοι παράγοντες όπως η ηλικία, η σωματική μάζα και η γενική υγεία μπορούν να καθορίσουν την ανοχή στην καφεΐνη.

Εάν θέλεις να μειώσεις την ποσότητα καφεΐνης που λαμβάνεις, είναι καλύτερο να μειώσεις αργά την κατανάλωσή της.

Οι Επιδράσεις της Καφεΐνης στο Σώμα σου
Οι περισσότεροι από εμάς πίνουμε καφέ και αυτό είναι μια χαρά. Όμως, η καφεΐνη και η κατανάλωση της, χρειάζεται προσοχή.

#1. Η κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση

Ειδικά σε εκείνους που ήδη πάσχουν από υπέρταση και εκείνους που κανονικά δεν καταναλώνουν καφεΐνη.

Σε άτομα με υπέρταση χορηγήθηκαν 250 mg καφεΐνης (περίπου 2 φλιτζάνια καφέ) και τα δεδομένα αποκάλυψαν ότι η αρτηριακή πίεση τους αυξήθηκε για περίπου 2-3 ώρες μετά την καφεΐνη.

Μια δεύτερη μελέτη που πραγματοποιήθηκε από την κλινική Mayo έδειξε παρόμοια αποτελέσματα από μια δόση των 160 mg.

Όλοι οι συμμετέχοντες παρουσίασαν σημαντική αύξηση της αρτηριακής πίεσης και ήταν πιο έντονη σε εκείνους που κανονικά δεν κατανάλωναν καφεΐνη.

#2. H καφεΐνη επιδεινώνει τις καταστάσεις άγχους που βιώνουμε

Η καφεΐνη επηρεάζει το σώμα πολύ όπως το στρες. Αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό, την αρτηριακή πίεση και τα επίπεδα των ορμονών του στρες.

Η κατανάλωση καφεΐνης μπορεί να διπλασιάσει τα επίπεδα στο αίμα των ορμονών του στρες, δηλαδή της κορτιζόλης και της επινεφρίνης.

#3. Η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει αντιδραστική υπογλυκαιμία

Ένα υπογλυκαιμικό επεισόδιο μπορεί να σε θορυβήσει.

Αν η καφεΐνη σε κάνει να νιώθεις ότι έχεις χαμηλά επίπεδα σακχάρου, ίσως να βιώνεις αυτό που είναι γνωστό ως σχετική ή αντιδραστική υπογλυκαιμία.

Μείωσε άμεσα την κατανάλωση καφεΐνης αν αισθάνεσαι ότι το σάκχαρο σου έχει κατέβει απότομα, ενώ στην πραγματικότητα βρίσκεται σε φυσιολογικά επίπεδα.

#4. Μπορεί να προκαλέσει δυσπεψία

Οι άνθρωποι που καταναλώνουν καφεϊνούχα ποτά, συχνά αναφέρουν ότι έχουν την αίσθηση πως το στομάχι τους είναι όξινο ή έχουν δυσπεψία.

Αυτό συμβαίνει κυρίως όταν τα ποτά καταναλώνονται με άδειο στομάχι.

#5. Σκελετικά και μυϊκά προβλήματα

Η καφεΐνη σε μεγάλες ποσότητες μπορεί να επηρεάσει την απορρόφηση και το μεταβολισμό του ασβεστίου.

Αυτό μπορεί να συμβάλει στην αραίωση της πυκνότητας των οστών (οστεοπόρωση).

Η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης μπορεί επίσης να προκαλέσει σπασμούς στους μύες σου.

#6. Η καφεΐνη προκαλεί πιο δυναμικές συσπάσεις της καρδιάς

Μια πρόσφατη μελέτη έδειξε ότι αμέσως μετά την κατανάλωση ενεργειακού ποτού, η καρδιά παρήγαγε πιο ισχυρές συστολές.

Δεν είναι σαφές εάν αυτό έχει μακροπρόθεσμες συνέπειες για την υγεία, εκτός από εκείνες με γνωστές συνθήκες υγείας.

#7. Η προστιθέμενη καφεΐνη είναι μια τοξική συνθετική χημική ουσία

Ο καφές και τα διάφορα τσάγια, συμπεριλαμβανομένου του πράσινου τσαγιού, του matcha και του mate yerba, περιέχουν καφεΐνη φυσικά.

Αλλά η καφεΐνη που βρίσκεται σε ροφήματα τύπου cola, ενεργειακά ποτά, πακέτα ενεργειακής γέλης (gel) χάπια και σκόνες καφεΐνης σπάνια εκχυλίζονται από φύλλα τσαγιού ή από τον καφέ.

Η ζήτηση πρόσθετης καφεΐνης έχει ξεπεράσει σημαντικά την παραγωγή φυσικής καφεΐνης από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.

Η προστιθέμενη καφεΐνη παρασκευάζεται συνθετικά από φαρμακευτικά φυτά σε χημικούς προδρόμους όπως ουρία και χλωροοξικό οξύ.

#8. Η καφεΐνη δεν βοηθάει στην παρατεταμένη στέρηση ύπνου

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε μια ψεύτικη αίσθηση ασφάλειας για όσους έχουν στερηθεί τον ύπνο για πολλές ημέρες.

Ερευνητές από την Αμερικανική Ακαδημία Ιατρικής Επαφής έφτασαν στο συμπέρασμα αυτό, αφού μελέτησαν τις επιδράσεις της καφεΐνης στα υποκείμενα των δοκιμασιών που είχαν υποστεί στέρηση του ύπνου.

#9. Η καφεΐνη αναστέλλει την παραγωγή κολλαγόνου στο δέρμα

Αυτή η επίδραση είναι δοσοεξαρτώμενη, αλλά αυτοί που πραγματικά καταναλώνουν αρκετή καφεΐνη οφείλουν να το γνωρίζουν.

#10. Η καφεΐνη μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους

Ενώ οι περιστασιακές δόσεις καφεΐνης μπορούν να ανακουφίσουν τα συμπτώματα πονοκεφάλου, η υπερβολική χρήση καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει πονοκεφάλους και να οδηγήσει σε ημικρανίες.

#11. Η καφεΐνη συνδέεται με ψυχιατρικές διαταραχές

Υπερβολική καφεΐνη μπορεί να δημιουργήσει συμπτώματα άγχους σε ένα υγιές άτομο που δεν διακρίνονται από εκείνες που βιώνουν οι πάσχοντες από διαταραχές άγχους.

Μερικοί ψυχίατροι συνιστούν, ότι οι συνηθισμένες ψυχιατρικές αξιολογήσεις πρέπει να περιλαμβάνουν την εξέταση της κατανάλωσης καφεΐνης.

#12. Υπερβολική δόση καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει στυτική δυσλειτουργία

Επειδή η καφεΐνη μπορεί να λειτουργήσει ως αγγειοσυσταλτικό, έχει θεωρηθεί ότι επιδεινώνει την ΣΔ.

#13. Η καφεΐνη προκαλεί απέκκριση θρεπτικών συστατικών από το σώμα

Ένα από τα θρεπτικά συστατικά που εξαντλούνται είναι το μαγνήσιο, ένα μέταλλο που έχει βαθιές επιπτώσεις στην ψυχική ευεξία.

Το μαγνήσιο παίζει έναν κρίσιμο ρόλο σε έναν αριθμό σχετιζόμενων με τον εγκέφαλο διαταραχών, όπως άγχος, κατάθλιψη, εθισμοί, ADHD, διπολική διαταραχή, σχιζοφρένεια και νόσο του Alzheimer.

#14. Έχει εθιστικές ιδιότητες

Η καφεΐνη είναι γνωστό ότι είναι εθιστική και συνήθως χρησιμοποιείται για κοινούς θεραπευτικούς σκοπούς όπως συμβαίνει με τα παυσίπονα.

#15. Αλλεργίες από την καφεΐνη

Μερικοί άνθρωποι έχουν υπερβολική ευαισθησία στο μόριο καφεΐνης, η οποία προκαλεί αλλεργικές αντιδράσεις στο σώμα όπως κνίδωση και πόνο.

Σίγουρα πολλά από τα παραπάνω δεν είναι συχνά φαινόμενα, ωστόσο είναι καλό να γνωρίζεις πως η καφεΐνη δεν προσφέρει μόνο πλεονεκτήματα και ότι η υπερβολική χρήση της έχει επιπτώσεις.

Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Επιθυμείς να μάθεις περισσότερα μυστικά για την λειτουργία του σώματος σου; Δες εδώ.

Περιμένω την οποιαδήποτε απορία σου εδώ.

Καλή συνέχεια

Andreas

Andreas

Fitness Expert at MenOfStyle.gr
Με πτυχίο Γυμναστικής Ακαδημίας, μεταπτυχιακό στην Μεθοδολογία της Άθλησης, πορεία στην Πάλη και τις Πολεμικές Τέχνες και έχοντας αναλάβει και καθοδηγήσει επιτυχημένα ανθρώπους ώστε να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό και στο σώμα τους, ο Ανδρέας είναι ένας άνθρωπος που πραγματικά ξέρει τι λέει στο κομμάτι της άσκησης και της φυσικής αγωγής.
Andreas