6 Τρόποι για να Βελτιώσεις την Νοητική σου Συγκέντρωση

Η συγκέντρωση είναι μια εκπληκτική ικανότητα που μπορεί να αναπτυχθεί. Διάβασε πως μπορείς να την αναπτύξεις.

Όταν το μυαλό είναι γεμάτο περισπασμούς, δεν είναι ικανό να πάρει σωστές και ολοκληρωμένες αποφάσεις. Η νοητική παράλυση είναι ένα σύμπτωμα της τεχνολογικά-κορεσμένης εποχής μας, το οποίο προέρχεται από τα έντονα ερεθίσματα που διαρκώς λαμβάνουμε.

Οι νευρολόγοι θεωρούν ότι η έντονη μας εξάρτηση από την τεχνολογία οδηγεί σε συρρίκνωση της προσοχής, αλλά και της ικανότητας για εκμάθηση.

Υπάρχουν γύρω μας πολλές συσκευές, οι οποίες ανταγωνίζονται στο: Ποια θα καταφέρει να μας αποσπάσει την προσοχή. Ο εγκέφαλος μας όμως, παρόλο που είναι πολύ ισχυρός, έχει περιορισμένη ικανότητα επεξεργασίας.

Ευτυχώς υπάρχουν τρόποι να βοηθήσεις τον εγκέφαλο σου να λειτουργήσει με τον σωστό τρόπο, αποφεύγοντας τον κατακερματισμό στον οποίο οδηγείται λόγω των έντονων ερεθισμάτων.

Ο Dr Gary Small, καθηγητής Ψυχιατρικής στο πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας, ισχυρίζεται ότι μπορούμε να βοηθήσουμε τον εγκέφαλο μας, εφ’ όσον γνωρίζουμε την ύπαρξη του προβλήματος.

Παρακάτω θα διαβάσεις 6 τρόπους με τους οποίους μπορείς να βελτιώσεις την νοητική σου συγκέντρωση.

#1. Οργάνωσε τον Χώρο σου
Η συγκέντρωση είναι μια εκπληκτική ικανότητα που μπορεί να αναπτυχθεί. Διάβασε πως μπορείς να την αναπτύξεις.

Υπάρχει σημαντική σχέση μεταξύ του φυσικού και του νοητικού χώρου. Ένας χώρος που δεν είναι τακτοποιημένος, προκαλεί άγχος και αποσπά την προσοχή, ενώ παράλληλα βομβαρδίζει το μυαλό με ερεθίσματα.

Ο χώρος όπου εργάζεσαι ή διαβάζεις είναι ιερός.

Τοποθέτησε ότι δεν σου είναι χρήσιμο εκτός του οπτικού σου πεδίου. Ότι δεν βλέπεις, δεν σε επηρεάζει!

Το ίδιο ισχύει και για τον εικονικό χώρο σου. Οργάνωσε την επιφάνεια εργασίας σου σε φακέλους, για να μπορείς να δουλέψεις πιο εύκολα.

#2. Ανάπτυξε Καλές Συνήθειες
Η συγκέντρωση είναι μια εκπληκτική ικανότητα που μπορεί να αναπτυχθεί. Διάβασε πως μπορείς να την αναπτύξεις.

 Αυτή είναι μια τεχνική η οποία χρησιμοποιείται κατά κόρον στην αθλητική ψυχολογία.

Ο εκάστοτε προπονητής προσπαθεί να περάσει τον αθλητή από κάποια στάδια, πριν τον αγώνα. Τα στάδια αυτά είναι σχεδιασμένα με τέτοιο τρόπο, ώστε να οδηγούν το μυαλό και το σώμα σε μια κατάσταση κατά την οποία θα μπορέσουν να αποδώσουν τα μέγιστα.

Το να έχεις τις δικές σου συνήθειες πριν την νοητική εργασία, βοηθά το μυαλό σου να εισέλθει στην βολική ζώνη, στην οποία αποδίδει και εστιάζει καλύτερα.

Θα πρέπει να πειραματιστείς για να βρεις τι σου ταιριάζει και τι σε βοηθά να επιτύχεις αυτό το σκοπό. Μπορεί να σε βοηθά να εργάζεσαι ή να διαβάζεις σε έναν συγκεκριμένο χώρο ή να ακούς κάποιο συγκεκριμένο είδος μουσικής ή ακόμη και να πίνεις έναν καφέ.

#3. Βρες το Καλύτερο Σημείο της Απόδοσης σου
Η συγκέντρωση είναι μια εκπληκτική ικανότητα που μπορεί να αναπτυχθεί. Διάβασε πως μπορείς να την αναπτύξεις.

 Έχεις παρατηρήσει ποτέ ότι κάποιες δραστηριότητες σου κρατούν το ενδιαφέρον αμείωτο, τόσο που χάνεις την αίσθηση του χρόνου;

Το μυαλό σου παθιάζεται με αυτή τη δραστηριότητα.

Για να μπεις σε αυτή την κατάσταση λειτουργίας πρέπει να βρεις το ιδανικό αυτό σημείο μεταξύ των ικανοτήτων σου και της πρόκλησης που σου δημιουργεί η δραστηριότητα. Φαντάσου μια καμπύλη μορφής ανεστραμμένου U.

Όταν οι ικανότητες σου είναι μεγαλύτερες από την πρόκληση, τότε πέφτεις σε κατάσταση υπολειτουργίας και μειωμένης απόδοσης.

Στην αντίθετη περίπτωση, όταν οι ικανότητες σου δεν ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις της δραστηριότητας, τότε έχεις και πάλι μειωμένη απόδοση, λόγω του άγχους.

Υπάρχει όμως ένα σημείο της καμπύλης, στο οποίο η απόδοση φτάνει στο μέγιστο της, για το δεδομένο “ποσό” άγχους. Αυτό το σημείο ισορροπίας είναι που πρέπει να βρεις, ώστε να επιτύχεις το βέλτιστο αποτέλεσμα νοητικής συγκέντρωσης.

 #4. Συγκεντρώσου σε ένα Πράγμα
Η συγκέντρωση είναι μια εκπληκτική ικανότητα που μπορεί να αναπτυχθεί. Διάβασε πως μπορείς να την αναπτύξεις.

 Ο Αλεξάντερ Γκράχαμ Μπελ, Σκωτσέζος εφευρέτης του τηλεφώνου, έλεγε ότι πρέπει να συγκεντρώνεσαι στην δραστηριότητα με την οποία ασχολείσαι, ότι οι ακτίνες του ήλιου δεν καίνε αν δεν συγκεντρωθούν σε ένα σημείο.

Υπάρχει γενικά η πεποίθηση ότι είναι καλό να κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα. Από πολλούς μάλιστα θεωρείται μια ιδιαίτερη ικανότητα.

Στην πραγματικότητα, ο ανθρώπινος εγκέφαλος, δεν εκτελεί πολλές διεργασίες ταυτόχρονα, αλλά μεταθέτει στιγμιαία τους πόρους από την μια διεργασία στην άλλη ή μειώνει τους απαιτούμενους πόρους αυτοματοποιώντας κάποια διαδικασία.

Μπορείς για παράδειγμα να κατευθύνεις το αυτοκίνητο σου με το τιμόνι και να αλλάζεις ταχύτητα, φαινομενικά, ταυτόχρονα.

Αυτή η μετάθεση πόρων επιφέρει αρνητικά αποτελέσματα όταν πρόκειται για δραστηριότητες οι οποίες απαιτούν νοητική συγκέντρωση και προσοχή στην λεπτομέρεια.

Αν έχεις να ασχοληθείς με αρκετά πράγματα, βάλε προτεραιότητες. Ασχολήσου αποκλειστικά με μια σημαντική δραστηριότητα κάθε φορά, αφιερώνοντας σε αυτήν όλη την προσοχή σου και συνέχισε αργότερα με τις επόμενες στην λίστα.

#5. Βρες την Χρυσή Τομή μεταξύ Δουλειάς και Ξεκούρασης
Η συγκέντρωση είναι μια εκπληκτική ικανότητα που μπορεί να αναπτυχθεί. Διάβασε πως μπορείς να την αναπτύξεις.

 Για να δώσεις την δυνατότητα στο μυαλό σου να συγκεντρωθεί, είναι σημαντικό να του δίνεις τον απαραίτητο χρόνο ξεκούρασης μετά την επεξεργασία μεγάλου μέρους πληροφοριών.

Υπάρχουν πολλές τεχνικές, όπως η τεχνική Pomodoro, κύκλοι 20 λεπτών εργασίας με 5′ ξεκούραση. Άλλοι ισχυρίζονται ότι ο καλύτερος κύκλος είναι 52 λεπτά εργασίας με 17′ ξεκούραση. Προσωπικά, εφαρμόζω κύκλους 25′ με 5′ ξεκούραση ενδιάμεσα και δουλεύει εξαιρετικά.

Σημείωση: Η τεχνική Pomodoro, είναι μια εξαιρετική τεχνική παραγωγικότητας. Αν θέλεις να διαβάσεις περισσότερα, τότε δες εδώ.

Κάθε ένας είναι διαφορετικός όμως. Πειραματίσου και βρες ποιος συνδυασμός χρόνου δουλειάς/ξεκούρασης είναι ο ιδανικός για εσένα.

#6. Δώσε βάση στην Διατροφή και στον Ύπνο
Η συγκέντρωση είναι μια εκπληκτική ικανότητα που μπορεί να αναπτυχθεί. Διάβασε πως μπορείς να την αναπτύξεις.

 Πρόσεξε την διατροφή σου. Βάλε στην δίαιτα σου τροφές πλούσιες σε ωμέγα 3 λιπαρά, καθώς επίσης και πολλά λαχανικά και φρούτα. Έχει αποδειχθεί ότι τροφές με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και σάκχαρα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην νοητική συγκέντρωση.

Επιπλέον, μην το παρακάνεις με τον καφέ και μην βασίζεσαι σε αυτόν για να λειτουργήσεις.

Το ίδιο ισχύει και με την έλλειψη ύπνου. Φτιάξε ένα σταθερό πρόγραμμα με επαρκή διάρκεια ύπνου (7-8 ώρες).

Ο εγκέφαλος ανασυντάσσεται, αφομοιώνει τις πληροφορίες και προετοιμάζεται για την επόμενη ημέρα, κατά την διάρκεια του ύπνου (συγκεκριμένα κατά το στάδιο REM)

Η Νοητική Συγκέντρωση είναι Επιλογή

 Η νοητική συγκέντρωση είναι ένα δυνατό όπλο που θα σε βοηθήσει σε κάθε πτυχή της ζωής σου. Κάνε πέρα όλα εκείνα που σε αποσπούν από την συγκέντρωση σου στους στόχους που έχεις θέσει.

Δες και εδώ όμως.

Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Η συγκέντρωση είναι μια εκπληκτική ικανότητα που μπορεί να αναπτυχθεί, για περισσότερες λεπτομέρειες δες εδώ.

Καλή συνέχεια

Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους. Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.