7 Τεχνικές για να Διαχειριστείς Καλύτερα το Στρες

Το στρες είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε όλοι, όμως υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστείς καλύτερα. Διάβασε πως θα το κάνεις.
Το στρες είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε όλοι, όμως υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστείς καλύτερα. Διάβασε πως θα το κάνεις.

Λογικά αυτές τις ημέρες περνάς την ημέρα σου σε κάποια παραλία ή σχεδιάζοντας ακριβώς αυτό. Να πας διακοπές για να χαλαρώσεις, να ξεκουραστείς και να ηρεμήσεις γιατί το χρειάζεσαι.

Ή τουλάχιστον έτσι λένε οι περισσότεροι με τους οποίους θα μιλήσεις για διακοπές. Ο καθένας βέβαια βλέπει την ξεκούραση με διαφορετικό μάτι, αλλά όλοι χρειάζονται το διάλειμμα αυτό για να διώξουν από πάνω τους την κούραση και την πίεση της προηγούμενης σεζόν.

Και είναι λογικό.

Ποιος δεν θέλει να χαλαρώσει μερικές ημέρες, όταν έχει έναν ολόκληρο χρόνο χωρίς άλλες αποδράσεις, που πολλές φορές πιέζεται και στρεσάρεται από το αφεντικό, από τις καταστάσεις και τις συνθήκες, από τον ίδιο και τα όνειρά του;

Όμως για μένα η περίοδος αυτή είναι και μια προσπάθεια ανασυγκρότησης, ανασκόπησης, αλλά και έρευνας για τη νέα περίοδο που έρχεται. Και το τελευταίο μου βγαίνει αυθόρμητα και αβίαστα.

Βλέπεις, αυτές τις ημέρες το μυαλό, τουλάχιστον σε εμένα, λειτουργεί αρκετά αποδεσμευμένο από τις εργασίες της καθημερινότητας και μπορεί ευκολότερα να εισάγει ιδέες, εργαλεία και νέες πρακτικές που θα με βοηθήσουν να κυνηγήσω και να επιτύχω τους στόχους που έρχονται.

Και αν είσαι από αυτούς που τους συμβαίνει το ίδιο, στο παρόν κείμενο, μιας και είμαστε σε περίοδο χαλάρωσης, θέλω να συνδυάσω τον λόγο που την χρειάζεσαι με την διάθεση του να εισάγεις κάτι νέο στην καθημερινότητα της νέας «ακαδημαϊκής» χρονιάς που έρχεται.

Για αυτό θέλω να συζητήσουμε για το στρες που έφαγες όλη την χρονιά και πως θα το διαχειριστείς καλύτερα την επόμενη, αξιοποιώντας μερικές εύκολες τακτικές.

Η αλήθεια είναι, πως αν είσαι από τους ανθρώπους που ενεργούν έντονα, είτε στα επαγγελματικά είτε σε άλλους τομείς της ζωής τους, το να αποφύγεις το στρες είναι σαν να λέμε ότι θα αποφύγεις τα διόδια σε road trip από Αθήνα προς Κατερίνη.

Όμως, όπως όλα που δεν μπορείς να τα αποφύγεις, μπορείς να τα διαχειρίζεσαι. Αν και προσωπικά είμαι από τους ανθρώπους που είναι ψύχραιμοι και στρεσάρονται αρκετά δύσκολα, έχω βρει μερικές τακτικές που έχουν κάνει αυτή τη διαχείριση πολύ πιο αποτελεσματική.

Το στρες είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε όλοι, όμως υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστείς καλύτερα. Διάβασε πως θα το κάνεις.

#1. Διαλογισμός
Το στρες είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε όλοι, όμως υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστείς καλύτερα. Διάβασε πως θα το κάνεις.

Για τον διαλογισμό και τα οφέλη του έχουμε γράψει πολλές φορές. Βοηθάει και σε αυτό. Ξέρω για κάποιους μπορεί να είναι δύσκολο να το κρατήσουν, αλλά υπάρχουν πολλές εφαρμογές που το κάνουν ευκολότερο.

Τελευταία χρησιμοποιώ μια εφαρμογή στο κινητό που λέγεται Stop, Breathe & Think, η οποία σου επιτρέπει να εισάγεις και ακριβώς το πώς νιώθεις πριν σου προτείνει διάφορες τεχνικές διαλογισμού και να σου βάλει να ακούσεις τα αντίστοιχα ηχητικά. (Δεν έχουμε καμία συνεργασία με τους ανθρώπους, απλά εμένα με βολεύει και την θεωρώ μια χρήσιμη εφαρμογή για αυτό και την προτείνω)

#2. Γυμναστική – Αθλητισμός
Το στρες είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε όλοι, όμως υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστείς καλύτερα. Διάβασε πως θα το κάνεις.

Δεν χρειάζεται να είναι η καθημερινή εξαντλητική προπόνηση ενός αθλητή, αλλά το να πας να σηκώσεις μερικά βάρη, να ρίξεις καμιά μπουνιά στο σάκο ή να προπονηθείς για το αγαπημένο σου σπορ, εκτός του ότι σε βγάζει από τις σκέψεις της καθημερινότητας, βοηθάει και στην υγεία.

Προσωπικά, ειδικά για την διαχείριση του στρες θεωρώ καλύτερες ώρες άσκησης το πρωί – πριν πας γραφείο / δουλειά κτλ ή το βράδυ λίγη ώρα πριν την ώρα ύπνου σου.

#3. Συμπληρώματα
Το στρες είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε όλοι, όμως υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστείς καλύτερα. Διάβασε πως θα το κάνεις.

Υπάρχουν διάφορα συμπληρώματα που μπορούν να ρυθμίσουν τα επίπεδα του στρες και εν γένει την διάθεσή σου. Πριν πας να πάρεις όμως οποιοδήποτε, συμβουλεύσου έναν ειδικό που γνωρίζει το ιστορικό της υγείας σου.

Προσωπικά βλέπω να κάνουν δουλειά σε εμένα συγκεκριμένες μάρκες πολυβιταμινών και φυτικά σκευάσματα που χρησιμοποιώ σχεδόν καθημερινά. Μη φοβάσαι να δώσεις μια βοήθεια στον οργανισμό σου να ανταπεξέλθει. Απλά κάνε το σωστά με βοήθεια ειδικού.

#4. Κοιμήσου
Το στρες είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε όλοι, όμως υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστείς καλύτερα. Διάβασε πως θα το κάνεις.

Εκτός του ότι δεν παίζει να βρεθείς σε πιο ήρεμη φυσική κατάσταση από αυτή του ύπνου, ο οργανισμός ξεκουράζεται, χαλαρώνει και γενικά κάνει όλες εκείνες τις διαδικασίες που θα σε κάνουν όταν ξυπνήσεις πιο ικανό στο να διαχειριστείς όσα χρειάζεται.

Ο καλός ύπνος δίνει εκτός από ευεξία και την διαύγεια, που χρειάζεσαι νοητικά για να διαχειριστείς την πίεση και το στρες μιας δύσκολης ημέρας.

#5. Αλλαγή στη ρουτίνα
Το στρες είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε όλοι, όμως υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστείς καλύτερα. Διάβασε πως θα το κάνεις.

Μπορεί να σκέφτεσαι: Εδώ θέλω να διαχειριστώ το στρες, θα εισάγω αλλαγές στην καθημερινότητά μου;

Καμιά φορά το στρες προέρχεται από την στασιμότητα. Τα πράγματα δεν αλλάζουν, έχουν βαλτώσει ή έχεις βρει τοίχο που δεν ξεπερνιέται εύκολα.

Άλλαξε μερικά μοτίβα στην καθημερινότητά σου. Μπορείς να εισάγεις μια νέα ασχολία στη ζωή σου ή μια νέα διαδικασία στην εργασία σου. Θα κινηθούν “γρανάζια” στο μυαλό σου, στο πως λειτουργείς και στο πως τα πράγματα είναι στη ζωή σου, που μπορούν να κινήσουν και όσα σου δημιουργούν στρες.

#6. Ζήτα βοήθεια
Το στρες είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε όλοι, όμως υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστείς καλύτερα. Διάβασε πως θα το κάνεις.

Είτε την συμβουλή κάποιου που έχει στρεσαριστεί όπως εσύ για παρόμοιο ζήτημα ή να μοιράσεις την δουλειά με έναν συνάδελφο ή φίλο ή ακόμα και την επαγγελματική βοήθεια κάποιου ειδικού που ξέρει πως να σε βοηθήσει να διαχειριστείς το στρες.

Πολλές φορές ξεχνάμε ότι δεν είμαστε υπερήρωες. Η βοήθεια σε κάθε τι που κάνουμε μπορεί να είναι καταλυτικός παράγοντας εξέλιξης και οι άνθρωποι θα κάνουν πολλές φορές πράγματα για εμάς, απλά και μόνο επειδή το ζητήσαμε.

#7. Σταμάτα να κάνεις πράγματα που δεν σου αρέσουν
Το στρες είναι ένα ζήτημα που αντιμετωπίζουμε όλοι, όμως υπάρχουν τρόποι να το διαχειριστείς καλύτερα. Διάβασε πως θα το κάνεις.

Αν δεν γουστάρεις την δουλειά σου ή η κοπέλα σου και εσύ σου έχετε μια εντελώς τοξική σχέση τότε το πρόβλημα δεν είναι στην διαχείριση του στρες, αλλά της ζωής σου.

Φυσικά δεν μπορείς να αποφύγεις τα πάντα, κάποια πράγματα σου επιβάλλονται. Αλλά σε όσα έχεις δικαίωμα απόφασης και η συνέχειά τους ή όχι περνάει από το χέρι σου, μπορείς να πάρεις μια απόφαση και να σταματήσεις να ασχολείσαι.

Σίγουρα, ανάλογα την περίπτωση μπορεί να έχεις νέα πράγματα να στρεσαριστείς, όπως το αν παραιτηθείς από μια δουλειά που δεν σου αρέσει, θα πρέπει να πιεστείς να βρεις μια άλλη.

Όμως αυτό, είναι αυτό που λέμε «Παίρνω τη ζωή στα χέρια μου». Και το να παίρνεις τη ζωή στα χέρια σου, είναι και αυτός ένας τρόπος να διαχειρίζεσαι το στρες, καλύτερα από το να την αφήνεις στα χέρια άλλων.

Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Το πως να ακολουθήσεις την πορεία που σου αξίζει – μαθαίνεται! Κάνε το μαζί μας πατώντας εδώ.

Οτιδήποτε με χρειαστείς ή θέλεις να ρωτήσεις θα με βρεις εδώ.

 

Μέχρι την επόμενη φορά

Βρες με!

Spiros

Manager at Men Of Style
Εκτός από επικοινωνιακός, ο Spiros είναι μια αξιόπιστη και φερέγγυα προσθήκη σε κάθε ομάδα, είτε έχει την ηγεσία είτε όχι. Η αποτελεσματική Διαχείριση Κρίσεων και η εξαιρετική διαχείριση της Πίεσης, που προκύπτουν από τα χρόνια εργασιακής του εμπειρίας σε απαιτητικό – ανταγωνιστικό περιβάλλον, εμπνέει την αίσθηση της επιτυχίας σε όλα τα μέλη της ομάδας .
Βρες με!