Άγχος Προσέγγισης; Πως η Συναισθηματική Νοημοσύνη Αλλάζει τα Πάντα

Στρες και άγχος προσέγγισης.

Πόσες φορές στην ζωή σου το άγχος προσέγγισης έχει λειτουργήσει ως ανασταλτικός παράγοντας για να προσεγγίσεις μια ωραία γυναίκα; Μπορεί να σκεφτόσουν πως δεν θα ήξερες τι θα πεις ή πως η απόρριψη θα έρχονταν πολύ γρήγορα.

Αν πιστεύεις πως το άγχος προσέγγισης είναι ένας από τους καθοριστικούς παράγοντες εξέλιξης της ερωτικής σου ζωής, ήρθε η ώρα να το ξεπεράσεις.

Τώρα πια, η συναισθηματική νοημοσύνη εμπλέκεται σε οποιοδήποτε τομέα ανάπτυξης και επιτυχίας. Είτε πρόκειται για προσωπική ανάπτυξη ή επαγγελματική επιτυχία, είναι παρών. Ωστόσο, τα πεδία τα οποία αναλύει μπορούν να σου φανούν εξαιρετικά χρήσιμα και πρακτικά όταν πρόκειται να φλερτάρεις.

Πριν συνεχίσεις όμως, δες το παρακάτω video.

Τα πεδία που θα μας απασχολήσουν σε αυτό το άρθρο και σχετίζονται άμεσα με την συναισθηματική νοημοσύνη και το άγχος προσέγγισης είναι:

  • Επίγνωση συναισθημάτων.
  • Προσαρμοστικότητα.
  • Stress Management.

Η Μεγάλη Στιγμή

Οι περισσότεροι άνδρες στην ζωή τους έχουν βιώσει το άγχος προσέγγισης. Είναι η στιγμή που αποφασίζεις να κάνεις αυτό που θέλεις και ένα εσωτερικό σφίξιμο σε καταβάλει.

Το άγχος προσέγγισης μπορεί να προέρχεται από την σκέψη πως μια έλλειψη αρκεί για να αποτύχει η προσέγγιση. Ακόμα, μπορεί μια παρελθοντική εμπειρία να επιστρέφει, μέσω μνήμης, και η επεξεργασία της να προκαλεί ευαισθησία έκθεσης ή αποφυγή επανάληψης της.

Παρόλο που τα σενάρια που προκαλούν άγχος προσέγγισης να είναι πολλά, η αντιμετώπισης τους είναι πολύ πιο κοντά απ’ ότι φαντάζεσαι.

Επίγνωση Συναισθημάτων

Όταν αποκτούμε επίγνωση των συναισθημάτων μας μπορούμε να δουλέψουμε ώστε να φτάσουμε στην πηγή τους. Όταν αντιδράς συναισθηματικά με μια κατάσταση, ουσιαστικά αντιδράς στις σκέψεις που κάνεις γι’ αυτήν. Και εκεί βρίσκεται το κλειδί.

Το γεγονός υφίσταται ως διακόπτης στο μυαλό σου, ενεργοποιώντας συναισθήματα. Ο μόνος τρόπος για να χρησιμοποιήσεις αποτελεσματικά τα συναισθήματα σου είναι να κατανοήσεις πως σε εξυπηρετούν.

Κάθε συναίσθημα είναι ένα κάλεσμα για δράση. Όταν μια κατάσταση την αντιλαμβάνεσαι, μέσω των συναισθημάτων σου, ως αρνητική η αντίδραση σου θα είναι αποφύγεις την συγκεκριμένη κατάσταση.

Τεχνική

Όταν αισθάνεσαι άγχος προσέγγισης, τότε η σκέψεις που κάνεις για την ενδεχόμενη κατάσταση είναι προφανώς αρνητικές. Μια τεχνική που μπορείς να εφαρμόσεις είναι αλλάξεις το νόημα που έχει η κατάσταση για εσένα.

Αν πιστεύεις πως η προσέγγιση σου δεν θα έχει θετικό αποτέλεσμα προσπάθησε να μετατοπίσεις την συγκέντρωση στα οφέλη που ενδεχομένως θα έχεις από αυτήν. Έτσι κι αλλιώς, ποτέ δεν ξέρεις σε πλήρη φάσμα πως θα εξελιχθεί μια κατάσταση.

Μια δεύτερη τεχνική είναι να αποδεχτείς το χειρότερο σενάριο. Τι πιστεύεις πως μπορεί να πάει στραβά; Οι πιθανότητες είναι πολλές, όμως ακόμα κι αν αυτό το σενάριο επέλθει στην πραγματικότητα, τίποτα σοβαρό δεν πρόκειται να σου συμβεί.

Αντιθέτως, αυτό που θα έχεις προσφέρει στον εαυτό σου, θα είναι η επιβεβαίωση πως όταν παίρνει μια απόφαση για μια θετική αλλαγή στην ζωή σου, την κάνεις πράξη.

Προσαρμοστικότητα

Ο τρόπος και ο χρόνος με τον οποίο προσαρμόζεσαι στο εξωτερικό περιβάλλον είναι ένας εξαιρετικά σημαντικός τομέας της συναισθηματικής νοημοσύνης. Παρεμπιπτόντως, είναι χρήσιμος και στο άγχος προσέγγισης.

Το πόσο αποτελεσματικός είσαι με τον κόσμο, έχει άμεση σχέση με το πώς τον αντιλαμβάνεσαι. Παρόλο που πιστεύουμε πως επεξεργαζόμαστε την εξωτερική πραγματικότητα με αντικειμενικότητα, αυτό είναι μια ψευδαίσθηση.

Οι αντιλήψεις και οι κρίσει μας επηρεάζονται από την μνήμη μας και στο πως αποφασίζουμε να χρησιμοποιήσουμε τις εμπειρίες μας. Ο καλύτερος τρόπος για να είσαι αποτελεσματικός με την οποιαδήποτε εμπειρία είναι να την δεις ως μια μορφή γνώσης.

Κάθε φορά που αισθάνεσαι άγχος προσέγγισης η δράση που ακολουθεί το συγκεκριμένο συναίσθημα είναι να ξεφύγεις από την πραγματικότητα. Και αυτή η προσέγγιση είναι που δημιουργεί προβλήματα.

Όταν προσφέρεις στον εαυτό σου την επιλογή να αποφασίσει πως η κάθε εμπειρία είναι μια μορφή εξέλιξης ανάπτυξης, θ’ αποκτήσεις την ικανότητα να εκθέτεις όλο και περισσότερο τον εαυτό σου σε νέες πηγές εμπειριών.

Τεχνική

Την επόμενη φορά που θα βιώσεις άγχος προσέγγισης προσπάθησε να εντοπίσεις τους τρόπους με τους οποίους μπορείς να πάρεις νέες γνώσεις οι οποίες θα χρησιμοποιηθούν έπειτα για την ανάπτυξη σου.

Αντί να συγκεντρωθείς στο τι προσπαθείς να αποφύγεις συγκεντρώσου σε όλα τα πιθανά οφέλη που θα έχεις αν ζήσεις την συγκεκριμένη εμπειρία. Όταν πρόκειται λοιπόν να προσεγγίσεις, ρώτησε τον εαυτό σου: Τι θα ήθελα να μάθω;

Ο μόνος τρόπος για να ξεπεράσεις περιοριστικές πεποιθήσεις είναι να τεστάρεις την πραγματικότητα που πιστεύεις πως τις επιβεβαιώνει.

Stress Management

Η διαχείριση του στρες και του άγχους προσεγγίζεται από την συναισθηματική νοημοσύνη από δύο επίπεδα:

  • Αντοχή στο στρες.
  • Έλεγχος παρορμήσεων.

Η προσοχή μας για το άγχος προσέγγισης εστιάζεται περισσότερο στη αντοχή στο στρες το οποίο περιλαμβάνει τρία στάδια:

Στάδιο πρώτο: Αρχικά βιώνουμε ένα συναίσθημα πίεσης ή άγχους.

Στάδιο δεύτερο: Αν δεν καταφέρουμε τα διαχειριστούμε εγκαίρως τα συναισθήματα που προκαλούνται στο δεύτερο στάδιο, τότε οι αρνητικές αντιδράσεις που το συνοδεύουν αρχίζουν να επαναλαμβάνονται πιο συχνά.

Στάδιο τρίτο: Οι αντιδράσεις γίνονται συνήθειες αντίδρασης και η έκθεση  μας στο χρόνιο στρες μπορεί να δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα.

Το άγχος μπορεί ν’ αντιμετωπιστεί είτε μειώνοντας την αντίληψη του κινδύνου μιας κατάστασης είτε αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση στις ικανότητες σου ώστε να διαχειριστείς την κατάσταση που φοβάσαι.

Τεχνική

Όταν αισθάνεσαι άγχος προσέγγισης, συνήθως δύο αντίθετα σενάρια καταβάλουν το μυαλό σου. Το πρώτο είναι το αποτέλεσμα που θέλεις να πετύχεις και το δεύτερο είναι όλοι οι λόγοι που πιστεύεις πως αυτό το σενάριο δεν θα πραγματοποιηθεί.

Ουσιαστικά, γίνεται μια μάχη μεταξύ του τι θέλεις και του τι, οι αυτόματες σκέψεις, σου δηλώνουν πως θα συμβεί. Όταν αποκτήσεις επίγνωση των σκέψεων που δημιουργούν αυτά τα σενάρια, αποφάσισε συνειδητά να συγκεντρωθείς στο μόνο στο πρώτο βήμα που χρειάζεται να κάνεις.

Αντί να προσπαθείς να προετοιμαστείς για ολόκληρη την συζήτηση που πρόκειται να κάνεις ώστε να αισθανθείς προετοιμασμένος, συγκεντρώσου στο να κάνεις καλά τα πρώτα βήματα.

Στην αρχή, το μόνο που χρειάζεται είναι να προσεγγίσεις, να πεις ένα γεια, να συστηθείς και να προβάλεις μια θετική πραγματικότητα. Με το πέρασμα του χρόνου θ’ αποκτήσεις μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση στο να πειραματίζεσαι και να κυρίως να αυτοσχεδιάζεις.

Ο Χρήστος γρήγορα στην ενήλικη ζωή του συνειδητοποίησε πως η πραγματική ουσία της σωστής επικοινωνίας με τις γυναίκες, δεν βρίσκεται ούτε σε ατάκες ούτε σε συστήματα και ότι αυτά είναι μόνο η αρχή για το ξεκίνημα μιας νέας ζωής και κρίσιμων εσωτερικών αλλαγών και εξελίξεων σε οποιοδήποτε τομέα.Στρέφοντας το ενδιαφέρον του στις δομές διαχείρισης Σχέσεων, αποφάσισε να επεκτείνει τις γνώσεις του πάνω στην Ψυχολογία, ώστε να συνδέσει τις πλούσιες εμπειρικές γνώσεις που ήδη υπήρχαν με τεχνογνωσίες που θα του επέτρεπαν μια βαθύτερη κατανόηση της διαπροσωπικής επαφής μεταξύ των δύο φύλων.Ο Χρήστος είναι ιδρυτικό μέλος και υπεύθυνος του προγράμματος εκπαίδευσης του MenOfStyle.gr