Άγνωστοι στο Ίδιο Σπίτι. Όταν είσαι Καραντίνα με Ανθρώπους που δεν Συμπαθείς

Πως Το Διαχειρίζεσαι Αν Είσαι Καραντίνα Με Ανθρώπους Που Δεν Τα Πάτε Και Τόσο Καλά 

Τον τελευταίο καιρό όλοι ζούμε μια πρωτόγνωρη κατάσταση, κατά την οποία οι άνθρωποι καλούνται να μείνουν στα σπίτια τους, για να αποφύγουν την εξάπλωση του νέου κορωναϊού και τις συνέπειες της πανδημίας. 

Αν ζεις με άλλους ανθρώπους η περίοδος της καραντίνας για τον COVID-19 είναι ακόμη πιο δύσκολη, καθώς έχεις όχι μόνο να διαχειριστείς το άγχος και τις προσωπικές ανάγκες σου, αλλά πρέπει και να συνυπάρξεις με άλλο ή άλλα άτομα, που με τη σειρά τους έχουν άγχη και ανάγκες.

Η καραντίνα με ανθρώπους που αγαπάς και συμπαθείς μπορεί να είναι δύσκολη, με ανθρώπους που δεν συμπαθείς ή δεν σε συμπαθούν, μπορεί να είναι ακόμη δυσκολότερη.

Πώς Επιδρά Η Καραντίνα Στην Ψυχολογία;

Κατά την διάρκεια της κοινωνικής απομόνωσης θα βαρεθείς, θα αισθανθείς συχνά εκνευρισμένος, άλλες φορές θα νιώσεις μοναξιά και συχνά θα αισθανθείς παγιδευμένος.

Μάλιστα, έχουν ήδη αναφερθεί περιπτώσεις ανθρώπων που βιώνουν συμπτώματα κατάθλιψης και μετα-τραυματικού άγχους.

Είναι λοιπόν ξεκάθαρο ότι πρόκειται για μια δύσκολη κατάσταση, η οποία γίνεται ακόμη χειρότερη όταν είσαι σε καραντίνα με ανθρώπους, με τους οποίους δεν τα πας καλά.

Αυτές τις μέρες της καραντίνας θα κληθείς να βρεις τρόπους να διατηρήσεις τη σχέση σου. 

Τσέκαρε το βίντεο με τις συμβουλές του Χρήστου.

Πώς Θα Διαχειριστείς Έναν Τοξικό Άνθρωπο Στην Καραντίνα; 

Στην καραντίνα με ανθρώπους που δεν συμπαθείς ή δεν σε συμπαθούν δεν μπορείς να πεις ότι απλά θα τους κάνεις πέρα ή θα τους αγνοήσεις, καθώς είσαι αναγκαστικά στον ίδιο χώρο και θα συνεχίσεις να είσαι για κάποιο διάστημα ακόμη.

Πριν συνεχίσουμε, μπορείς να παρακολουθήσεις εδώ ένα παλιότερο επεισόδιο από το ελληνικό podcast του Apla+Andrika για τους τοξικούς ανθρώπους.

Ας δούμε λοιπόν τι μπορείς να κάνεις.

#1. Ψάξε Μέσα Σου

Προτού προσπαθήσεις να λύσεις το πρόβλημα κάποιου τρίτου, οποιοδήποτε και αν είναι αυτός, θα είναι καλό να κάνεις μια εσωτερική ανασκόπηση.

– Μήπως εσύ προκαλείς ή επιτρέπεις την τοξική συμπεριφορά;

– Μήπως δεν έχεις εκφράσει τη δυσαρέσκεια σου για τις πράξεις ή τα λόγια τους;

– Μήπως λόγω της κατάστασης συμπεριφέρεσαι κι εσύ περίεργα;

Έχεις τον έλεγχο επί των σκέψεων, των λέξεων και των έργων σου, επομένως πρέπει να μπορείς να δεις ξεκάθαρα μέσα σου, τι ακριβώς σε εκνευρίζει και τι σου δημιουργεί πρόβλημα, αυτές τις μέρες που είσαι σε καραντίνα με ανθρώπους με τους οποίους δεν έχεις και την καλύτερη σχέση.

#2. Αναγνώρισε Τις Μη Υγιείς Συμπεριφορές Των Άλλων Ανθρώπων

καραντίνα με ανθρώπους που δεν συμπαθείς

Όταν βρεις τι μπορεί να μην πηγαίνει καλά στον ίδιο σου τον εαυτό, φτάνει η ώρα να βρεις τι ακριβώς συμβαίνει με τους γύρω σου.

Προσπάθησε να κατανοήσεις τι οδηγεί σε αυτή την δυσάρεστη δυναμική και προσπάθησε να εκφραστείς.

Οι συμπεριφορές που μπορεί να παρατηρήσεις μπορεί να ποικίλλουν:

– Ένταση με το παραμικρό 

– Υπερβολική κριτική

– Χρήση και κατάχρηση ουσιών/αλκοόλ

– Ανάγκη για πλήρη έλεγχο

– Μη ρεαλιστικές απαιτήσεις

– Αλληλεξάρτηση

– Τελειομανία

Πώς μεταφράζονται τα παραπάνω σε συνθήκες καραντίνας;

Άγχος επειδή φτερνίστηκες ή έβηξες και εντάσεις επειδή “δεν έπλυνες καλά τα χέρια”, ή επειδή “δεν απολύμανες καλά κάτι που έφερες από έξω” ή ακόμη και επειδή “αποφάσισες να βγεις βόλτα και μπορεί να κόλλησες τον ιό” είναι λίγα μόνο παραδείγματα του τι μπορεί να βιώσεις.

#3. Βάλε Ξεκάθαρα Όρια Ανάμεσα Σε Εσένα Και Του Άλλους Ανθρώπους

Όταν εντοπίσεις συγκεκριμένες συμπεριφορές που θεωρείς ότι δυσχεραίνουν τη διαβίωση κατά την περίοδο της καραντίνας, το πρώτο που πρέπει να κάνεις είναι να μιλήσεις.

Ξεκίνησε μια συζήτηση και προσπάθησε να εξηγήσεις τι σε ενοχλεί, αλλά και να βάλεις ένα όριο.

Το να βάλεις όρια δεν σημαίνει ότι θα εντείνεις τη σχέση ή ότι θα είσαι ψυχρός. Προσπάθησε να εξωτερικεύσεις την δική σου οπτική γωνία και ζήτησε από τους γύρω σου:

– Να σεβαστούν τον προσωπικό σου χρόνο

– Αν έχουν κάτι να πουν, να το κάνουν με τρόπο εποικοδομητικό

– Να είναι νηφάλιοι και

– Να σέβονται τις επιλογές σου

Όταν είσαι σε καραντίνα με ανθρώπους τοξικούς θα παρατηρήσεις ότι αυτά τα άτομα δεν έχουν την ικανότητα να σέβονται τα όρια, με αποτέλεσμα συχνά να χρειάζεται να εξηγείς ξανά και ξανά τα ίδια πράγματα.

Πρέπει όμως να είσαι αυστηρός στην τήρηση των ορίων που θα βάλεις.

#4. Διατήρησε Την Ψυχραιμία Σου

4-7-8 breathing: How it works, benefits, and uses

Δεν είναι απίθανο κατά τη διάρκεια της καραντίνας με ανθρώπους που δεν συμπαθείς να γίνεις αποδέκτης κακόβουλων και αναιδών σχολίων ή πράξεων.

Αντί να αντιδράσεις αμέσως, καλύτερα θα είναι να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου και σε πρώτη φάση να κάνεις μια προσπάθεια να το συζητήσεις.

Πολλές φορές οι άνθρωποι μιλούν ή πράττουν χωρίς να σκέφτονται. 

Αναλογίσου ότι η κατάσταση της καραντίνας είναι κάτι που δυσκολεύει όχι μόνο εσένα, αλλά και εκείνους, οπότε κράτησε την ψυχραιμία σου και αν χρειαστεί, κάνε ότι δεν άκουσες!

Καραντίνα είναι, θα περάσει!

#5. Προσπάθησε Να Ομαλοποιήσεις Τη Σχέση Σου Με Τους Άλλους Ανθρώπους

Μερικές φορές αξίζει να δώσεις μια δεύτερη ευκαιρία.

Η καραντίνα με ανθρώπους που δεν τα πάτε και τόσο καλά, είτε είναι συγκάτοικοι, είτε μια σχέση που πλησιάζει στο τέλος της, ακόμη και κάποιο τοξικό μέλος της οικογένειας, ίσως είναι μια ευκαιρία να βρείτε τι δεν πάει καλά και να δουλέψετε από κοινού, για να ομαλοποιηθεί η σχέση σας.

Μην ξεχνάς ότι ακόμη και μια τέτοια περίοδος, δεν αποτελεί δικαιολογία για τοξική ή σκληρή συμπεριφορά.

Μια τέτοια αλλαγή χρειάζεται προσπάθεια, αλλά μπορεί να ξεκινήσει από εσένα, αν αποφασίσεις να εκμεταλλευτείς την ευκαιρία, για να πάψετε να είστε άγνωστοι στο ίδιο σπίτι.

#6. Βρες Ένα Σύστημα Υποστήριξης

Ένα προσωπικό δίκτυο υποστήριξης θα σου δώσει ένα ασφαλές καταφύγιο, για να ξεφύγεις από την δυσκολία της καραντίνας με ανθρώπους που δεν τα πάνε καλά μαζί σου.

Ακόμη και τώρα που είσαι κολλημένος σε αυτή την κατάσταση μπορείς να βάλεις προτεραιότητα τον εαυτό σου και να επικοινωνήσεις με φίλους που θα σε στηρίξουν, ακόμη και μέσω τηλεφώνου ή ίντερνετ.

Έτσι, θα μπορέσεις να διατηρήσεις την ισορροπία σου, για όσο χρονικό διάστημα χρειαστεί, μέχρι το πέρας της καραντίνας.

Πέρασε την καραντίνα με ανθρώπους που έχουν να σου πουν πολλά…Τσέκαρε το επεισόδιο καραντίνας του δημοφιλούς podcast μας Apla+Andrika.

#7. Φρόντισε Τον Εαυτό Σου

Ο τρόπος που καθένας φροντίζει τον εαυτό του και αισθάνεται καλύτερα ψυχολογικά και σωματικά διαφέρει από άτομο σε άτομο.

Σίγουρα η παραμονή σε έναν κλειστό χώρο δεν βοηθά, αλλά είναι σημαντικό να βρεις τρόπους να περάσεις τον χρόνο στην καραντίνα όσο το δυνατόν πιο εποικοδομητικά.

Πέρασε τον χρόνο σου ακούγοντας ή παίζοντας μουσική, κάνοντας γυμναστική, διαβάζοντας ή κάνοντας οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα σε κρατά μακριά από όλα αυτά που σε κάνουν να αισθάνεσαι αρνητικά.

Η καραντίνα είναι μια κατάσταση προσωρινή. ‘Ομως οι ανθρώπινες σχέσεις και το πως εσύ εξελίσσεσαι μέσα από αυτές είναι επένδυση ζωής. Μάθε πως να διαχειρίζεσαι καλύτερα τις σχέσεις σου και όχι μόνο εδώ.

Καλή συνέχεια

Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους. Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.
Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.