Άγχος και Καθημερινότητα: Τι Κάνω αν Αγχώνομαι Εύκολα;

Το άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Σύμφωνα με τις έρευνες σχεδόν όλοι οι άνθρωποι έχουν βιώσει ή θα βιώσουν τουλάχιστον μια κρίση από έντονο άγχος στην ζωή τους.

Κάποιοι άνθρωποι βιώνουν περισσότερο και πιο έντονο άγχος, ενώ για κάποιος αυτές οι κρίσεις είναι τόσο έντονες που επηρεάζουν τον τρόπο ζωής τους σε μεγάλο βαθμό.

Το άγχος έχει πληθώρα συμπτωμάτων που μπορεί να διαφέρουν από άνθρωπο σε άνθρωπο, με κυριότερα τα παρακάτω:

– αίσθημα φόβου

– αίσθημα απώλειας του ελέγχου

– ζαλάδα

– αύξηση καρδιακής συχνότητας

– έντονη εφίδρωση

– πόνος στο στήθος

– ενοχλήσεις στο στομάχι

– ζάλη

Μπορεί όταν έχεις άγχος να βιώνεις ένα ή περισσότερα από αυτά ταυτόχρονα, αλλά μπορεί ο δικός σου οργανισμός να έχει διαφορετικό τρόπο αντίδρασης, που σημαίνει ότι η παραπάνω λίστα δεν είναι παρά ενδεικτική.

Το άγχος είναι μια πολύ ισχυρή εμπειρία σωματικά, ψυχολογικά και συναισθηματικά και μπορεί να οφείλεται σε πολλούς λόγους.

Αν κατανοήσεις τους λόγους, θα μπορέσεις να ελέγξεις το άγχος καλύτερα και να απαλλαχτείς από αυτό.

Ο Μηχανισμός του ΆγχουςΤο άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Όλα τα παραπάνω συμπτώματα είναι μια αντίδραση του οργανισμού, όταν απειλείται.

Όταν πιστεύουμε ότι είμαστε σε κίνδυνο το σώμα ενεργοποιεί μια αντίδραση. Η ένταση της αντίδρασης είναι ανάλογη με το πόσο επικίνδυνη θεωρούμε μια απειλή.

Όσο το άγχος αυξάνεται, τόσο αυξάνεται και η ένταση των συμπτωμάτων.

Το άγχος μπορεί να είναι εκούσιο, όταν ανησυχείς ότι κάτι άσχημο μπορεί να συμβεί και αυτό οδηγεί το σώμα στο να αντιδράσει ή ακούσιο, οπότε ο οργανισμός από μόνος του ενεργοποιεί τα συμπτώματα, σαν αποτέλεσμα του διαρκώς αυξημένου άγχους.

Τι μπορείς να κάνεις όμως όταν το άγχος σε κυριεύει;

#1. Πάρε μια Βαθιά ΑνάσαΤο άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Το πρώτο πράγμα που μπορείς να κάνεις όταν νιώθεις το άγχος να σε κυριεύει είναι να πάρεις μια βαθιά ανάσα.

Η βαθιές διαφραγματικές εισπνοές είναι ένας πανίσχυρος τρόπος για να χαλαρώσεις το σώμα σου.

Προσπάθησε να εισπνεύσεις για 4” γεμίζοντας με αέρα πρώτα το στομάχι σου και μετά το στήθος . Κράτησε την αναπνοή σου για ακόμη 4” και ξεκίνησε μια αργή εκπνοή διάρκειας 4”. Κάνε αυτή την διαδικασία μερικές φορές.

#2. Αποδέξου ότι Έχεις ΆγχοςΤο άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Θυμήσου ότι το άγχος είναι ακόμη ένα συναίσθημα, όπως όλα τα άλλα.

Έχοντας αυτό στο μυαλό σου, θα μπορέσεις να το αποδεχθείς. Η αποδοχή δεν σημαίνει ότι θα αρχίσει να σου αρέσει ή θα ζεις με αυτό και θα παραιτηθείς.

Αντιθέτως, αποδεχόμενος το άγχος, θα δεις ότι είναι μέρος της πραγματικότητας και ότι μπορείς να το αντιμετωπίσεις, όπως κάθε άλλο πρόβλημα.

Ο φόβος της απόρριψης μπορεί να σου δημιουργεί άγχος και να σε αποτρέπει από το να φλερτάρεις. Μπορείς να μάθεις περισσότερα για αυτό, παρακολουθώντας το παρακάτω βίντεο του Χρήστου.

#3. Αμφισβήτησε τις Σκέψεις σουΤο άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Όταν έχεις άγχος ο εγκέφαλος σου σκέπτεται με περίεργο τρόπο που σε φέρνει αντιμέτωπο με ιδέες που δεν είναι ρεαλιστικές και με πιθανότητες που δεν μπορεί να συμβούν.

Θυμήσου ότι μια δύσκολη κατάσταση που ίσως σου προκαλεί άγχος, δεν είναι το τέλος του κόσμου.

Αμφισβήτησε τις σκέψεις σου, ρωτώντας τον εαυτό σου, αν αυτές είναι ρεαλιστικές, αν έχουν κάποια βάση, ποιο μπορεί να είναι το χειρότερο αποτέλεσμα και πώς μπορείς να το διαχειριστείς

#4. Σκέψου Κάτι που σε ΗρεμείΤο άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Όταν νιώθεις άγχος, φέρε στο μυαλό σου μια εικόνα που σε κάνει να αισθάνεσαι ήρεμος. Ένα όμορφο μέρος, έναν ποταμό, ένα βουνό, ένα ωραίο τοπίο.

Φαντάσου τον εαυτό σου σε αυτό το μέρος και σκέψου ότι τα άσχημα συναισθήματα που νιώθεις είναι σύννεφα στον ουρανό που απλά φεύγουν.

#5. Κάνε Θετικές ΣκέψειςΤο άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Το άγχος μπορεί να φέρει στον νου σου πολλές αρνητικές σκέψεις και χαρακτηρισμούς για τον εαυτό σου που σε τρομάζουν.

Σε αυτή την περίπτωση πρέπει να σκεφτείς θετικά για τον εαυτό σου και για τις ικανότητες σου να διαχειριστείς την κατάσταση που σε δυσκολεύει.

#6. Εστίασε στην ΣτιγμήΤο άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Όταν νιώθεις άγχος τείνεις να σκέφτεσαι πιθανά μελλοντικά σενάρια, που τις περισσότερες φορές είναι εκτός πραγματικότητας.

Αντί αυτού λοιπόν, κάνε  μια παύση, πάρε βαθιά ανάσα και δώσε βάση σε όσα συμβαίνουν εκείνη την στιγμή.

Όταν έρθει η ώρα να κάνεις σεξ για πρώτη φορά ενδέχεται να έχεις άγχος. Πρέπει όμως να εστιάσεις στην στιγμή και να το ευχαριστηθείς, όπως μπορείς να δεις στο επεισόδιο του Apla+Andrika που ακολουθεί.

#7. Εστίασε σε Δραστηριότητες με ΝόημαΤο άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Όταν έχεις άγχος, επικεντρώσου σε δραστηριότητες που κάνεις υπό κανονικές συνθήκες. Το χειρότερο που μπορείς να κάνεις είναι να στέκεσαι στο τι νιώθεις και να βιώνεις παθητικά τα συμπτώματα του άγχους, αποκλείοντας τον εαυτό σου από οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα.

Με αυτόν τον τρόπο αποσπάς τον εαυτό σου και τον κρατάς μακριά από τα αρνητικά συναισθήματα. Η ζωή συνεχίζεται και σίγουρα έχεις πράγματα με νόημα να κάνεις, αντί να κάθεσαι να σκέφτεσαι πράγματα που σου εντείνουν το άγχος.

Ασχολήσου με κάτι που σου προκαλεί ευχαρίστηση. Η γυμναστική είναι μια πολύ καλή δραστηριότητα που θα σε βοηθήσει να καταπολεμήσεις το άγχος και να ηρεμήσεις.

#8. Ζήτησε μια Δεύτερη ΓνώμηΤο άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Ένας φίλος, γνωστός ή κάποιος συγγενής μπορεί να σου δώσει μια δεύτερη, χρήσιμη γνώμη, όταν το άγχος σε κάνει να μην σκέφτεσαι ρεαλιστικά.

Μην διστάσεις να καλέσεις έναν φίλο ή να του στείλεις ένα μήνυμα, όταν χρειάζεσαι βοήθεια για να αντιμετωπίσεις κάποιο ζήτημα που σε αγχώνει.

#9. Δες Ένα Αστείο ΒίντεοΤο άγχος μπορεί να αποτελέσει σημαντικό όπλο, προκειμένου να σε κρατήσει σε εγρήγορση. Παρόλα αυτά, συχνά περνάμε τα όρια και πρέπει να το περιορίζουμε.

Η τελευταία και πιο εύκολη τακτική είναι να δεις ένα αστείο βίντεο με τον αγαπημένο σου κωμικό ή κάποια κωμωδία.

Το γέλιο είναι κάτι που μπορεί να βοηθήσει και να συμβάλλει θετικά σε αγχωτικές και δύσκολες καταστάσεις, μιας και έχει πολλά οφέλη για την ψυχική υγεία των ανθρώπων, κάτι με το οποίο συμφωνούν και οι σχετικές επιστημονικές έρευνες.

 Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Έχεις άγχος επειδή δεν ξέρεις πώς να διαχειριστείς κάποια πράγματα στη ζωή σου; Ίσως μπορούμε να σε βοηθήσουμε. Μάθε περισσότερα εδώ.

Καλή συνέχεια

Men Of Style

Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους.
Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.
Men Of Style
Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους. Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.