Αυτοπεποίθηση: Όταν η Καθημερινότητα σου Διαλύει τη Ψυχολογία

Αυτοπεποίθηση: Όταν η Καθημερινότητα σου Διαλύει τη Ψυχολογία

Από τα πιο σημαντικά στοιχεία της προσωπικότητάς μας και του χαρακτήρα μας είναι το πόση αυτοπεποίθηση έχουμε, το οποίο φυσικά διαφέρει από άνθρωπο σε άνθρωπο και επηρεάζεται από τη φάση που βρισκόμαστε την κάθε χρονική στιγμή.

Το σημαντικό, ωστόσο, είναι ότι η αυτοπεποίθηση καθορίζει σε τεράστιο βαθμό το πώς αισθανόμαστε για τον εαυτό μας, τους γύρω μας, το πώς βλέπουμε την πραγματικότητα και την καθημερινότητά μας, το τι επιδιώκουμε να πετύχουμε, τους στόχους μας και τις σκέψεις μας.

Ουσιαστικά, η αυτοπεποίθηση είναι ένας βασικός παράγοντας που επηρεάζει σε τεράστιο βαθμό κάθε απόφαση και επιλογή που κάνουμε.

Επηρεάζει τα κριτήριά μας και τα όρια μας. Τον τρόπο σκέψης μας, τις ικανότητές μας, τις σχέσεις που συνάπτουμε με τους γύρω μας και κυρίως τη σχέση που έχουμε με τον εαυτό μας.

Επηρεάζει κάθε τομέα της ζωής μας.

Και το να βάλεις τη ζωή σου σε μια τάξη και να καλλιεργήσεις και να διατηρήσεις μια υψηλή αυτοπεποίθηση είναι πολύ σημαντικό εάν θέλεις να είσαι ένας άνθρωπος υγιής συναισθηματικά και σωματικά.

Θα το έχεις παρατηρήσει κι εσύ, είμαι σίγουρος.

Υπάρχουν κάποιοι άνθρωποι εκεί έξω, άντρες και γυναίκες, οι οποίοι, παρ’ όλο που δεν έχουν κάτι σπάνιο ή εξαιρετικό ως προσωπικότητες, διαθέτουν τεράστια αποθέματα δύναμης και υψηλή αυτοπεποίθηση και πετυχαίνουν απίστευτα πράγματα.

Είναι εκείνοι που αποκτούν πανεύκολα ό,τι βάλουν στο μάτι και έχουν γυναικάρες δίπλα σου που σε κάνουν και αναρωτιέσαι: “Τι έχει αυτός που δεν έχω εγώ;”

Αν και αυτή είναι η λάθος ερώτηση για να κάνεις στον εαυτό σου, θα σου απαντήσω ότι η διαφορά σας είναι μια και βασική: Έχουν αυτοπεποίθηση. Πιστεύουν τόσο πολύ στον εαυτό τους που ότι πιάνουν γίνεται κυριολεκτικά χρυσός.

Δες το βίντεο του Χρήστου που αναφέρονται τα 8 βασικότερα χαρακτηριστικά των ανθρώπων με αυτοπεποίθηση και μάθε πώς μπορείς να ανέβεις σε αυτόν τον τομέα.

Δεν είναι θαύμα. Όπως έχουμε εξηγήσει και σε αυτό το άρθρο, ο τρόπος που σκέφτεσαι και βλέπεις τον εαυτό σου καθορίζει σε τεράστιο ποσοστό τα αποτελέσματά σου.

Και πολλές φορές είναι ένα βασικό στοιχείο που επηρεάζει την επιτυχία ή την αποτυχία σου.

Τι γίνεται όμως όταν η καθημερινότητα σε διαλύει και σου καταρακώνει τη ψυχολογία;

 

Η Παιδική Σου Ηλικία Καθορίζει Την Αυτοπεποίθηση Που Έχεις Ως Ενήλικας

Το αντιλαμβάνομαι.

Οι περισσότεροι άνθρωποι έχουμε περάσει από αυτήν τη θέση. Ζούμε και κινούμαστε σε μια καθημερινότητα που τρέχει. Διαρκώς. Και σχεδόν κανείς δεν ενδιαφέρεται για τους άλλους και για το τι κάνει ο διπλανός του.

Εάν είναι καλά. Εάν την παλεύει. Εάν είναι υγιής. Εάν ζορίζεται κάπου. Εάν θέλει βοήθεια.

Όλοι προσπαθούν να επιβιώσουν σε μια ρουτίνα που καλλιεργεί την αρνητικότητα, τη θολούρα των σκέψεων και που ενισχύει τη χαμηλή αυτοπεποίθηση.

Σπάνια ακούς καλή κουβέντα από τον κύκλο σου, το οικογενειακό σου περιβάλλον ή τους συναδέλφους σου.

Δεν φταίνε αυτοί. Απλά κι αυτοί προσπαθούν να επιβιώσουν σε αυτόν τον αγώνα που λέγεται ζωή, όπως άλλωστε κι εσύ.

Και είναι λογικό.

Τι γίνεται όμως με την αυτοπεποίθησή σου;

Πώς μπορείς να διατηρήσεις μια θετική σκέψη μέσα από τόσο αρνητισμό; Μέσα σε έναν κόσμο και μια κοινωνία που έχει μάθει να επικεντρώνεται στα αρνητικά;

Και που συνήθως βρίσκει τι ΔΕΝ λειτουργεί και όχι τι λειτουργεί ή μπορεί να βελτιωθεί;

Η αυτοπεποίθησή μας σχετίζεται άμεσα με την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας. Και η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας διαμορφώνεται και καθορίζεται κατά βάση στην παιδική και εφηβική μας ηλικία.

Τα βιώματά μας ως παιδιά κι αργότερα ως έφηβοι διαμορφώνουν σχεδόν ολοκληρωτικά, με βάση την επιστήμη της ψυχολογίας, την προσωπικότητά μας και τον χαρακτήρα μας, και καθορίζουν τον τρόπου που αντιλαμβανόμαστε τους γύρω μας και τον εαυτό μας και που διαχειριζόμαστε τις καταστάσεις στην ενήλικη ζωή μας.

Αυτό σημαίνει ότι, κατά κύριο λόγο, εάν έχεις χαμηλή αυτοπεποίθηση τώρα ως ενήλικας, έχει παίξει καθοριστικό ρόλο ο τρόπος που μεγάλωσες και τα ερεθίσματα που είχες ως παιδί και έφηβος.

Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε μεγαλώσει σε οικογένειες που μας επισήμαναν τι να ΜΗΝ κάνουμε και τι να ΜΗΝ είμαστε.

Σύμφωνα με επιστημονικές έρευνες, ένα παιδί ακούει περίπου 400 φορές μέσα στην ημέρα τις λέξεις “όχι”, “μην” και “δεν”. Σύμφωνα με μια άλλη έρευνα, ένα παιδί έχει ακούσει αρνητικές φράσεις και προτάσεις, καθώς και τις παραπάνω λέξεις, πάνω από 148.000 φορές κατά τη διάρκεια της παιδικής του ηλικίας.

Αυτός ο αριθμός είναι τεράστιος σε σύγκριση με τις θετικές δηλώσεις και τα “ναι” που ακούμε ως παιδιά, που είναι κατά πολύ λιγότερα.

Και είναι αυτό που καθορίζει το ποσοστό της αυτοπεποίθησης που έχουμε ως ενήλικες, καθώς οι αρνητικές δηλώσεις είναι ένας από τους βασικούς παράγοντες που επηρεάζουν την εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας και για τις ικανότητές μας.

Όταν, ως παιδιά, ακούμε διαρκώς “δεν μπορείς να πας εκεί”, “δεν μπορείς να το κάνεις αυτό”, “μην κάνεις το ένα”, “μην φέρεσαι έτσι”, ως ενήλικες πιστεύουμε ότι έχουμε μειωμένες ικανότητες και ότι δεν μπορούμε να τα καταφέρουμε.

Επειδή η εικόνα που έχουμε για τον εαυτό μας διαμορφώνεται κυρίως με βάση αυτά που ακούμε για εμάς από τους γονείς μας και το οικογενειακό μας περιβάλλον ως παιδιά, είναι απολύτως λογικό ως ενήλικες να είμαστε γεμάτοι ανασφάλειες και φόβο ανικανότητας, καθώς αυτήν την εικόνα έχουμε σχηματίσει για εμάς.

Και αυτό δυσκολεύει ακόμα περισσότερο στην πορεία, καθώς ελάχιστοι άνθρωποι θα βρεθούν στην ενήλικη ζωή μας να μας ενθαρρύνουν και να μας πουν ότι αξίζουμε.

Φυσικά, όταν ενηλικιωνόμαστε έχουμε ευθύνη πλέον των πράξεων, των σκέψεων, των επιλογών μας και της ψυχολογίας μας. Επομένως, το να κατηγορούμε την παιδική μας ηλικία και να επαναπαυόμαστε δεν ωφελεί κάπου.

Χρειάζεται να κάνουμε κάτι προκειμένου να αυξήσουμε την αυτοπεποίθησή μας, καθώς είναι δική μας ευθύνη πλέον. Το ίδιο ισχύει με τα κριτήριά μας, τον αυτοσεβασμό μας και την αυτοεκτίμησή μας. Δες το επεισόδιο από το ελληνικό podcast Apla+Andrika σχετικά με τα παραπάνω χαρακτηριστικά και το γιατί είναι εξαιρετικά σημαντικά.

 

Επιβιώνοντας Σε Μια Καθημερινότητα Που Σε Διαλύει

 

Τώρα, η καθημερινότητά σου μπορεί να είναι πολύ δύσκολη.

Ενδεχομένως έχεις μια αρνητική οικογένεια με την οποία δεν μπορείς να συνεννοηθείς ή δεν έχεις καλές σχέσεις.

Ίσως η ερωτική σου ζωή δεν είναι αυτή που θέλεις και οι γυναίκες με τις οποίες συναναστρέφεσαι σου συμπεριφέρονται άσχημα και σε “ρίχνουν” ψυχολογικά.

Ή ίσως να είσαι σε μια σχέση που διαρκώς σε μειώνει και σου καταρρακώνει ακόμα περισσότερο την αυτοπεποίθηση.

Ακόμα, μπορεί να βρίσκεσαι σε ένα αρνητικό περιβάλλον που σου απομυζεί ενέργεια και σε διαλύει συναισθηματικά και ψυχολογικά (ειδικά αυτό στις μέρες μας είναι πολύ συχνό).

Ίσως οι φίλοι σου σε ζηλεύουν και σε αποθαρρύνουν από το να φτάσεις τους στόχους σου.

Σε κάθε περίπτωση, είτε ισχύει ένα απ’ όλα αυτά είτε όλα, η καθημερινότητά μας δεν μας βοηθάει, στις περισσότερες περιπτώσεις, να αποκτήσουμε αυτοπεποίθηση και να θυμηθούμε ότι αξίζουμε.

Οι περισσότεροι άνθρωποι, επειδή ακριβώς τραβάνε τα δικά τους λούκια κι έχουν μεγαλώσει σε αντίστοιχα αρνητικά περιβάλλοντα, δεν θα ασχοληθούν με τη δική μας ευημερία και ψυχολογία.

Και ενώ εσύ μπορεί να πιστεύεις ήδη ότι υστερείς σε κάποιον ή σε όλους τους τομείς της ζωής σου, έρχονται διαρκώς άνθρωποι και καταστάσεις στη ζωή σου που στο επιβεβαιώνουν.

Τι Μπορείς Να Κάνεις Εσύ Για Αυτό;

Βιώνοντας την αντίστοιχη κατάσταση σε ολόκληρη την ενήλικη ζωή μου, έχω ανακαλύψει κάποιους τρόπους για να το αντιμετωπίσω.

Εάν βοήθησαν εμένα, μπορεί να βοηθήσουν κι εσένα.

 

#1. Ξεκίνησα να διαβάζω βιβλία που προάγουν τη θετική σκέψη και νοοτροπία.

#2. Άρχισα να βλέπω κάθε μέρα Motivational Videos ανθρώπων που έχουν πετύχει *mos.

#3. Άλλαξα κοινωνικό κύκλο. Έβαλα στη ζωή μου ανθρώπους που μου προσφέρουν ΑΞΙΑ και μου δημιουργούν θετικά συνασθήματα.

#4. Έβαλα πιο ξεκάθαρα όρια στην οικογένειά μου, ώστε να μην με επηρεάζουν αρνητικά.

#5. Έγραψα τους στόχους μου σε ένα χαρτί και ξεκίνησα να τους υλοποιώ.

#6. Άρχισα κάθε μέρα να απαριθμώ 5 πράγματα, ανθρώπους ή καταστάσεις για τα οποία είμαι ευγνώμων. Με αυτόν τον τρόπο το μυαλό μου άρχισε να επικεντρώνεται στα θετικά.

#7. Έκανα μια λίστα με όλα αυτά που έχω καταφέρει στη ζωή μου μέχρι τώρα.

#8. Κάθε φορά που η αυτοπεποίθησή μου έπεφτε, επέστρεφα στις λίστες που είχα φτιάξει και το μυαλό μου άλλαζε κατεύθυνση και η ψυχολογία μου ανέβαινε.

#9. Πήγα σε ψυχολόγο ώστε να διαλύσω μέσα μου την εικόνα που είχα για τον εαυτό που από την παιδική μου ηλικία.

#10. Άρχισα να μιλάω και να σκέφτομαι θετικά για τον εαυτό μου και για αυτά που έχω καταφέρει και να με υποστηρίζω σε κάθε περίπτωση.

Αυτοί οι τρόποι μπορούν να βοηθήσουν κι εσένα να ανεβάσεις την αυτοπεποίθησή σου και να επικεντρωθείς στα θετικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς σου.

Κλείνοντας, θα ήθελα να αναφέρω ένα ρητό που διάβασα και πραγματικά πιστεύω ότι θα σε βάλει σε σκέψεις και θα σε κάνει να δεις τη ζωή σου με άλλο μάτι: “Το τι ανέχεσαι συνδέεται με το τι πιστεύεις ότι αξίζεις”.

Επομένως, άλλαξε νοοτροπία και εικόνα για τον εαυτό σου και διεκδίκησε το καλύτερο για τον εαυτό σου και τη ζωή σου.

Μπορείς και σου αξίζει να πετύχεις.

Εάν θέλεις κι εσύ να μάθεις πώς μπορείς να αυξήσεις την αυτοπεποίθησή σου, δες εδώ

Καλή συνέχεια.

Μπορείς να παραγγείλεις το βιβλίο μας Άνδρας Αξίας, εδώ

Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους. Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.