Ενισχύσεις από το εξωτερικό : Ρούχα και στυλ από τις ξένες αγορές!

Αν ενισχύεις στο στυλ σου με αγορές online και μάλιστα από το εξωτερικό τότε πρέπει να διαβάσεις αυτό το άρθρο.

Σήμερα αποφάσισα να γράψω κάτι διαφορετικό. Σε συνέχεια των άρθρων μας για στυλ και αξεσουάρ σκέφθηκα να προσφέρω ένα μικρό άρθρο για να βοηθήσει όσους θέλουν να αναβαθμίσουν το στυλ τους αγοράζοντας από το εξωτερικό.

Η αλήθεια είναι πως πλέον αν ψάξεις στα καταστήματα και στις τοπικές αγορές (physical ή online) μπορείς να βρεις απίστευτες ευκαιρίες και προσφορές σε πολύ καλή ποιότητα και φυσικά τις ενισχύουμε. Το να δώσεις 100 ευρώ σε μια ελληνική επιχείρηση, όχι μόνο βοηθά τους συνανθρώπους μας σε μια κρίσιμη κατάσταση που βιώνει η ελληνική επιχειρηματικότητα αλλά και ενισχύει το κύκλο των εργασιών, άρα και των χρημάτων που θα επιστρέψουν και σε σένα. Από την άλλη λίγο η οικονομική κρίση, λίγο τα capital controls, κάνουν πλέον και τις αγορές εντός Ελλάδος σχετικά πιο εύκολες.

Με τα παραπάνω ως δεδομένα, σκοπός του άρθρου είναι να δώσει μερικά tips σε όσους προσπαθούν να αναβαθμίζουν το στυλ τους και αγοράζουν από το εξωτερικό. Οι περιπτώσεις επιχειρήσεων που αναφέρονται παρακάτω είναι ενδεικτικές, το MenOfStyle.gr δεν συνεργάζεται μαζί τους με κανέναν τρόπο και το όνομά τους χρησιμοποιείται μόνο για να σου δώσει να καταλάβεις το νόημα του εκάστοτε TIP.

Γιατί όμως να αγοράσεις από το εξωτερικό;

Αν και η απάντηση είναι  εύκολη, κάποιοι ακόμα δεν τη ξέρουν. Οι ξένες μεγάλες μάρκες είναι στις αγορές του εξωτερικού, σχεδόν πάντα πιο φθηνές από ότι στην Ελλάδα. Ο λόγος είναι απλός. Πρέπει ο Έλληνας εισαγωγέας – έμπορος να βγάλει και αυτός κέρδος. Αγοράζοντας μια μάρκα στην Ελλάδα, συνήθως λοιπόν πληρώνεις και αυτόν. Δεν έχει να κάνει με συνωμοσίες, με το αν μας συμπαθούν στην Diesel και αν μας αγαπούν στην ΝΙΚΕ. Έχει να κάνει με τους κρίκους μιας εφοδιαστικής αλυσίδας. Όσο περισσότεροι, τόσα περισσότερα καπέλα (markups). Πόσο μάλλον όταν ο Έλληνας εισαγωγέας, έχει να αντιμετωπίσει και ένα εχθρικό φορολογικό περιβάλλον για την εισαγωγή του σε σχέση με τις άλλες πιο ευέλικτες σε τέτοια ζητήματα χώρες.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα, μπορεί να είναι η αγορά των Ηνωμένων Πολιτειών. Μάρκες όπως η Polo, Tommy Hilfiger και άλλες αντίστοιχες, είναι σε πολύ χαμηλές τιμές. Ένα καλό Polo πουκάμισο κάνει περίπου $50 US, δηλαδή γύρω στα 45€, αρκετά πιο φθηνά από ότι στην Ελλάδα όπως μπορείς να δεις εδώ   και σε μια οικονομία που οι μισθοί σε σχέση με εμάς είναι πολλαπλάσιοι. Αυτό δεν έχει να κάνει όμως μόνο με την χώρα προέλευσης, παραγωγής, κατασκευής ή το μέγεθος της αγοράς. Έχει να κάνει και με το ότι και κάποιες μάρκες όπως αυτές, δεν είναι high end σαν brand στα μάτια του κόσμου εκεί όπως τις έχουμε εμείς εδώ. Άλλες μάρκες έχουν καταφέρει να τις καπελώσουν πολύ καλά. Το στυλ, όπως και να το κάνουμε είναι και θέμα status.

Ξέρω τι σκέφτεσαι. Πως τα φέρνω από Αμερική;

Το θέμα είναι λίγο δύσκολο. Η πιο αξιόπιστη επιλογή είναι το Amazon.com. Όμως τα μεταφορικά είναι ακριβά. Ο μόνος τρόπος να είναι πιο ανεκτά είναι να πάρεις πολλά κομμάτια από τον ίδιο seller. Ο χρόνος παράδοσης είναι αρκετά μεγάλος. Αν πάρεις σήμερα θα έρθει σε δυο βδομάδες. Και οι αλλαγές δύσκολες ή κοστοβόρες.

Δες ένα παράδειγμα.

amazon_spiros_MOS

 

Η τιμή καλή. Τα μεταφορικά στα 13 ευρώ και ο χρόνος παράδοσης 19 ημέρες minimum. Αν όμως έχεις κάποιον δικό σου Αμερική τα πράγματα είναι καλύτερα. Του τα στέλνεις ή πάει τα αγοράζει και στα στέλνει όλα μαζί σε ένα δέμα προσωπικό.

 

Τι να κάνεις;

Προσωπικά όταν αγοράζω ρούχα online ή από το εξωτερικό με κάποιο τρόπο προσέχω τα εξής:

Α) Το κόστος μεταφορικών να είναι ανεκτό. Δεν θα αγοράσω κάτι που το κόστος μεταφορικών του του ανεβάζει τη τιμή πάνω από 15%.

Β) Την εμπειρία του Χρήστη. Το πόσο εύκολο δηλαδή είναι να αγοράσω ή να βρω αυτό που θέλω. Αν το site είναι καλό, αυτό σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης έχει ρίξει χρήμα στο κανάλι πώλησης και αυτό σημαίνει ότι το προσέχει και φυσικά, η επιχείρηση είναι σοβαρή.

Γ) Αν μου επιτρέπει να αγοράσω με Paypal ή με άλλον ασφαλή τρόπο. Το Paypal δεν στέλνει τα στοιχεία της πιστωτικής σου στον Πωλητή και αν υπάρχει κατά την αγορά με άλλο τρόπο Https:// πρωτόκολλο στον browser σου αντί για http:// τα πράγματα είναι σαφώς πιο ασφαλή. (s=security). Προσοχή – ποτέ μην αγοράσεις με western union αν δεν ξέρεις τον παραλήπτη. Είναι κοινός τρόπος απατεώνες να σου ζητούν λεφτά μέσω western union και μετά μη τον είδατε.

Δ) Πολιτική επιστροφών. Ω ναι. Αγοράζω ρούχα και κάτι παίζει να μη μου κάνει. Ειδικά όταν ξέρω πως τα νούμερα στην Ελλάδα που έχω συνηθίσει είναι διαφορετικά από τις άλλες χώρες. Οπότε θέλω να έχω μια δικλείδα ασφαλείας για να ξέρω ότι μπορώ να το αλλάξω.

Ε) Προσέχω να έχει πολλές φωτογραφίες αλλά και τις κριτικές από άλλους χρήστες. Αν οι κριτικές είναι οκ καλώς αλλά και αν έχει αρκετές φωτογραφίες φαίνεται πως δεν υπάρχει κάτι να κρύψει. Υπάρχουν περιπτώσεις eshop που δείχνουν στην φώτο κάτι ωραίο και σου έρχεται κάτι σε κλίμακα και χάλια.

ΣΤ) Προσέχω να έχουν ένα τηλέφωνο επικοινωνίας τουλάχιστον, σε περίπτωση που θέλω να κάνω μια ερώτηση να μπορώ να βρω κάποιον να μιλήσω.

 

Ευρωπαϊκές αγορές.

Έχω καταλήξει πως οι Ευρωπαϊκές αγορές είναι καλύτερες για εμάς. Και όταν λέω ευρωπαϊκές αγορές, όπως έχω γράψει και εδώ, όταν μιλάμε για ρούχα εννοούμε ΙΤΑΛΙΚΗ. Στυλ, μόδα και Ιταλία για μένα πάνε μαζί.

YOOX.com

yoox_MOS

Τα παραπάνω κριτήρια έχω καταλήξει πως μου τα καλύπτει το εξαιρετικό κατ’ εμέ YOOX.com. Ένα μεγάλο μέρος όσων φοράω πλέον είναι από εκεί.

ΙΤΑΛΙΚΟ, Μάρκες νέες collection αλλά και σε προσφορές, δωρεάν ή ως 6 ευρώ μεταφορικά ανά παραγγελία (για ότι πάρεις και όσα πάρεις), κουπόνια απίστευτα (ως και μισή τιμή κάτω ανά περιόδους), ασφαλές, αξιόπιστο και το καλύτερο;

Αν κάτι δεν σου κάνει, το επιστρέφεις δωρεάν. Some rules apply αλλά και μόνο σαν εμπειρία πελάτη τα σπάει. Και ξέρεις γιατί; Επειδή, όχι μόνο το επιστρέφεις χωρίς κόστος μεταφορικών, αλλά ούτε καν στο ταχυδρομείο δεν πας. Έρχεται το courier και το παίρνει από το σπίτι ή το γραφείο σου. Ζημιά έτσι; Για ανθρώπους σαν και μένα, που δεν έχουν χρόνο ούτε για μια πρώτη επίσκεψη σε ένα φυσικό κατάστημα, πόσο μάλλον για μια δεύτερη επιστροφής, το yoox βολεύει.

 

ASOS.com

ASOS_MOS

Πολύ καλό, στα υψηλά standards του YOOX όμως έχει και το εξής έξτρα πλεονέκτημα. Έχει δικιά του μάρκα, εκτός των γνωστών, που από όσα ξέρω πάει αρκετά καλά. Και αυτό μπορεί να είναι μια καλή επιλογή αν θες κάτι σχετικά φθηνό αλλά να μη κυκλοφορεί παντού έξω. Επειδή η εταιρεία έχει έδρα στην Αγγλία, η μάρκα της ASOS έχει αυτή την αγγλική essence στην μόδα, ειδικά την ανδρική, που στο δικό μου γούστο δεν κάθεται πολύ καλά, αλλά περί ορέξεως. Παραμένει μια εξαιρετική επιλογή.

 

Τι γίνεται με τις Instagram iconic brands;

Τελευταία, πολλές μάρκες έχουν σαν σχεδόν αποκλειστικό κανάλι marketing (πλασάρισμα, κοινό, ενημερώσεις) το Instagram. Αυτό γιατί πιστεύουν πως μόνο η φωτογραφία του προϊόντος μετράει και φυσικά με 400.000.000 χρήστες η αγορά τους είναι τεράστια. Θα το αναλύσω σε ένα επόμενο άρθρο.

Μπορείς να αγοράσεις όμως και να βγει καλό. Μάλιστα έχω αγοράσει από διάφορες.

Όμως πριν αγοράσω έκανα το εξής :

  • Τσέκαρα αν έχει website και καλύπτει τα κριτήρια που έθεσα παραπάνω
  • Κοίταξα τι λένε οι followers τους και έκανα και ένα search στο google για παράπονα.
  • Δεν αγόρασα luxury items (ρολόγια, κοσμήματα) ειδικά από χώρες μαστόρια στη πονηριά (Κίνα, Τουρκία)

 

Με τα παραπάνω ελπίζω να σε βοήθησα λίγο. Είναι θέμα εμπειρίας να αγοράζεις σωστά από το εξωτερικό. Και η εμπειρία έρχεται με κόστος σε χρήμα και χρόνο. Με το παρόν παίζει να γλυτώσεις ένα μέρος από αυτά.

Μη ξεχάσεις αν έχεις κάποιο να μου προτείνεις να μας το αναφέρεις εδώ και να γραφτείς στο newsletter μας που συχνά στέλνουμε σε όλα τα μέλη μας τέτοιους χρήσιμους οδηγούς για να γίνουν καλύτεροι και πιο εξελιγμένοι Άνδρες. Τέλος στο φόρουμ  μας έχουμε ειδική κατηγορία, μόνο για ανδρικό στυλ. Τσέκαρέ τη.

Ως την επόμενη φορά.

Spiros
administrator
Εκτός από επικοινωνιακός, ο Spiros είναι μια αξιόπιστη και φερέγγυα προσθήκη σε κάθε ομάδα, είτε έχει την ηγεσία είτε όχι. Η αποτελεσματική Διαχείριση Κρίσεων και η εξαιρετική διαχείριση της Πίεσης, που προκύπτουν από τα χρόνια εργασιακής του εμπειρίας σε απαιτητικό – ανταγωνιστικό περιβάλλον, εμπνέει την αίσθηση της επιτυχίας σε όλα τα μέλη της ομάδας .