Γιατί τα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης Είναι Τόσο Εθιστικά

Ο μέσος άνθρωπος ξοδεύει αρκετό χρόνο ασχολούμενος με μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι είναι όμως αυτό που μας προσφέρουν και τα κάνει τόσο εθιστικά;

Αν βγεις μια βόλτα έξω θα δεις κόσμο να περπατά με το κεφάλι κάτω, κοιτώντας την οθόνη του κινητού τηλεφώνου και σκρολάροντας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης απασχολούν τους ανθρώπους για πάνω από δύο ώρες καθημερινά, ενώ πολλοί ασχολούνται με αυτά για ακόμη μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα.

Κάθε λεπτό που περνάει γίνονται 3,3 εκατομμύρια δημοσιεύσεις στο Facebook, 448.000 στο Twitter, 66.000 στο Instagram και 500ώρες βίντεο στο YouTube.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούν για τα καλά μέρος της ζωής μας και μπορεί να γίνουν εξαιρετικά εθιστικά, για λόγους που θα δούμε σε αυτό το άρθρο.

Τα Εθιστικά Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης ως Αποτέλεσμα της Ανάπτυξης του ΔιαδικτύουΟ μέσος άνθρωπος ξοδεύει αρκετό χρόνο ασχολούμενος με μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι είναι όμως αυτό που μας προσφέρουν και τα κάνει τόσο εθιστικά;

Ένας λόγος που συμβάλλει στο γεγονός ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης είναι εθιστικά είναι ο ρόλος που αυτά έπαιξαν στην ανάπτυξη της ψηφιακής εποχής. Από την μια τα μέσα αυτά έγιναν δημοφιλή και από την άλλη η χρήση του διαδικτύου επίσης διαδόθηκε και έγινε φτηνότερη, παράλληλα με την μεγάλη αύξηση των ταχυτήτων, που έκαναν εύκολη την μεταφόρτωση περιεχομένου.

Η αλματώδης ανάπτυξη των συσκευών κινητής τηλεφωνίας έπαιξε επίσης τον ρόλο της. Πλέον μπορεί να έχεις πρόσβαση στο διαδίκτυο με το κινητό σου τηλέφωνο σχεδόν από οπουδήποτε και να ενημερώνεις όσους σε ακολουθούν σχετικά με κάθε σου δραστηριότητα.

Το Κουμπί Like και η ΕπιβεβαίωσηΟ μέσος άνθρωπος ξοδεύει αρκετό χρόνο ασχολούμενος με μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι είναι όμως αυτό που μας προσφέρουν και τα κάνει τόσο εθιστικά;

Ένα από τα χαρακτηριστικά που κάνουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εθιστικά είναι το κουμπί like, το οποίο ήταν μια πρωτοποριακή ιδέα που έγινε κοινωνικό φαινόμενο.

Πολλές δραστηριότητες μας εξαρτώνται από την αποδοχή που θα βρουν στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, την οποία μετράμε με τα like. Κάποιοι κάνουν ακόμη και τρελλά πράγματα, προκειμένου να τα δημοσιεύσουν και να πάρουν πολλά like.

Έχοντας τον προσωπικό σου χώρο έκφρασης σημαίνει ότι μπορείς να μιλάς ακόμη περισσότερο για τον εαυτό σου. Αυτό είναι κάτι που κάνουμε όλοι, ούτως ή άλλως σε ποσοστό 30-40%. Το ποσοστό αυτό φτάνει στο 80% στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Όταν οι άλλοι χρήστες αντιδρούν στις δημοσιεύσεις σου, επιβεβαιώνεσαι και αυτό σε κάνει να νιώθεις όμορφα. Κάθε φορά που βλέπεις μια ειδοποίηση, ο εγκέφαλος περιμένει να πάρει μια ανταμοιβή. Εκκρίνεται ντοπαμίνη και έτσι ελέγχεται το κέντρο ευχαρίστησης του εγκεφάλου, ο οποίος πάντα ζητά περισσότερη.

Με αυτό τον τρόπο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης γίνονται άκρως εθιστικά.

Ακόμη, η αποδοχή που παίρνεις έρχεται με σταθερό ρυθμό και αυτό τα κάνει περισσότερο εθιστικά. Αν έπαιρνες 100 like αμέσως και μετά δεν υπήρχαν άλλες αντιδράσεις, γρήγορα θα βαριόσουν.

Τσέκαρε το παρακάτω βίντεο, αν θέλεις να μάθεις περισσότερα για την ανάγκη για επιβεβαίωση.

Ο Φόβος ότι θα Χάσουμε τις ΕξελίξειςΟ μέσος άνθρωπος ξοδεύει αρκετό χρόνο ασχολούμενος με μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι είναι όμως αυτό που μας προσφέρουν και τα κάνει τόσο εθιστικά;

 Κάτι ακόμη που κάνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εξαιρετικά εθιστικά είναι ο φόβος ότι θα χάσουμε κάποια σημαντική εξέλιξη. Οι άνθρωποι δημοσιεύουν τα καλύτερα γεγονότα που συμβαίνουν στην ζωή τους και παίρνουν αποδοχή, αυξάνοντας έτσι την αυτοεκτίμηση τους.

Την ίδια στιγμή όμως ενδιαφέρονται να δουν, μήπως συμβαίνει κάτι άλλο, ακόμη πιο συναρπαστικό σε κάποιον άλλον, με αποτέλεσμα να ελέγχουν ξανά και ξανά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ακόμη και σε σημαντικές τους στιγμές.

Ακόμη και αν δεν συγκρίνεις τον εαυτό σου με τους άλλους, παρακολουθώντας τα προφίλ τους χάνεις σημαντικό χρόνο. Είναι τόσο εθιστικά που ακόμη και άθελα σου γίνεσαι αναβλητικός, βλέποντας όλο και περισσότερες, από τις ατελείωτες δημοσιεύσεις.

Η Αίσθηση του ΠαιχνιδιούΟ μέσος άνθρωπος ξοδεύει αρκετό χρόνο ασχολούμενος με μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι είναι όμως αυτό που μας προσφέρουν και τα κάνει τόσο εθιστικά;

 Η εισαγωγή των παιχνιδιών και των φίλτρων στις φωτογραφίες συμβάλλει στο να γίνουν εθιστικά τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Με τον ίδιο τρόπο που λειτουργούν τα like, ως ανταμοιβή, λειτουργούν και τα παιχνίδια, στα οποία αφιερώνεις άπειρες ώρες προκειμένου να ανέβεις επίπεδο και να περάσεις στην επόμενη πίστα.

Καταλήγεις έτσι να χάνεις πολύτιμο χρόνο που θα μπορούσες να αφιερώσεις σε κάτι πιο εποικοδομητικό, όμως τα παιχνίδια σου προκαλούν ευχαρίστηση και αυτή η σταδιακή αύξηση, όπως και στην περίπτωση των like, τα κάνει εθιστικά και σε κρατά κολλημένο σε αυτά.

Η Προσωπική σου ΦούσκαΟ μέσος άνθρωπος ξοδεύει αρκετό χρόνο ασχολούμενος με μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι είναι όμως αυτό που μας προσφέρουν και τα κάνει τόσο εθιστικά;

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης σου δίνουν χώρο να εκφραστείς και να δείξεις ποιος είσαι ή ποιος θα ήθελες να είσαι. Μπορείς έτσι να προβάλλεις τα χαρακτηριστικά που εσύ θέλεις και να δείχνεις ότι ζεις μια ζωή, η οποία μπορεί να απέχει από την πραγματική σου ζωή.

Παράλληλα, μπορείς να παρακολουθείς μόνο δημοσιεύσεις που συμβαδίζουν με τα δικά σου πιστεύω και με την δική σου θεώρηση του κόσμου, αφήνοντας έξω καθετί που πιστεύεις ότι δεν είναι σωστό. Δημιουργείς έτσι μια φούσκα, μιας εξιδανικευμένης ζωής, μέσα στην οποία ζεις.

Αυτό σου δίνει την εντύπωση του ελέγχου και κάνει τα μέσα δικτύωσης πολύ εθιστικά.

Αισθάνεσαι ΧρήσιμοςΟ μέσος άνθρωπος ξοδεύει αρκετό χρόνο ασχολούμενος με μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Τι είναι όμως αυτό που μας προσφέρουν και τα κάνει τόσο εθιστικά;

 Δεν είναι πάντα ο εαυτός μας και οι δραστηριότητες μας το επίκεντρο των δημοσιεύσεων στα κοινωνικά μέσα.

Πολλές φορές θέλουμε να ανεβάσουμε την αξία των άλλων ή να τους διασκεδάσουμε, μοιράζοντας ένα τραγούδι που δεν γνωρίζουν ή ένα άρθρο που πιστεύουμε ότι πρέπει να διαβάσουν, με σκοπό να γίνουν καλύτεροι.

Σύμφωνα με μια μελέτη του Πανεπιστημίου της California οι άνθρωποι κρίνουν τι είναι χρήσιμο και ενδιαφέρον, όχι μόνο με βάση τον εαυτό τους, αλλά και με βάση τις απόψεις άλλων ανθρώπων.

Μάλιστα, φαίνεται ότι το πρώτο πράγμα που κάνει ο εγκέφαλος είναι να αναζητήσει τον τρόπο με τον οποίο μια νέα πληροφορία θα φανεί χρήσιμη στους άλλους.

Είμαστε φτιαγμένοι να μοιραζόμαστε πληροφορίες με άλλους ανθρώπους και αυτό είναι κάτι προφανές, αφού είναι δεδομένο ότι ο άνθρωπος είναι κοινωνικό ον.

Όμως η ροή των πληροφοριών στο διαδίκτυο είναι τεράστια καθιστώντας την διαχείριση τους δύσκολη και η προσπάθεια να τις μοιραστούμε αποτελεσματικά κάνει τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εθιστικά.

Ζούμε σε μια ψηφιακή εποχή που χαρακτηρίζεται από την χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (όπως παλιότερες εποχές χαρακτηρίσθηκαν από την τηλεόραση ή το ραδιόφωνο κλπ). Αυτά τα μέσα έχουν την ιδιαιτερότητα ότι μπορούν να γίνουν προέκταση του εαυτού μας και να δημιουργήσουν αλληλεπιδράσεις με άλλους ανθρώπους. Αυτό είναι κάτι που μας συναρπάζει σαν κοινωνικά όντα που είμαστε, καθώς ικανοποιεί πάνω απ’ όλα την ανάγκη μας για επικοινωνία.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι ένα δυνατό εργαλείο για το φλερτ, όπως μπορείς να δεις και στην συζήτηση που έχουμε κάνει στην εκπομπή μας Apla+Andrika.

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης μπορεί να είναι εθιστικά και να έχουν άσχημες συνέπειες όσον αφορά στην διαχείριση χρόνου και στην συγκέντρωση. Όπως καθετί χρειάζεται να υπάρχει μέτρο και λογική στην χρήση τους.

Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Γνώρισε καλύτερα τον πραγματικό σου εαυτό κάνοντας ένα κλικ εδώ.

Καλή συνέχεια

Men Of Style

Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους.
Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.
Men Of Style
Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους. Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.