Πώς να Είσαι Ηγέτης σε μια Κρίση και Γιατί Πρέπει να Είσαι Εσύ!

Τι γίνεται όταν σκάει Κρίση και πρέπει να την αντιμετωπίσει κάποιος; Ποιος θα σηκώσει το κεφάλι να το πάρει πάνω του αν δεν το κάνεις εσύ;

Και εκεί που πηγαίνουν όλα καλά, υπάρχει μια ροή και κυλούν όλα ήρεμα, σκάει κάτι νέο που απειλεί την ομαλή ροή των πραγμάτων.

Και μερικές φορές δεν την απειλεί απλά, αλλά την καταστρέφει. Και όχι μόνο την ροή. Την ίδια την υπόσταση την δικιά σου, της προσωπικότητάς σου, της επιχείρησής σου και όσων θέλεις να είναι σε καλή κατάσταση.

Τότε είναι που καταλαβαίνεις ότι χρειάζεται να αντιμετωπίσεις μια κρίση. Ένα ή μια σειρά γεγονότων που δεν είναι αναμενόμενα και επηρεάζουν δυνητικά ή πραγματικά την ομαλότητα.

Κάθε κρίση είναι ένα πρόβλημα και κάθε πρόβλημα έχει λύση.

Η αλήθεια είναι ότι δεν έχω καταλάβει από πότε ξεκίνησα να είμαι Manager. Αν δηλαδή άρχισα να διαχειρίζομαι μεθοδολογικά τα πράγματα από όταν ο τίτλος μου επαγγελματικά απόκτησε αυτή την λέξη ή ήμουν από νωρίτερα έτσι. Δεν είμαι σίγουρος πότε ο τρόπος σκέψης του manager μπήκε στο κεφάλι μου. Αν το γέννησε ο τρόπος διαχείρισης της ζωής μου ή ο τρόπος που χειρίζομαι τα επαγγελματικά μου.

Χρόνια όμως τώρα, ακολουθώ τις managerial τακτικές που αποδεδειγμένα οι managers αξιοποιούν για να επιτυγχάνουν.  Πόσο μάλλον όταν αντιμετωπίζω μια κρίση και χρειάζομαι σίγουρο αποτέλεσμα. Δεν παίζουν με αυτά και δεν κάνουν πειράματα.

Και αυτό που κατάλαβα όλα αυτά τα χρόνια, είναι πως κάθε κρίση, εκτός από αβεβαιότητα, άγχος και άλλα αρνητικά, προσφέρει και επιλογές. Επιλογές που πρέπει να αποφασίσεις να ακολουθήσεις για να επανέλθει το σύστημα. Κάποιες από αυτές τις επιλογές μπορεί να είναι η λύση.

 

Γιατί πρέπει εσύ να σηκώσεις κεφάλι;

 

Για πολλούς λόγους, κυρίως όμως επειδή το αποτέλεσμα σε αφορά άμεσα και τα βήματα που θα κληθείς να κάνεις, σε επηρεάζουν. Δεν θες η ευθύνη του αποτελέσματος να είναι στα χέρια άλλου, όταν αυτό αφορά εσένα. (Υπάρχουν εξαιρέσεις ειδικοτήτων).

 

Αλλά υπάρχουν και πιο πρακτικά ζητήματα :

Επειδή η διαχείριση κρίσης δεν είναι μια αυτοματοποιημένη διαδικασία που την μαθαίνεις απλά σε κάποιον και την κάνει αντί για σένα, μηχανικά.

Επειδή ο κάθε άνθρωπος περνάει την δική του ατζέντα και όχι απαραίτητα το καλό το δικό σου.

Επειδή όταν σε καίει προσωπικά, δεν τα παρατάς εύκολα.

Επειδή πρέπει να δείξεις ποιος κάνει κουμάντο μερικές φορές και μόνο σε αυτές τις περιπτώσεις φαίνεται σωστά και αδιαμφισβήτητα.

Επειδή δοκιμάζεσαι και παράλληλα εκπαιδεύεσαι και σε κάτι τέτοιες φάσεις σμιλεύεις τις ικανότητές σου για επαναφορά από τα δύσκολα.

 

Ποια αντιμετώπιση είναι η καλύτερη σε μια κρίση;

Υπάρχουν κάποιοι βασικοί πυλώνες που δεν θέλω να στους αναφέρω εδώ. Υπάρχουν άπειρα άρθρα που λένε τα κλασσικά : «Πρόσεχε τα σημάδια καθώς η καλύτερη λύση είναι η πρόληψη» και «Χειρίσου το γρήγορα» που είναι λογικά και λίγο πολύ τα ξέρεις ήδη.

Θέλω να σου δώσω μερικές πρακτικές κατευθυντήριες που σε εμένα δείχνουν να δουλεύουν και τις αξιοποιώ πάντα.

Α) Ενημέρωσε μόνο όσους τους χρειάζεσαι πραγματικά. Άνθρωποι που μπορούν να βοηθήσουν ή η συμβολή τους με οποιοδήποτε τρόπο είναι σημαντική. Μη το κάνεις βούκινο ότι υπάρχει κρίση καθώς δημιουργούνται περισσότερες δυναμικές από όσες θες να διαχειριστείς. 1-2 φίλοι, επιλεγμένοι συνεργάτες, άνθρωποι απολύτου εμπιστοσύνης.

Β) Αν δεν είσαι ο ειδικός, τότε ζήτα βοήθεια. Εσύ θα το τρέξεις και θα έχεις την ευθύνη αλλά δεν μπορείς εύκολα να το παίξεις γιατρός ή δικηγόρος σε αντίστοιχες κρίσεις. Φρόντισε να πάρεις συμβουλές για να επεκτείνεις τις επιλογές σου. Το “σηκώνω κεφάλι” δεν σημαίνει τα κάνω όλα μόνος μου, αλλά οδηγώ τις εξελίξεις.

Γ) Όσοι επηρεάζονται άμεσα και δραστικά πρέπει να έχουν καθαρή εικόνα. Αν ο ανώτερός σου σε ρωτήσει για την απειλή να φύγει ο πελάτης ή ο γάμος σου διαλύεται  και η σύζυγός σου κοιμάται, δεν μπορείς ούτε να το κρύβεις, ούτε να τους αφήνεις να είναι ήσυχοι. Είναι εύκολη παγίδα να πέσεις. Ακόμα και αν δεν θες να το αντιμετωπίσεις εκείνη τη στιγμή, πες γενικές πληροφορίες, δώσε ένα χρονοδιάγραμμα και ενημέρωσέ τους αργότερα, αλλά μην τους αφήνεις στο σκοτάδι ή μη τους καθησυχάζεις.

Δ) Άσε την απόδοση ευθυνών για αργότερα.  Δεν θα πρέπει να σε νοιάζει ποιος φταίει και τι έκανε και τι θα του κάνεις. Ακόμα και όταν αυτός είσαι εσύ και μόνο. Τα αρνητικά συναισθήματα δεν πρέπει να έχουν ρόλο σε μια διαχείριση κρίσης. Αργότερα θα έχεις την ηρεμία και την άνεση να δεις ποιος και τι θα μπορούσε να κάνει καλύτερα.

Ε) Άκου το ένστικτο και κινήσου αποφασιστικά. Δεν μπορείς να είσαι σίγουρος για κάθε κίνηση σε τέτοιες περιπτώσεις και πολλές φορές δεν έχεις το χρόνο να τα αναλύσεις όλα για να αποφασίσεις σίγουρα. Άκου το ένστικτό σου και πάρε το πάνω σου. Και αποφασίσεις κάτι έτσι, μείνε σε αυτό μέχρι τέλους. Τα μπρος πίσω στις αποφάσεις δεν βοηθούν, ειδικά όταν ο χρόνος δεν είναι μαζί σου.

Διάβασε οπωσδήποτε τα παρακάτω για να έχεις μια ακόμα καλύτερη εικόνα

Σε κάθε περίπτωση, όταν διαχειρίζεσαι δυσκολίες, χρειάζεται ένας τρόπος σκέψης που θα σε οδηγήσει στην επιτυχία και πηγάζει από έναν άνδρα αξίας. Και σε αυτό μπορούμε να σε βοηθήσουμε. Δες εδώ πως.

Μέχρι την επόμενη φορά!

Avatar
Βρες με!

Spiros

Manager at Men Of Style
Εκτός από επικοινωνιακός, ο Spiros είναι μια αξιόπιστη και φερέγγυα προσθήκη σε κάθε ομάδα, είτε έχει την ηγεσία είτε όχι. Η αποτελεσματική Διαχείριση Κρίσεων και η εξαιρετική διαχείριση της Πίεσης, που προκύπτουν από τα χρόνια εργασιακής του εμπειρίας σε απαιτητικό – ανταγωνιστικό περιβάλλον, εμπνέει την αίσθηση της επιτυχίας σε όλα τα μέλη της ομάδας .
Avatar
Βρες με!