Πως Ξεπερνώ το Κοινωνικό Άγχος στο Φλερτ;

Κοινωνικό άγχος και φλερτ.
Πως το κοινωνικό άγχος σε επηρεάζει στο φλερτ;

Το φλερτ είναι συνέχεια στο μυαλό μας είτε το θέλουμε είτε όχι.

Μπορεί να θέλεις να φλερτάρεις στον κοινωνικό σου κύκλο ή απλά να μιλήσεις και να πεις ένα γεια στην γυναίκα που κάθεται δίπλα σου στο μπαρ.

Όμως κάτι σε σταματά.

Το φλερτ εκτός από διασκεδαστικό είναι και το όχημα για να γνωρίσεις καλύτερα την γυναίκα που σου αρέσει.

Η κοινωνική άνεση δεν μας βοηθά μόνο στις καθημερινές μας συναναστροφές.

Είναι ένα σημαντικό στοιχείο του φλερτ για τον απλούστατο λόγο πως προβάλει σιγουριά, θετικότητα και χτίζει γέφυρες επικοινωνίας και έλξης με το αντίθετο φύλο.

Αν δεν έχεις κοινωνική άνεση τότε θα βγάλεις νευρικότητα και άγχος με αποτέλεσμα οτιδήποτε και αν βγει από το στόμα σου δεν θα σου δώσει την ευκαιρία να παρουσιάσεις τα καλύτερα στοιχεία του εαυτού σου.

Και αυτό είμαι σίγουρος πως δεν είναι κάτι που θέλεις.

Όμως τι συμβαίνει με την κοινωνική άνεση και ποιος είναι ο σοβαρότερος αντίπαλος της;

Φλερτ και κοινωνικό άγχος: Αιώνιοι εχθροί

Κοινωνικό άγχος και φλερτ.

Δεν το έχουν όλοι με το φλερτ. Αυτό το ξέρεις ήδη και απλά κάνω μια αναφορά.

Ωστόσο, το φλερτ έχει την τάση να δημιουργεί κοινωνικό άγχος και δεν το βιώνουν όλοι με την ίδια ένταση.

Κάποιοι είναι πιο εσωστρεφείς και κάποιοι άλλοι πιο εξωστρεφείς.

Τα άτομα που έχουν κοινωνικό άγχος τείνουν να σκέφτονται πως οι άλλοι θα τους κριτικάρουν.

Όμως συμβαίνει και κάτι ακόμα που είναι κλειδί στο κοινωνικό άγχος.

Υποθέτουν πως βρίσκονται συνεχώς κάτω από το μικροσκόπιο της αξιολόγησης και πως το προϊόν της αξιολόγησης θα αποκαλύψει πως έχουν αποτύχει να γίνουν αποδεχτοί.

Φυσικά δεν γεννιόμαστε με αυτά τα μοτίβα σκέψης. Οι τρόποι με τους οποίους αξιολογούμαστε καθώς μεγαλώνουμε, είτε θετικά είτε αρνητικά, μας χτίζουν έναν κώδικα για τι θεωρούμε αποδεχτό και τι όχι.

Μας βοηθούν να συμπεριφερόμαστε με κοινωνικά αποδεχτούς τρόπους ώστε να είμαστε λειτουργικά μέλη της κοινωνίας.

Όμως, ανάλογα με τους τρόπους αξιολόγησης υπάρχει περίπτωση ο κώδικας που θα δημιουργηθεί να μας ωθήσει να θεωρούμε την άποψη των άλλων για τον εαυτό μας και την συμπεριφορά μας σημαντικότερη από την δική μας.

Κυνηγάμε την αποδοχή γιατί έχουμε την πεποίθηση πως καθορίζει την αξία της ταυτότητας μας.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να δείχνουμε κάτι που δεν είμαστε ή να αποφεύγουμε να δείξουμε οτιδήποτε επειδή φοβόμαστε πως θα αποκαλυφθούν αδυναμίες μας και φυσικά θα μας κριτικάρουν αρνητικά για αυτές.

Η πίεση να κάνουμε το σωστό για να είμαστε αποδεχτοί μας δημιουργεί κοινωνικό άγχος και αυτό έχει ως αποτέλεσμα να αποφεύγουμε την συνδιαλλαγή, την κοινωνικοποίηση ή οποιαδήποτε προστριβή.

Αυτός είναι και ο σημαντικότερο λόγος που το φλερτ μπορεί να γίνει τόσο πιεστικό.

Δεν είναι τόσο ο φόβος αποτυχίας.

Είναι η αβεβαιότητα που αισθανόμαστε για την άποψη που ενδεχομένως σχηματίσει η γυναίκα για εμάς.

Αν έρθει η απόρριψη ξέρεις πολύ καλά πως δεν πρόκειται να επηρεάσει την ζωή σου.

Ούτε ο μισθός σου θα μειωθεί ούτε θα μείνεις στον δρόμο.

Όμως η πιθανή απόρριψη θα σημαίνει στο μυαλό σου πως αποκαλύφθηκαν κάποιες αδυναμίες της συμπεριφοράς και της προσωπικότητας σου που δεν έγιναν αποδεκτές από την γυναίκα για αυτό και απορρίφθηκες.

Και αυτό μας τσούζει.

Φλερτ και τεχνικές αποφυγής

Κοινωνικό άγχος και φλερτ.

Θεωρώ σημαντικό να αναφερθεί ο λόγος που δημιουργείται το κοινωνικό άγχος γιατί είναι και ο λόγος έλλειψης κοινωνικής άνεσης στο φλερτ.

Εν αρχή υπάρχουν οι σκέψεις και τα συναισθήματα.

Τα συναισθήματα είναι ο μόνος τρόπος για το μυαλό μας για να επικοινωνήσει μαζί μας για το πώς αντιλαμβάνεται στην εξωτερική πραγματικότητα.

Όταν σκεφτόμαστε πως μια κατάσταση είναι απειλητική δυσκολευόμαστε να συμπεριφερθούμε φυσιολογικά. Απλά έχουμε την επίγνωση πως πέφτει ο γενικός στο μυαλό μας.

Την στιγμή που βιώνουμε συναισθήματα απειλής ή πίεσης, προσπαθούμε να κάνουμε αυτό που ξέρουμε καλύτερα.

Να αισθανθούμε ασφάλεια.

Χρησιμοποιούμε στρατηγικές όπως να αποφεύγουμε την οπτική επαφή, να μην εκφράζουμε την άποψη μας ακόμα και αν κάτι μας ενοχλεί και προσπαθούμε υπερβολικά να μην κάνουμε κάποιο λάθος.

Αυτό βέβαια μας παρουσιάζει ως περίεργους προς τους άλλους.

Και εκείνη την στιγμή συμβαίνει το παράδοξο:

Προβάλουμε ακριβώς το αντίθετο από αυτό που θέλουμε πραγματικά.

Πως ξεπερνώ το κοινωνικός άγχος στο φλερτ;

Ένας από τους πιο συνηθισμένους τρόπους για να ξεπεράσουμε το κοινωνικό άγχος και κατ’ επέκταση να αποκτήσουμε περισσότερη άνεση στο φλερτ είναι αλλάζοντας μοτίβα σκέψης.

Αρχικά, τα μοτίβα σκέψης είναι διαφορετικά σε ένταση και συχνότητα στον καθένα μας όμως τα περισσότερα είναι συγκεκριμένα και το πρώτο βήμα είναι να μάθουμε να τα αναγνωρίζουμε.

Κάποια από αυτά είναι:

  • Παίρνουμε κάποιες συμπεριφορές των άλλων προσωπικά. Θεωρούμε για παράδειγμα πως κάποιος μας κοιτάει έντονα επειδή κάτι κάναμε και τον ενόχλησε.
  • Αναλαμβάνουμε την ευθύνη των συναισθηματικών καταστάσεων των άλλων. Φταίμε εμείς για παράδειγμα επειδή κάποιος εκνευρίστηκε.
  • Διαβάζουμε το μυαλό των άλλων. Για παράδειγμα πιστεύουμε πως επειδή δεν έχουμε την αυτοπεποίθηση που θα θέλαμε η γυναίκα θα μας απορρίψει.
  • Απορρίπτουμε τα θετικά. Συγκεντρώνουμε την προσοχή μας στο τι μας λείπει και όχι στις δυνάμεις μας.
  • Σκεφτόμαστε το χειρότερο σενάριο που μπορεί να συμβεί. Με λίγα λόγια σκεφτόμαστε περισσότερο αυτό που δεν θέλουμε παρά αυτό που θέλουμε να συμβεί.

Όταν εντοπίσουμε το μοτίβο σκέψης που καθορίζει πως αισθανόμαστε, μπορούμε να επιλέξουμε έναν εναλλακτικό τρόπο σκέψης.

Οι σκέψεις είναι καθαρά δική μας επιλογή και πολλές ξεχνάμε πως ο τρόπος που σκεφτόμαστε ελέγχει απόλυτα τον τρόπο που αισθανόμαστε.

Βέβαια υπάρχει και η άλλη όψη.

Η άποψη μου είναι η εξής.

Θεωρώ πως όλοι βρισκόμαστε διαρκώς σε μια διαμάχη με δύο στρατόπεδα.

Το ένα είναι η άποψη που έχουμε για τον εαυτό μας και το άλλο η άποψη που πιστεύουμε πως έχουν οι άλλοι για εμάς.

Ανάμεσα στα δύο στρατόπεδα βρίσκεται η αποδοχή.

Δηλαδή αν κυνηγάμε την αποδοχή του εαυτού μας ή των άλλων.

Αν κάνουμε πράγματα για να ικανοποιήσουμε εμάς ή τους άλλους.

Όταν εμπλέκεσαι σε οποιαδήποτε διαδικασία φλερτ, δεν το κάνεις για τους άλλους. Το κάνεις για εσένα.

Το κάνεις επειδή κουράστηκες να είσαι μόνος, επειδή θέλεις να κάνεις σχέση ή σεξ, επειδή βαρέθηκες απλά να κοιτάς ωραίες γυναίκες και αποφάσισες πως ήρθε η ώρα να φλερτάρεις μαζί τους.

Τα κίνητρα ποικίλουν για τον καθένα.

Το ζήτημα λοιπόν είναι να κερδίσεις τον εαυτό σου. Να συλλέξεις πολλές και μικρές επιτυχίες, όχι μόνο στο φλερτ αλλά και γενικότερα στην καθημερινότητα σου.

Κάνε ότι χρειάζεται για να ρίξεις αξία στον εαυτό σου. Ότι και αν κάνεις είναι ένα εφόδιο που θα μπορέσεις να το χρησιμοποιήσεις όχι μόνο σε έναν αλλά σε πολλούς τομείς.

Με απλά λόγια, προσπάθησε να κερδίσεις τον εαυτό σου όχι τους άλλους.

κοινωνικό άγχος και φλερτ.

Όπως πάντα, περιμένω τα σχόλια σου εδώ.

Να είσαι καλά

Christos
Βρες με!

Christos

Head Of Training at Men Of Style
Ο Χρήστος γρήγορα στην ενήλικη ζωή του συνειδητοποίησε πως η πραγματική ουσία της σωστής επικοινωνίας με τις γυναίκες, δεν βρίσκεται ούτε σε ατάκες ούτε σε συστήματα και ότι αυτά είναι μόνο η αρχή για το ξεκίνημα μιας νέας ζωής και κρίσιμων εσωτερικών αλλαγών και εξελίξεων σε οποιοδήποτε τομέα.

Στρέφοντας το ενδιαφέρον του στις δομές διαχείρισης Σχέσεων, αποφάσισε να επεκτείνει τις γνώσεις του πάνω στην Ψυχολογία, ώστε να συνδέσει τις πλούσιες εμπειρικές γνώσεις που ήδη υπήρχαν με τεχνογνωσίες που θα του επέτρεπαν μια βαθύτερη κατανόηση της διαπροσωπικής επαφής μεταξύ των δύο φύλων.

Ο Χρήστος είναι ιδρυτικό μέλος και υπεύθυνος του προγράμματος εκπαίδευσης του MenOfStyle.gr
Christos
Βρες με!