Προπόνηση με TRX: Πρώτη Επαφή και ένα Πιάσιμο που θα Θυμάμαι Καιρό

Αυτή την προπόνηση πρέπει να την δοκιμάσεις.

Το τελευταίο διάστημα έχω αλλάξει την προπόνηση μου. Παρόλο που η πυγμαχία παραμένει σταθερή αξία (και μεγάλο κόλλημα) οποιαδήποτε άλλη προπόνηση μετά από λίγο την βαριέμαι.

προπόνηση με TRX

Δεν είμαι του γρήγορου αποτελέσματος αλλά θέλω την προπόνηση μου να την γουστάρω και να μην είναι αγγαρεία.

Οπότε αυτό που κάνω είναι απλό: Αλλάζω προπόνηση κάθε λίγο και λιγάκι.

Τον τελευταίο καιρό λοιπόν, η προπόνηση μου στηρίζεται σε κυκλικές. Τα όργανα που χρησιμοποιώ είναι:

  1. Ίσια μπάρα.
  2. Στραβόμπαρα.
  3. Battle Ropes.
  4. Kettlebell (20kg).

Πριν λίγο καιρό, συνάντησα έναν γνωστό μου. Είχε υπάρξει υπέρβαρος αλλά με πολύ θέληση, καλό διατροφολόγο και Crossfit έκανε μεγάλη διαφορά στο σώμα του.

Όμως μετά από ένα χρόνο έγινε πάλι σαν μοσχάρι έτσι και αποφάσισε να το ρίξει πάλι στον ιδρώτα.

Όταν τον συνάντησα, μου πρότεινε προπόνηση με TRX. Και προφανώς η διστακτικότητα στο πρόσωπο μου σχηματίστηκε δίνοντας το ξεκάθαρο μήνυμα της αμφιβολίας.

Δεν ξέρω να σου πω ακριβώς τον λόγο που θεωρούσα την προπόνηση με TRX φλώρικη. Δεν είχα κάνει ποτέ στην ζωή μου και κυρίως δεν είχα άποψη ούτε καν από τρίτους.

Το μυαλό έχει πολλές τσίχλες που το κολλάνε οπότε δεν θα μείνω στο θέμα (έχω γράψει εκτενή άρθρα για το ζήτημα).

Δεν ξέρω για ποιο λόγο όμως, αλλά αποφάσισα να το δοκιμάσω.

Η έρευνα για διαφορετική προπόνηση ξεκίνησε

προπόνηση με TRX

Την επόμενη ημέρα έκανα μια έρευνα και διαπίστωσα πως οι γνήσιοι ιμάντες TRX κοστίζουν από 150 μέχρι 200 ευρώ περίπου.

Το έψαξα λίγο παραπάνω και βρήκα έναν Έλληνα που είχε ιμάντες στυλ TRX που κόστιζαν όχι 200 αλλά 60 ευρώ. Μίλησα μαζί του στο τηλέφωνο και μου ανέφερε εγγύηση για ένα χρόνο και να σου πω την αλήθεια μου φάνηκε αξιόπιστος.

Δεν θα αναφέρω λεπτομέρειες. Δεν θέλω να διαφημίσω ούτε να δυσφημήσω κανένα προϊόν. Όλα έχουν να κάνουν με την τσέπη του καθενός και τι κριτήριο χρησιμοποιεί για την ποιότητα.

Να μην στα πολυλογώ λοιπόν, το αγόρασα.

Η πρώτη προπόνηση με TRX

προπόνηση με TRX

Πριν βάλω τους ιμάντες μέσα στις κυκλικές έψαξα στο youtube για να βρω ασκήσεις. Μην φανταστείς κάτι τρομερό. Απλά ήθελα 5-6 ασκήσεις για να ξεκινήσω την προπόνηση μου.

Και για να γράψω περισσότερες λεπτομέρειες, μέσα στην κυκλική έβαλα τις παρακάτω 2 ασκήσεις:

Η πρώτη είναι αυτή:

προπόνηση με TRX

Η δεύτερη είναι η ίδια αλλά με τους αγκώνες πιο κοντά στα πλευρά. Έκανα την μια άσκηση μετά την άλλη, 6 επαναλήψεις από την κάθε μια. Στην συνέχεια προχώρησα χωρίς διάλειμμα στις επόμενες.

Αφού έκανα τέσσερις κύκλους, αποφάσισα να κάνω ξεχωριστά δύο ασκήσεις για πλάτη. Η πρώτη είναι αυτή:

Προπόνηση με TRX

Η δεύτερη ήταν έλξεις. Απλές, καθαρές έλξεις.

Λοιπόν… Έκανα τρία σετ των 8 επαναλήψεων από την πρώτη και τρία σετ των 6 επαναλήψεων από την δεύτερη.

Η προπόνηση πήγε σούπερ και γούσταρα. Καταλάβαινα πως οι ασκήσεις  με έπιαναν παρόλο που δεν περίμενα να είναι τόσο απαιτητικές.

Σημείωση: Είχα καιρό να γυμνάσω πλάτη.

Η μέρα μετά την προπόνηση

Προπόνηση με TRX

Άστα βράστα. Έκανα προπόνηση το πρωί και από το μεσημέρι και μετά άρχισαν τα τραβήγματα. Είχα αρχίσει να πιάνομαι μετά από 4-5 ώρες.

Δεν έδωσα σημασία. Σκέφτηκα πως οφείλεται στο γεγονός πως ήταν κάτι καινούργιο. Μέχρι την επόμενη ημέρα το πρωί…

Εντάξει… Ήταν τραγικό. Αισθανόμουν λες και μου έριχναν κλωτσιές στην πλάτη. Τέτοιο πιάσιμο είχα καιρό να πάθω.

Ήξερα ρε παιδί μου πως η πλάτη μου δεν ήταν στα καλύτερα της αλλά δεν περίμενα τέτοια ήττα. Για αυτό τον λόγο μάλιστα, δεν έκανα ούτε πολλά σετ ούτε πολλές επαναλήψεις.

Να φανταστείς πως δύο βράδια δεν μπορούσα να γυρίσω πλευρό στο κρεβάτι. Για γέλια (όχι για εμένα αλλά για όποιον με έβλεπε).

Τις ίδιες ασκήσεις τις έκανα πάλι μετά από μια εβδομάδα. Όχι επειδή δεν μπορούσα αλλά επειδή είχα χεστεί από τον φόβο μου μην πιαστώ πάλι με την ίδια ένταση. Ακόμα πιο τραγικό.

Σκέφτηκα: « Αν είναι να μένω ξύπνιος για 6 σετ καλύτερα να ξεκινήσω πινγκ πονγκ » (βασικά δεν ξαναμιλάω για κάτι που δεν ξέρω γιατί θα πέσει ξεφτίλα)

Προπόνηση 7 ημέρες μετά

προπόνηση με TRX

Τις ασκήσεις για την πλάτη τις έκανα ξανά μετά από μια εβδομάδα και το πιάσιμο ήταν πιο χαλαρό. Ακόμα, ενσωμάτωσα τις παραπάνω ασκήσεις στην κυκλική προπόνηση που κάνω.

Από προσωπική παρατήρηση και μόνο, οι συγκεκριμένες ασκήσεις γυμνάζουν ένα μεγάλο αριθμό μυών από το πάνω μέρος του σώματος. Πλάτη, ώμους, τρικέφαλους και στήθος. Προκαλούν την δύναμη, την ισορροπία και την αντοχή σου.

Όμως η ιστορία δεν σταματά εδώ.

Ασκήσεις και προπόνηση που πήγα να δοκιμάσω και γέλασε ο κάθε πικραμένος

προπόνηση με TRX

Μετά την πρώτη εβδομάδα λοιπόν, η αυτοπεποίθηση μου ανέβηκε και αποφάσισα να δοκιμάσω νέες ασκήσεις (δεν αλλάζει εύκολα ο άνθρωπος). Κάποιες από αυτές ήταν:

Βυθίσεις

προπόνηση με TRX

Εντυπώσεις: Τρομερή άσκηση και δεν έχει καμία σχέση με τις βυθίσεις στο δίζυγο. Ένιωθα πως μου ξηλώνονται οι ώμοι και τα χέρια. Άντεξα 3 σετ των 5 επαναλήψεων με το ζόρι (κάποιες φορές έκλαψα κρυφά).

Άσκηση για πλάτη

προπόνηση με TRX

Εντυπώσεις: Πολύ καλή. Έκανα μόνο τρία σετ των 7 επαναλήψεων. Ας την συνηθίσω πρώτα… Δεν την πατάω δεύτερη φορά.

Κωπηλατική με Kettlebell και TRX

προπόνηση με TRX

Εντυπώσεις: Απλά μοναδική. Το επίπεδο δυσκολίας που παρατήρησα σχετίζεται περισσότερο με την ισορροπία. Όσο πιο οριζόντια είναι το σώμα σου και πιο κοντά στο έδαφος τόσο αυξάνεται το επίπεδο δυσκολίας. Την δοκίμασα απλά για να την δοκιμάσω. 2 σετ των 5 επαναλήψεων για να τεστάρω δυνάμεις.

Η άποψη μου για προπόνηση με TRX

προπόνηση με TRX

Δεν είμαι γυμναστής ούτε θέλω να κλέψω τον ρόλο κανενός. Όμως από την πρώτη μου επαφή με το συγκεκριμένο όργανο γυμναστικής έμεινα τουλάχιστον ικανοποιημένος.

Η τιμή καλή, η προπόνηση είναι πρόκληση και το κυριότερο:

Αν δεν έχεις την δυνατότητα να πας γυμναστήριο (χρήμα, χρόνος) το βάζεις και στην πόρτα σου.

Ωστόσο, οφείλω να αναφέρω πως η σωστή εκτέλεση των ασκήσεων είναι ότι πιο σημαντικό, και όπως κατάλαβες από τα συμφραζόμενα, οι μαγκιές στην προπόνηση δεν χωράνε! Όσο πιο τυπικός είσαι με την εκτέλεση και την σταδιακή μάθηση της κάθε άσκησης τόσο λιγότερους τραυματισμούς θα αποφύγεις στο μέλλον.

Τώρα, όσον αφορά για την αντοχή που έχει το συγκεκριμένο όργανο, το μόνο που μπορώ να αναφέρω με ειλικρίνεια είναι πως ο χρόνος θα δείξει. Τρεις εβδομάδες το έχω.

Την απόφαση για μια μικρή αλλαγή μπορούμε να την κάνουμε ανά πάσα στιγμή. Μπορεί να είναι 2 ασκήσεις που ξεκινήσαμε στο σπίτι, ένα καλύτερο πρωινό ή ένα απλό γεια που θα πεις σε μια γυναίκα. Και μπορεί το βήμα να είναι μικρό αλλά ποτέ δεν ξέρεις πως θα εξελιχθεί αν δεν του δώσεις την ευκαιρία.

προπόνηση με TRX

Όπως πάντα, περιμένω τις απόψεις σου εδώ.

Να είσαι καλά

Ο Χρήστος γρήγορα στην ενήλικη ζωή του συνειδητοποίησε πως η πραγματική ουσία της σωστής επικοινωνίας με τις γυναίκες, δεν βρίσκεται ούτε σε ατάκες ούτε σε συστήματα και ότι αυτά είναι μόνο η αρχή για το ξεκίνημα μιας νέας ζωής και κρίσιμων εσωτερικών αλλαγών και εξελίξεων σε οποιοδήποτε τομέα. Στρέφοντας το ενδιαφέρον του στις δομές διαχείρισης Σχέσεων, αποφάσισε να επεκτείνει τις γνώσεις του πάνω στην Ψυχολογία, ώστε να συνδέσει τις πλούσιες εμπειρικές γνώσεις που ήδη υπήρχαν με τεχνογνωσίες που θα του επέτρεπαν μια βαθύτερη κατανόηση της διαπροσωπικής επαφής μεταξύ των δύο φύλων. Ο Χρήστος είναι ιδρυτικό μέλος και υπεύθυνος του προγράμματος εκπαίδευσης του MenOfStyle.gr
Lost your password? Please enter your username or email address. You will receive a link to create a new password via email.