Ψυχραιμία Φίλε: Πώς να Διαχειριστείς τα Νεύρα σου Χωρίς να Παίξεις Ξύλο!

Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.
Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.

Πολλές φορές μπορεί οι καταστάσεις που αντιμετωπίζεις να σε φέρνουν στα όρια σου και να αισθάνεσαι θυμωμένος. Ο θυμός μπορεί να μην εκφραστεί, με αποτέλεσμα να συσσωρεύεται και να νιώθεις ότι θα εκραγείς.

Άλλες φορές εκφράζεται με άσχημο ή ακόμη και βίαιο τρόπο, συχνά σε ανθρώπους που δεν φταίνε. Υπάρχουν αρκετοί λόγοι, για τους οποίους εκνευρίζεσαι συνεχώς, αλλά στην πλειονότητα των περιπτώσεων ο θυμός είναι διαχειρίσιμος και ο έλεγχος του θα σε γλιτώσει από άσχημες καταστάσεις.

Είναι πάρα πολύ σημαντικό να δείχνεις τα συναισθήματα σου και να μην τα μαζεύεις μέσα σου.

Πώς όμως θα εκφράσεις τον θυμό σου και να τον διαχειριστείς, χωρίς να τσακωθείς;

#1. Βρες τι σου Προκαλεί τον Θυμό
Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.

Προσπάθησε να φτιάξεις μια εικόνα και να αναλύσεις τι ακριβώς είναι αυτό που σε κάνει να θυμώνεις. Μπορεί ο θυμός σου να έχει άλλες ρίζες. Ίσως κάποιο πρόβλημα στην δουλειά να σου δημιουργεί νεύρα στο σπίτι.

Το πρώτο βήμα για να αντιμετωπίσεις τον θυμό και να διαχειριστείς τα νεύρα σου, είναι να σκεφτείς καλά από πού πηγάζουν. Έπειτα μπορείς να επιλέξεις στρατηγική αντιμετώπισης.

#2. Μην Προδιατίθεσαι Αρνητικά
Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.

Κάποιες φορές δεν εκφράζουμε τα συναισθήματα μας με τον φόβο ότι μπορεί να προκαλέσουν αρνητικές αντιδράσεις. Αυτό συνήθως προκύπτει από παλαιότερες εμπειρίες, κατά τις οποίες η έκφραση οδήγησε σε προβληματικές καταστάσεις και τσακωμούς.

Κάθε περίπτωση όμως είναι διαφορετική. Εκτός αυτού, αν προδιαθέτεις τον εαυτό σου αρνητικά, προετοιμάζεσαι για τσακωμούς. Αν όμως δεν εκφράσεις τον θυμό σου, τότε αυτός συσσωρεύεται, με αποτέλεσμα κάποια στιγμή να εκραγείς και να φανεί σαν να κάνεις ολομέτωπη επίθεση στους άλλους.

Το καλύτερο είναι να έχεις θετικές προσδοκίες, ότι η άλλη πλευρά θα καταλάβει το ζήτημα και ότι θα καταφέρετε μαζί να βρείτε μια λύση. Αυτή η θετικότητα, αλλάζει τελείως την προσέγγιση σου και ρίχνει τους τόνους.

#3. Απομακρύνσου για Λίγο από την Πηγή του Θυμού
Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.

Αν έχεις κάποιο μέρος ή κάποια δραστηριότητα που σε κάνει να αισθανθείς καλύτερα, στρέψου για λίγο προς αυτήν. Δώσε λίγο χρόνο στον εαυτό σου, για να κατευνάσει τον θυμό, να φορτίσεις τις μπαταρίες σου και ίσως να βρεις μια λύση, χωρίς να εμπλακείς σε τσακωμούς.

Σκέψου ότι ο θυμός ξεκινά από το επίπεδο 1 και φτάνει έως το 10. Αν είσαι μεταξύ των επιπέδων 3 και 4, η ένταση κλιμακώνεται επικίνδυνα και θα είναι δύσκολο να αποφύγεις τον τσακωμό.

Προσπάθησε να απομακρυνθείς για λίγο πριν τα πράγματα χειροτερέψουν.

Αν έχεις κάποιον τρίτο άνθρωπο για να το συζητήσεις, κάντο εφ’ όσον θεωρείς ότι αυτό θα σε βοηθήσει να ηρεμήσεις και να βρεις μια λύση.

#4. Μην Κατηγορείς τους Πάντες
Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.

Μέσα στα νεύρα σου μπορεί να εκτοξεύεις κατηγορίες προς όλους, ακόμη και προς τον ίδιο σου τον εαυτό. Το να κατηγορείς και να ρίχνεις το φταίξιμο σε άλλους κατά την διάρκεια ενός τσακωμού, μόνο χειρότερα μπορεί να κάνει τα πράγματα και είναι απολύτως αντιπαραγωγικό.

Τις περισσότερες φορές χρειάζεται χρόνος και προσπάθεια για να επιλυθεί ένα ζήτημα. Όποιος και αν φταίει, καθίστε στο τραπέζι και βρείτε λύση για να επανέλθουν τα πράγματα στην κανονική τους πορεία.

Αν νιώθεις την ανάγκη να εκφράσεις τα συναισθήματα σου, πρόσεξε ώστε να μην είσαι επικριτικός.

Ρίχνοντας το φταίξιμο στον άλλον, θα τον κάνεις να προσπαθήσει να αμυνθεί και αυτό θα τον αποτρέψει από το να ακούσει αυτό που έχεις να πεις. Όταν λοιπόν θέλεις να εκφράσεις πώς αισθάνεσαι εκείνη τη στιγμή, πες ξεκάθαρα το συναίσθημα σου και βάλε μια τελεία.

Μην συνεχίσεις με επεξηγήσεις, αν δεν σου ζητηθεί.

Δηλαδή, μην πεις «έχω εκνευριστεί, επειδή είπες αυτό», αλλά «έχω εκνευριστεί». Έτσι η άλλη πλευρά θα σε ρωτήσει τον λόγο, ξεκινώντας έτσι μια συζήτηση, χωρίς να προδιατίθεται αρνητικά και χωρίς να αισθανθεί την ανάγκη να αμυνθεί.    

#5. Δείξε Αυτοέλεγχο και Μην Βρίζεις
Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.

Υπάρχει η κοινή πεποίθηση, ότι βρίζοντας απελευθερώνεσαι από την ένταση. Η πραγματικότητα είναι ότι συμβαίνει το αντίθετο. Γίνεσαι πιο επιθετικός, παράλογος και βγαίνεις εκτός ισορροπίας.

Το αποτέλεσμα, είναι να κάνεις τα πράγματα χειρότερα, ιδιαίτερα στην περίπτωση που και η άλλη πλευρά κάνει το ίδιο. Αν χαθεί ο έλεγχος, η κατάληξη θα είναι ένας έντονος λεκτικός πόλεμος ή ακόμη χειρότερα μπορεί να βρεθείς να παίζεις μπουνιές

Αν το πρώτο πράγμα που σου έρχεται να κάνεις όταν βρεθείς σε μια διαμάχη είναι να βρίσεις, θα είναι καλό να βρεις έναν τρόπο να το αλλάξεις αυτό.

Υπάρχουν αρκετοί τρόποι να ηρεμήσεις, αν έχεις πολλά νεύρα και νιώθεις την ανάγκη να βρίσεις. Η τακτική άσκηση για παράδειγμα θα σε βοηθήσει να καλμάρεις τα νεύρα σου και να ξεδίνεις.

Πολύ σημαντικό είναι ακόμη να μπορείς να διατηρήσεις τον έλεγχο της φωνής σου.

Πες αυτά που έχεις να πεις, χωρίς να υψώνεις τον τόνο της φωνής. Είναι επιστημονικά αποδεδειγμένο ότι ο τόνος της φωνής μπορεί να κάνει την διαφορά σε έναν τσακωμό.

Αν θέλεις βέβαια να μάθεις περισσότερα για την τονικότητα της φωνής, δες το επεισόδιο της εκπομπής Apla+Andrika παρακάτω:


#6. Φέρε στο Μυαλό σου Αντίστοιχες Περιπτώσεις
και Βρες Λογικά Επιχειρήματα
Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.

Σίγουρα θα μπορέσεις να ανακαλέσεις στην μνήμη σου τουλάχιστον 2-3 περιπτώσεις που έχεις βρεθεί σε μια παρόμοια διαμάχη στην οποία βρήκες μια λύση.

Η εμπειρία σου είναι σύμμαχος σου για να διατηρήσεις την ψυχραιμία σου, όταν βρεθείς ξανά σε μια δύσκολη κατάσταση.

Οι παλιότερες εμπειρίες σου θα σου δώσουν γεγονότα για να μπορέσεις να βασίσεις τα επιχειρήματα σου και να πεις επακριβώς αυτό που θέλεις.

Τα γεγονότα και τα λογικά επιχειρήματα είναι το βασικό σου όπλο για να κερδίσεις σε μια διαμάχη.

#7. Δείξε Σεβασμό στην Γνώμη των Άλλων
Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.

Προσπάθησε να ακούσεις τα επιχειρήματα της άλλης πλευράς. Δείξε σεβασμό στην αντίθετη γνώμη και αν χρειαστεί, παραδέξου ότι ίσως είσαι λάθος. Προσπάθησε να κατανοήσεις την συμπεριφορά του «αντιπάλου σου» και να δεις τα πράγματα, όσο αυτό είναι εφικτό, από την δική του οπτική.

Όπως είπαμε και παραπάνω, μην κατηγορήσεις τον άλλον ότι δεν είναι σωστός, ακόμη και αν πράγματι δεν είναι. Άκουσε την τοποθέτηση του και προσπάθησε στην συνέχεια να αντικρούσεις τα επιχειρήματα του.

Δείχνοντας σεβασμό και εστιάζοντας σε αυτά που έχει να σου πει η αντίθετη πλευρά ηρεμείς την κατάσταση και τα νεύρα και των δύο, δημιουργώντας έτσι περισσότερες πιθανότητες επίλυσης.

#8. Παραδέξου τα Λάθη σου
Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.

Αν βρεθείς σε έναν τσακωμό και διαπιστώσεις ότι εσύ έχεις κάνει λάθος, παραδέξου το λάθος σου. Αυτή είναι η πιο τίμια στάση που μπορείς να κρατήσεις και που ειδικά αν αφορά σε μια διαμάχη με κάποιο κοντινό σου πρόσωπο, θα τον κάνει να σε σεβαστεί περισσότερο.

Αν έκανες λάθος λοιπόν, μην χάνεις τρόπο προσπαθώντας να το υπερασπιστείς.

Παραδέξου το, βρες τρόπο να επαναφέρεις τα πράγματα στην πρότερα κατάσταση και συνέχισε την ζωή σου!

 #9. Πρόσεξε την Γλώσσα του Σώματος σου
Υπάρχουν φορές που μπορεί να χάσεις την ψυχραιμία σου και τον έλεγχο. Διάβασε τι μπορείς να κάνεις για να διαχειριστείς την κατάσταση.

Έχουμε αναφερθεί πάρα πολλές φορές στην γλώσσα του σώματος και στο πόσο σημαντική είναι σε κάθε τομέα της ζωής.

Η επιθετικότητα που μπορεί να βγει από κάποιον που πάνω σε μια διαμάχη σταυρώνει τα χέρια ή έχει τις παλάμες σφιγμένες, σαν να είναι έτοιμος να παίξει ξύλο, είναι πολύ πιθανό να προσβάλλει τον άλλον και να τον κάνει ακόμη και να παρερμηνεύσει τις προθέσεις σου.

Γι’ αυτό πρόσεξε την γλώσσα του σώματος σου ώστε να δείχνεις ανοικτός και να μην δημιουργείς αρνητική προδιάθεση στην άλλη πλευρά.

Ένα ακόμα πολύ σημαντικό εργαλείο στην αποτελεσματική επικοινωνία είναι η συναισθηματική νοημοσύνη, όπως μπορείς να δεις στο παρακάτω βίντεο:

Η διατήρηση της ψυχραιμίας είναι ένα πολύ βασικό κομμάτι στην επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος, είτε αφορά σε διαπροσωπικές σχέσεις, είτε σε οποιαδήποτε άλλη δύσκολη κατάσταση. Μια σωστή λύση μπορεί να βρεθεί μόνο από ένα ψύχραιμο, καθαρό μυαλό.

Γι’ αυτό όταν έχεις νεύρα, κρατήσου, κάνε ένα βήμα πίσω, σκέψου θετικά, μην δυσκολεύεις την κατάσταση με φωνές, βρισιές και απειλές, ηρέμησε και σίγουρα θα βρεις μια λύση.

Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Αντιμετώπισε τα νεύρα σου με ψυχραιμία και θα βγεις κερδισμένος, δες εδώ τους τρόπους, για να το κάνεις σωστά.

Καλή συνέχεια

Men Of Style

Men Of Style

Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους.
Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.
Men Of Style