Συνήθειες Vs Στόχοι: Τι Είναι Τελικά Περισσότερο Αποδοτικό;

Οι συνήθειες έχουν μεγάλη διαφορά από τους στόχους και αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Διάβασε τους σημαντικότερους.
Οι συνήθειες έχουν μεγάλη διαφορά από τους στόχους και αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Διάβασε τους σημαντικότερους.

Για κάποιον περίεργο λόγο οι άνθρωποι δεν μιλούν για τις συνήθειες τους, αλλά για την κατάσταση στην οποία βρίσκονται.

Για παράδειγμα, δεν θα ακούσεις κάποιον να λέει ότι έχει κάποιες κακές συνήθειες που πρέπει να αλλάξει, για να βελτιώσει την οικονομική του κατάσταση, αλλά αντιθέτως θα ακούσεις να λέει ότι έχει χρέη και βρίσκεται σε δύσκολη οικονομική κατάσταση.

Φυσικά, οι συνήθειες δεν είναι ο μόνος παράγοντας που καθορίζει μια κατάσταση, αλλά παίζουν ρόλο σημαντικότερο από αυτόν που οι περισσότεροι τους αποδίδουμε.

Όταν θέλεις να αλλάξεις κάτι στην ζωή σου, το πρώτο που πρέπει να εξετάσεις είναι η αλλαγή κάποιων συνηθειών.

Το να φλερτάρεις είναι και αυτό μια συνήθεια που μπορείς να εισάγεις στην ζωή σου, αρκεί να κατανοήσεις τα βασικά θεμέλια:


Το Πρόβλημα με τους Στόχους

Όταν ψάχνεις μια αλλαγή στην ζωή σου το πρώτο που σκέφτεσαι είναι να θέσεις έναν νέο στόχο. Η στοχοθεσία μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο, δεν είναι όμως πάντοτε η λύση και μάλιστα, μερικές φορές μπορεί να είναι και πρόβλημα.

#1. Οι Στόχοι Είναι Πολύ Συγκεκριμένοι
Οι συνήθειες έχουν μεγάλη διαφορά από τους στόχους και αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Διάβασε τους σημαντικότερους.

Οι στόχοι λειτουργούν όταν θέλεις κάτι πολύ συγκεκριμένο. Στην περίπτωση όμως που ψάχνεις κάτι πιο γενικό, οι στόχοι δεν δουλεύουν όπως θα ήθελες.

Έστω ότι θέλεις να βελτιώσεις την οικονομική σου κατάσταση. Αυτό είναι κάτι πολύ γενικό και καθόλου συγκεκριμένο. Τι είναι για εσένα η βελτίωση; 10.000 ευρώ στον λογαριασμό σου; Ή να σου μένουν 500 ευρώ τον μήνα;

Οι στόχοι εστιάζουν σε ένα συγκεκριμένο αποτέλεσμα και σε κάποιες περιπτώσεις, όπως η παραπάνω, μπορεί να προκαλούν μεγάλο άγχος.

#2. Δεν Είσαι Ικανοποιημένος, αν Δεν Επιτευχθεί ο Στόχος
Οι συνήθειες έχουν μεγάλη διαφορά από τους στόχους και αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Διάβασε τους σημαντικότερους.

Έστω ότι βάζεις στόχο να χάσεις 10 κιλά στους επόμενους 3 μήνες και ζυγίζεσαι και έχεις χάσει μόνο 6. Αυτό είναι μια καταπληκτική επίδοση, που θα έπρεπε να σε χαροποιεί, όμως συνήθως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει.

Αισθάνεσαι ένα κενό, επειδή δεν κατάφερες να πετύχεις τον στόχο και ίσως θεωρείς ότι έκανες κάποιο λάθος. Η πρόοδος όμως, έστω και μικρή, είναι κάτι που πρέπει να σε ικανοποιήσει.

#3. Οι Στόχοι Δεν Είναι Μόνιμοι
Οι συνήθειες έχουν μεγάλη διαφορά από τους στόχους και αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Διάβασε τους σημαντικότερους.

Μετά από κάποιο χρονικό διάστημα καταφέρνεις να επιτεύξεις τον στόχο σου και αυτό είναι φανταστικό. Όμως τι κάνεις μετά; Πώς διατηρείς την κατάσταση;

Οι περισσότεροι άνθρωποι χαλαρώνουν αφότου επιτεύξουν έναν στόχο και καταλήγουν συχνά στην αρχική κατάσταση.

Αυτό σημαίνει ότι ένας στόχος αλλάζει την κατάσταση προσωρινά, χωρίς να αλλάξει τις συνήθειες που οδήγησαν στην δύσκολη κατάσταση που απαίτησε την δημιουργία του.

Οι Συνήθειες είναι πιο Ισχυρές από τους Στόχους
Οι συνήθειες έχουν μεγάλη διαφορά από τους στόχους και αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Διάβασε τους σημαντικότερους.

Οι συνήθειες δεν είναι προσωρινές, όπως οι στόχοι. Oι συνήθειες κυριολεκτικά αλλάζουν τον τρόπο λειτουργίας του εγκεφάλου.

Οι συνήθειες γίνονται χωρίς προσπάθεια. Δεν χρειάζεται να προσπαθήσεις για να γίνουν, απλά συμβαίνουν και αυτό είναι κάτι που περιέχει μεγάλη ισχύ.

Μια συνήθεια μπορεί να δημιουργηθεί γύρω από οποιαδήποτε κατάσταση. Η ειδοποιός διαφορά μεταξύ στόχου και συνήθειας είναι ο τρόπος δράσης που απαιτείται.

Θέλεις για παράδειγμα να μάθεις μια ξένη γλώσσα. Μπορείς να θέσεις έναν στόχο. Για παράδειγμα να μάθεις να την μιλάς επαρκώς σε 6 μήνες ή μπορείς να δημιουργήσεις μια συνήθεια και να διαβάζεις 30′ κάθε μέρα.

Τσέκαρε στο παρακάτω βίντεο τις συνήθειες που εξαφανίζουν την ερωτική σου ζωή:


Τα Οφέλη στις Συνήθειες
Οι συνήθειες έχουν μεγάλη διαφορά από τους στόχους και αυτό συμβαίνει για πολλούς λόγους. Διάβασε τους σημαντικότερους.

Όταν δημιουργηθούν, οι συνήθειες λειτουργούν αυτόματα και παίρνουν δύσκολες εργασίες και τις κάνουν εύκολες.

Οι συνήθειες, γρήγορα αφομοιώνονται και είναι εύκολο να ενταχθούν στην ζωή σου και διαρκούν για πάντα. Όλη μας η ζωή είναι δομημένη γύρω από τις καθημερινές μας συνήθειες, οι οποίες αθροιστικά διαμορφώνουν το ποιοι είμαστε.

Μια απλή και μικρή συνήθεια, όπως αυτή που αναφέραμε προηγουμένως, μπορεί να έχει μεγάλη επίπτωση μετά από κάποιο χρονικό διάστημα.

Αν καταφέρεις να εστιάσεις στις συνήθειες και όχι στους στόχους, θα δεις ότι θα γίνεις πιο αποδοτικός και θα βελτιώσεις την ζωή σου.

Ας δούμε μερικούς τρόπους που θα σε βοηθήσουν να δημιουργήσεις καλές συνήθειες:

#1. Αφοσιώσου στην Διαδικασία και όχι στον Στόχο

Η επιλογή ενός στόχου μπορεί να βάλει ένα μεγάλο βάρος στους ώμους σου και αποτελεί επιπλέον άγχος που δεν θα σε βοηθήσει καθόλου.

Αντιθέτως, κρατώντας τα πράγματα απλά και εστιάζοντας σε μικρές καθημερινές διαδικασίες, θα καταφέρεις να εξαλείψεις το άγχος.

Μπορεί να σου ακούγεται βουνό το να μάθεις μια νέα ξένη γλώσσα σε λίγους μήνες, αλλά δεν είναι δύσκολο να ασχολείσαι με αυτή για 30′ κάθε ημέρα.

#2. Μην Αναζητάς Άμεσα Αποτελέσματα

Σίγουρα ένας στόχος και ένα όραμα μπορεί να σε βοηθήσουν να ξεπεράσεις τις δυσκολίες και να έχεις κίνητρο. Όμως αυτό δεν ισχύει πάντα, ειδικά όταν πρόκειται για δύσκολους, μακροπρόθεσμους στόχους.

Όταν έχεις έναν μακροπρόθεσμο στόχο, τον οποίο δεν επιτυγχάνεις, άμεσα χάνεις το κίνητρο σου και αισθάνεσαι ότι έχεις αποτύχει.

Δημιουργώντας όμως μια συνήθεια, απολαμβάνεις την διαδικασία και επιτυγχάνεις τον στόχο σου αβίαστα.

Ξέρεις για παράδειγμα ότι αν δεν χάνεις τις προπονήσεις σου, θα καταφέρεις μακροπρόθεσμα να βελτιώσεις τις επιδόσεις σου. Επικεντρώσου λοιπόν στο να μην χάνεις τις προπονήσεις σου και όχι στο να μετράς κάθε μέρα πόσο κοντά ή μακριά είσαι από τον τελικό στόχο.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους σαμποτάρουμε τον εαυτό μας και ένας από αυτούς είναι πως σκεφτόμαστε συνεχώς το αποτέλεσμα.

Για παράδειγμα στο φλερτ, υπάρχουν και άλλοι και μπορείς να τους τσεκάρεις παρακάτω:


#3. Δημιούργησε Ανάδραση

Κάθε φορά που θέτεις έναν μακροπρόθεσμο στόχο είναι σαν να προσπαθείς να προβλέψεις το μέλλον, κάτι που είναι αδύνατον, καθώς υπάρχουν άπειροι παράγοντες που δεν μπορείς να λάβεις υπ’ όψιν σου.

Για τον λόγο αυτό πρέπει να «σπας» τους μακροπρόθεσμους στόχους σε μικρότερους εφικτούς και μετρήσιμους στόχους, τους οποίους θα προσπαθήσεις να επιτύχεις αλλάζοντας και διαμορφώνοντας την καθημερινή σου ρουτίνα.

Έτσι θα μπορείς σε τακτικά χρονικά διαστήματα, όχι να προβλέπεις, αλλά να μετράς την πραγματική πρόοδο σου και να ξέρεις που βρίσκεσαι, τι πρέπει να αλλάξεις και να βρίσκεις κίνητρο βλέποντας την βελτίωση σου.

Όλα τα παραπάνω δεν σημαίνουν φυσικά ότι οι στόχοι είναι άχρηστοι. Οι στόχοι είναι πάρα πολύ χρήσιμοι για να σχεδιάσεις την πρόοδο σου, ενώ οι συνήθειες είναι αυτές που θα σε βοηθήσουν να την επιτεύξεις.

Μια καλά σχεδιασμένη ρουτίνα είναι ένα σύστημα που πάντοτε κερδίζει και η αφοσίωση στις μικρές καθημερινές διαδικασίες που εισάγεις στην ζωή σου με τις συνήθειες είναι αυτές που κάνουν την διαφορά.

Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Κάποιες καθημερινές συνήθειες αποκαλύπτουν την προσωπικότητα μας, θέλεις να προβάλλεις τα σωστά στοιχεία; Δες εδώ.

Καλή συνέχεια

Men Of Style

Men Of Style

Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους.
Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.
Men Of Style