Θετικότητα: Η Αρχή της Έλξης και η Βάση της Επικοινωνίας

θετικότητα και η δύναμη των συναισθημάτων

Παρόλο που κανείς μας δεν είναι υποχρεωμένος να δείχνει θετικότητα οποιαδήποτε στιγμή, είναι βέβαιο πως η θετικότητα δεν είναι απλά ένα εργαλείο. Είναι ένας εκπληκτικά μεταδοτικός τρόπος σκέψης και συμπεριφοράς.

Με ποιον θα ήθελες να μιλήσεις περισσότερο; Με κάποιον που δείχνει αγχωμένος και νευρικός ή με κάποιον που χαμογελά και δείχνει ήρεμος και σίγουρος για το τι συμβαίνει στην ζωή του; Το ζήτημα δεν είναι να δείξεις κάτι που δεν είσαι για να πάρεις μια συγκεκριμένη αντίδραση από την γυναίκα. Αυτό είναι λάθος γιατί ισχύει ο νόμος ότι μια αξία που δεν έχεις και προσπαθείς να την προβάλλεις, επιφέρει ακριβώς τα αντίθετα αποτελέσματα. Όμως σκέψου την διαδικασία του Game ή οποιασδήποτε επικοινωνίας ως μια στιγμή όπου θέλεις να αποδώσεις. Όχι για τους άλλους ούτε για την ίδια σου την εικόνα. Αλλά για σένα. Πως πραγματικά θα ήθελες να συμπεριφέρεσαι;

Ο τρόπος που συμπεριφερόμαστε δεν είναι απλά μια πράξη για τον εαυτό μας ή για τον εγκέφαλο μας κατ’ επέκταση. Είναι μονοπάτια και χαραγμένες διαδικασίες μνήμης που με τον χρόνο και την εξάσκηση γίνονται συνήθειες. Συνήθειες επικοινωνίας και απόδοσης. Ο τρόπος που αντιδρούμε σε κάθε κατάσταση και το πως την προσεγγίζουμε, αποθηκεύεται ώστε να δημιουργήσει ένα χάρτη για την περίπτωση που θα εμφανιστεί η ίδια ή παρόμοια κατάσταση στο μέλλον,  έτσι ώστε ο εγκέφαλος μας να ξέρει πως θα αντιδράσει. Γιατί λοιπόν η θετικότητα να μην είναι άλλη μια συνήθεια, άλλο ένα φίλτρο που αντιμετωπίζεις την εξωτερική πραγματικότητα;

Θετικότητα και StateTransference

Ως κανόνας ανθρώπινης συμπεριφοράς και κοινωνικής Ψυχολογίας είναι πως οι άνθρωποι έχουν την τάση να προσπαθούν να καθορίσουν την συναισθηματική τους κατάσταση προσπαθώντας να κατανοήσουν την συναισθηματική κατάσταση των ανθρώπων που επικοινωνούν. Ειλικρινά θεωρώ πως η ποιοτική αξιολόγηση της αξίας του κάθε ατόμου που γνωρίζουμε δεν σχετίζεται τόσο με το κύρος, την δύναμη ή κάποιον άλλο εξωτερικό παράγοντα, αλλά με την συμπεριφορά και τα συναισθήματα που προβάλει το άτομο που γνωρίζουμε.

Αν περιστρεφόμαστε συνεχώς από άτομα που είναι αρνητικά είναι σίγουρο πως κάποια στιγμή θα επηρεαστούμε. Το ίδιο συμβαίνει και όταν επικοινωνούμε και με μια γυναίκα. Η κάθε γυναίκα αντιπροσωπεύει το νόημα που δίνουμε στην εν λόγω εξωτερική κατάσταση και κατ’ επέκταση τον τρόπο που αποφασίζουμε να προσεγγίσουμε αυτήν την κατάσταση. Η γυναίκα ή ο ανθρώπος εκείνη ακριβώς την στιγμή αντιπροσωπεύει το νόημα των αναγκών μας και των επιθυμιών μας. Μπορεί να έχουμε ανάγκη να αισθανθούμε πιο κοντά με κάποιον ή απλά να κάνουμε sex. Όμως το νόημα είναι σύνολο σκέψεων και το πως θα αντιδράσουμε σε αυτές είναι πολύ σημαντικό.Το ζήτημα δεν είναι να δείξουμε θετικότητα για να γίνουμε αποδεκτοί αλλά να επιλέξουμε ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να συμπεριφερθούμε στην παρούσα κατάσταση.

Θετικότητα και Multiple ResourcesTheory

Οι πρόσφατες εξελίξεις τώρα πια στην Θετική Ψυχολογία δεν θεωρούνται καθόλου mambojumbo, αλλά επιστημονικές αποδείξεις ερευνών που τείνουν να αλλάξουν τον τρόπο που βλέπουμε την επίδραση των θετικών συναισθημάτων που βιώνουμε στον εαυτό μας και στους άλλους, όπου προβάλλεται η θετικότητα.

Με την θετικότητα και τα συναιθήματα που την ακολουθούν δημιουργούνται πολλαπλά πλεονεκτήματα και επομένως πολλαπλές πηγές. Τι σημαίνει αυτό;
Οι επαναλαμβανόμενες συνειδητές θετικές αντιδράσεις επιφέρουν και χτίζουν εν καιρώ τουλάχιστον μια φυσική θετική πηγή( καλό ύπνο), μια θετική νοητική πηγή( καλύτερη συγκέντρωση), θετική ψυχολογική πηγή(συναισθηματική ανάκαμψη) και πολλαπλές κοινωνικές θετικές πηγές(καλύτερες επικοινωνιακές δεξιότητες). Μπορεί να διαβαστεί υπερβολικό όμως η θετική κοινωνικοποίηση με τις γυναίκες είναι δραστηριότητα που μπορεί να έχει πολλά οφέλη.

Θετικότητα ως Εσωτερικός Δείκτης Αντίληψης της Εξωτερικής Πραγματικότητας

Η θετικότητα όταν προσεγγίζουμε μια γυναίκα που μας αρέσει μπορεί να είναι μια συνειδητή απόφαση ή κάτι εντελώς μεταβλητό, που επηρεάζεται συνεχώς από εξωτερικούς παράγοντες. Οι δυναμικές που δημιουργούνται κατά την προσέγγιση χωρίζονται σίγουρα σε δύο, αρχικά, βασικές κατηγορίες: η πρώτη είναι αυτές που μπορούμε να ελέγξουμε στηριζόμενοι στις ικανότητες μας και η δεύτερη αυτές που δεν είναι κάτω από τον έλεγχο μας.

Στην δεύτερη κατηγορία αντιστοιχούν όλες αυτές οι μεταβλητές που μπορεί η γυναίκα να έχει σχέση, απλά να μην έχει διάθεση να μιλήσει σε κανέναν εκτός από την φίλη της, να περιμένει παρέα, να φεύγει στο επόμενο δεκάλεπτο, η ένταση που παίζει μουσική το μαγαζί,  το σημείο που κάθεται είναι εύκολα προσβάσιμο… κτλ.

Οι νόμοι της τυχαιότητας επηρεάζουν τους πάντες, ακόμα και στις πιο απλές δυναμικές. Όμως στην πρώτη κατηγορία τα στοιχεία που κάνουν την διαφορά έχουν ένα κοινό παρανομαστή: το πως μας επηρεάζει συναισθηματικά η εξωτερική πραγματικότητα. Σε ένα επικοινωνιακό  ‘’παιχνίδι’’  παίζουν σημαντικό ρόλο πολλοί παράγοντες: εμπειρία, ικανότητες, διάθεση που θα έχουμε  την συγκεκριμένη στιγμή…κτλ. Και φυσικά το σημαντικότερο όλων: ποτέ δεν μπορείς να προβλέψεις με απόλυτη σιγουριά την αντίδραση που θα πάρεις από την κάθε γυναίκα. Μπορεί η συζήτηση να ξεκινήσει με ένταση και εμπόδια και τελικά να οδηγήσει σε θετικό αποτέλεσμα και μπορεί επί μια ώρα να περνάτε απίστευτα και μόλις ζητήσεις τηλέφωνο να δεχθείς αρνητική αντίδραση.

Το μυστικό κλειδί θεωρώ βρίσκεται στο πως θα αποφασίσεις να διαχειριστείς την κάθε αντίδραση. Μπορείς να αντιδράσεις αρνητικά, παίρνοντας από την κατάσταση ένα αρνητικό τρόπο σκέψης(δεν μου έδωσε το τηλέφωνο επειδή δεν της αρέσω) ή να αποφασίσεις απλά να προσπεράσεις την κατάσταση/αντίδραση και να κατευθύνεις την συγκέντρωση σου στο τι έμαθες από αυτή την εμπειρία και τι έκανες καλά.

Το πως θα αποφασίσεις να ξεκινήσεις την κάθε κατάσταση που θέλεις να δημιουργήσεις και το πως θα αποφασίσεις να την θυμάσαι σαν εμπειρία  όταν αυτή τελειώσει  είναι κάτι καθοριστικό. Γιατί με το παραπάνω θα μπορέσεις να ενεργοποιήσεις το experiential learning, όπου είναι η διαδικασία της εμπειρικής μάθησης. Στόχος είναι να πάρεις τα θετικά στοιχεία από την κάθε κατάσταση και να τα χρησιμοποιήσεις ως έναν νοητικό χάρτη οδηγιών και βάσης δεδομένων που θα σε ωθούν συνεχώς σε αυξανόμενη επιτυχία. Και επιτυχία είναι η δημιουργία ξεχωριστών εμπειριών μέσω δυναμικών που εσύ ορίζεις. Γι’ αυτό και η θετικότητα είναι τόσο σημαντική.

Ακόμα, μην ξεχάσεις να κάνεις εγγραφή στο Newsletter μας. Θα λάβεις αυτόματα ένα Δωρεάν E – Book.

Να είσαι καλά

Βρες με!

Christos

Head Of Training at Men Of Style
Ο Χρήστος γρήγορα στην ενήλικη ζωή του συνειδητοποίησε πως η πραγματική ουσία της σωστής επικοινωνίας με τις γυναίκες, δεν βρίσκεται ούτε σε ατάκες ούτε σε συστήματα και ότι αυτά είναι μόνο η αρχή για το ξεκίνημα μιας νέας ζωής και κρίσιμων εσωτερικών αλλαγών και εξελίξεων σε οποιοδήποτε τομέα.

Στρέφοντας το ενδιαφέρον του στις δομές διαχείρισης Σχέσεων, αποφάσισε να επεκτείνει τις γνώσεις του πάνω στην Ψυχολογία, ώστε να συνδέσει τις πλούσιες εμπειρικές γνώσεις που ήδη υπήρχαν με τεχνογνωσίες που θα του επέτρεπαν μια βαθύτερη κατανόηση της διαπροσωπικής επαφής μεταξύ των δύο φύλων.

Ο Χρήστος είναι ιδρυτικό μέλος και υπεύθυνος του προγράμματος εκπαίδευσης του MenOfStyle.gr
Christos
Βρες με!
Ο Χρήστος γρήγορα στην ενήλικη ζωή του συνειδητοποίησε πως η πραγματική ουσία της σωστής επικοινωνίας με τις γυναίκες, δεν βρίσκεται ούτε σε ατάκες ούτε σε συστήματα και ότι αυτά είναι μόνο η αρχή για το ξεκίνημα μιας νέας ζωής και κρίσιμων εσωτερικών αλλαγών και εξελίξεων σε οποιοδήποτε τομέα.Στρέφοντας το ενδιαφέρον του στις δομές διαχείρισης Σχέσεων, αποφάσισε να επεκτείνει τις γνώσεις του πάνω στην Ψυχολογία, ώστε να συνδέσει τις πλούσιες εμπειρικές γνώσεις που ήδη υπήρχαν με τεχνογνωσίες που θα του επέτρεπαν μια βαθύτερη κατανόηση της διαπροσωπικής επαφής μεταξύ των δύο φύλων.Ο Χρήστος είναι ιδρυτικό μέλος και υπεύθυνος του προγράμματος εκπαίδευσης του MenOfStyle.gr