Τι Κάνεις Όταν η Εσωτερική σου Κριτική σε Γονατίζει

Είναι αλήθεια πως πολλές φορές ο μεγαλύτερος μας εχθρός δεν είναι κανένας άλλος από τον ίδιο μας τον εαυτό. Μάθε να ασκείς την σωστή κριτική.

Σκέψου μια στιγμή που έπρεπε να δεχθείς κριτική από κάποιον και έγινες αποδέκτης σχολίων για την εμφάνιση σου, για την συμπεριφορά ή για τον τρόπο σκέψης σου.

Το πιθανότερο είναι ότι η αρνητική κριτική μπορεί να σε πληγώσει και να μείνει στο μυαλό σου για πολύ καιρό.

Η κριτική είναι κάτι που μπορεί να αποδειχθεί καλό και χρήσιμο, όμως κανείς δεν την θέλει, γιατί προκαλεί μια αλυσίδα αντιδράσεων που ξεκινά από θυμό για αυτόν που μας κριτικάρει, συνεχίζει με αντίθεση στην άποψη του και αμφιβολία για τον εαυτό μας. Κατόπιν μετατρέπεται σε μια πεποίθηση ότι είμαστε ανεπαρκείς και καταλήγει να γίνεται φόβος,  για κάθε ενδεχόμενη αποτυχία.

Πολλές φορές όμως αυτή η αλυσιδωτή αντίδραση δεν ξεκινά από το σχόλιο κάποιου τρίτου, αλλά αποτελεί αποτέλεσμα της ίδιας μας της σκέψης.

Αυτός ο εσωτερικός μονόλογος, που σου ασκεί κριτική και σε πολλές περιπτώσεις σε γονατίζει είναι η εσωτερική κριτική.

Η εσωτερική κριτική, όταν είναι αρνητική, τροφοδοτεί και ενισχύει όλες τις αμφιβολίες που έχεις για τον εαυτό σου.

Βέβαια, όταν η εσωτερική κριτική είναι θετική, μπορεί να είναι μια ώθηση προς τον στόχο σου.

Επομένως, οι σκέψεις σου είναι ένας παράγοντας που καθορίζει τελικά τον τρόπο με τον οποίο δρας.

Τι μπορείς όμως να κάνεις, όταν η εσωτερική κριτική σε γονατίζει και σε κρατά πίσω και μακριά από τους στόχους σου;

#1. Κάνε Εποικοδομητική ΚριτικήΕίναι αλήθεια πως πολλές φορές ο μεγαλύτερος μας εχθρός δεν είναι κανένας άλλος από τον ίδιο μας τον εαυτό. Μάθε να σκέφτεσαι με το σωστό τρόπο.

Αν ήθελες να ασκήσεις κριτική σε κάποιον φίλο σου, πώς θα το έκανες;

Πρώτα από όλα, θα ήταν καλοπροαίρετη και δεν θα γινόταν απλά και μόνο για να δείξεις την ενόχληση σου. Δεύτερον, θα φρόντιζες, ώστε το σχόλιο σου να έχει πρακτική εφαρμογή και να βελτιώνει την κατάσταση.

Το ίδιο πρέπει να ισχύει και με την κριτική που κάνεις ο ίδιος στον εαυτό σου. Σκέψου λογικά και ρεαλιστικά, όταν έρθει η ώρα να κάνεις αποτίμηση των πράξεων σου και να ασκήσεις κριτική στον εαυτό σου.

Κάθε φορά που βλέπεις ότι τείνεις προς την αρνητική πλευρά των πραγμάτων, προσπάθησε να δεις την κατάσταση πιο ψύχραιμα, όπως θα την έβλεπες αν αφορούσε κάποιον τρίτο.

#2. Να Είσαι σε ΕτοιμότηταΕίναι αλήθεια πως πολλές φορές ο μεγαλύτερος μας εχθρός δεν είναι κανένας άλλος από τον ίδιο μας τον εαυτό. Μάθε να σκέφτεσαι με το σωστό τρόπο.

Ένα βασικό βήμα για να αντιμετωπίσεις την εσωτερική σου κριτική είναι απλά να είσαι σε ετοιμότητα, ώστε να αναγνωρίσεις τα σημάδια που η εσωτερική κριτική σου, παίρνει αρνητική χροιά.

Προσπάθησε να αναγνωρίσεις ποιες είναι οι σκέψεις που σε επηρεάζουν αρνητικά και μην ξεχνάς ότι είναι απλά σκέψεις και όχι πραγματικότητα, ούτε γεγονότα και επομένως δεν σε καθορίζουν.

#3. Άλλαξε ΠλαίσιοΕίναι αλήθεια πως πολλές φορές ο μεγαλύτερος μας εχθρός δεν είναι κανένας άλλος από τον ίδιο μας τον εαυτό. Μάθε να σκέφτεσαι με το σωστό τρόπο.

Πολλοί μπορεί να σου πουν ότι πρέπει να αγνοήσεις την φωνή της εσωτερικής σου κριτικής και να προσπαθήσεις να την κάνεις να σιωπήσει.

Αυτό όμως είναι αδύνατον. Η φωνή αυτή που σου ασκεί κριτική είναι μέρος του εαυτού σου. Για την ακρίβεια είναι ο ίδιος ο εαυτός σου, άρα δεν μπορείς να την κάνεις να σιωπήσει.

Αυτό που μπορείς, όμως να κάνεις είναι να αλλάξεις πλαίσιο και να χρησιμοποιήσεις την κριτική προς όφελος σου.

Μπορείς να επιλέξεις τον τρόπο με τον οποίο θα απαντήσεις στην κριτική, τόσο όταν αυτή προέρχεται από τον εαυτό σου, όσο και από κάποιον τρίτο. Δες λοιπόν την κριτική, σαν μια πρόκληση, που θα σε βοηθήσει να γίνεις καλύτερος.

Η εσωτερική κριτική, όπως και οι αποτυχίες πρέπει να θεωρούνται ευκαιρίες βελτίωσης. Αν φοβάσαι να κάνεις λάθη, δεν θα μπορέσεις να πετύχεις, όπως μπορείς να δεις και στο ακόλουθο βίντεο.

#4. Μην Κάνεις ΑνασκόπησηΕίναι αλήθεια πως πολλές φορές ο μεγαλύτερος μας εχθρός δεν είναι κανένας άλλος από τον ίδιο μας τον εαυτό. Μάθε να σκέφτεσαι με το σωστό τρόπο.

Μετά από μια δύσκολη ημέρα ή μετά από κάποιο λάθος μπορεί να έχεις την τάση να ζεις τα γεγονότα ξανά και ξανά μες στο μυαλό σου. Έτσι θυμίζεις στον εαυτό σου, πόσο άσχημα πήγε ή πόσο λάθος ήσουν και αυτό κάνει τα πράγματα χειρότερα, αντί να λύνει το πρόβλημα.

Όταν λοιπόν πιάσεις τον εαυτό σου να κάνει ανασκόπηση των γεγονότων, χωρίς να προσπαθεί να βρει λύση, προσπάθησε να κάνεις κάτι άλλο, που να είναι βοηθητικό και ουσιώδες, αφήνοντας έτσι τις αρνητικές σκέψεις.

#5. Σκέψου τι Συμβουλή θα Έδινες σε Κάποιον ΆλλοΕίναι αλήθεια πως πολλές φορές ο μεγαλύτερος μας εχθρός δεν είναι κανένας άλλος από τον ίδιο μας τον εαυτό. Μάθε να σκέφτεσαι με το σωστό τρόπο.

Όταν η εσωτερική κριτική έχει αναλάβει, το μυαλό σου θα είναι γεμάτο αρνητικά συναισθήματα και θα αισθάνεσαι εγκλωβισμένος.

Προσπάθησε να καθαρίσεις το μυαλό σου και να σκεφτείς τι θα έλεγες σε κάποιον φίλο σου, αν αντιμετώπιζε μια παρεμφερή κατάσταση. Πες στον εαυτό σου τα ίδια ενθαρρυντικά λόγια, που θα έλεγες σε έναν καλό φίλο.

Μιας και αναφερθήκαμε στους φίλους, δες στο παρακάτω επεισόδιο της εκπομπής μας Apla+Andrika, πώς θα μπορέσεις να στηρίξεις έναν φίλο σου που χώρισε.

#6. Δες Καλά τα ΣτοιχείαΕίναι αλήθεια πως πολλές φορές ο μεγαλύτερος μας εχθρός δεν είναι κανένας άλλος από τον ίδιο μας τον εαυτό. Μάθε να σκέφτεσαι με το σωστό τρόπο.

Μάθε να ξεχωρίζεις πότε η εσωτερική σου κριτική υπερβάλλει και πότε όχι. Ψάξε να βρεις τα στοιχεία που σου αποδεικνύουν τι ακριβώς συμβαίνει.

Βρες ποια γεγονότα στηρίζουν την αρνητική σου σκέψη και ποια σου δείχνουν ότι δεν ισχύει. Μετά προσπάθησε να τα συγκρίνεις, ώστε να δεις τι πραγματικά συμβαίνει από ένα πρίσμα περισσότερο λογικό και λιγότερο συναισθηματικό.

#7. Δέξου τον Εαυτό σου όπως Είναι και Προσπάθησε να ΒελτιωθείςΕίναι αλήθεια πως πολλές φορές ο μεγαλύτερος μας εχθρός δεν είναι κανένας άλλος από τον ίδιο μας τον εαυτό. Μάθε να σκέφτεσαι με το σωστό τρόπο.

Σίγουρα μερικές φορές η εσωτερική σου κριτική έχει κάποια βάση και γι’ αυτό είναι αρνητική. Πρέπει να δεχτείς ότι, όπως όλοι, έχεις κάποια ελαττώματα, κάποια μειονεκτήματα.

Την ίδια στιγμή όμως έχεις και την δύναμη να γίνεις καλύτερος και να μάθεις από τα λάθη σου. Πρέπει λοιπόν να δεχτείς ότι η αποτυχία είναι και αυτή μες στο παιχνίδι, να αναγνωρίσεις και να αποδεχτείς τα σημεία που μειονεκτείς και έτσι να βρεις την δύναμη που θα σε οδηγήσει στην βελτίωση.

 Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Γνώρισε καλύτερα τον εαυτό σου, κάνοντας απλά ένα κλικ εδώ.

Καλή συνέχεια

Men Of Style

Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους.
Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.
Men Of Style
Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους. Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.