Το Καλύτερο Podcast Στην Ελλάδα!

Είναι το καλύτερο podcast το Apla+Andrika;

Θα ήταν αυτάρεσκο να το πουν οι ίδιοι οι δημιουργοί του podcast, αλλά από ότι φαίνεται το κοινό της νέας αυτής ηχητικής μανίας, το πιστεύει αρκετά ώστε να το φέρει στην πρώτη θέση της κατάταξης των podcast στην Ελλάδα.

Το  Apla Kai Andrika, το οπτικοακουστικό podcast show του Men Of Style, αυτή τη στιγμή φιγουράρει στην πρώτη θέση όλων των κατηγοριών για podcast στα Ελληνικά Charts της Apple και επίσης στην πρώτη θέση της κατηγορίας Κοινωνία και Κουλτούρα (Society and Culture).

 

Παράλληλα συνεχίζει να είναι μέσα στα Top 10 των Podcast Charts του Spotify για την Ελλάδα,  όπως και όλο το 2019 και το 2020. Το Spotify, είναι η γνωστή εκπληκτική εφαρμογή μουσικής που εδώ και 3 χρόνια μπήκε δυνατά και στο νέο αυτό Media κόσμο των ηχητικών εκπομπών.

Και φυσικά, το Apla Kai Andrika, είναι διαθέσιμο σε όλα τα μεγάλα podcast players που υπάρχουν και σε υψηλές θέσεις όπως η Κύπρος και άλλες χώρες με πολλούς Έλληνες.

Apla kai Andrika του Men Of Style

Πώς δουλεύει η κατάταξη των Podcast;

Η κατάταξη των podcasts στα Apple Podcast Charts λειτουργεί ως εξής : Κάθε podcast φιλοξενείται σε έναν πάροχο που σερβίρει το ηχητικό (mp3 συνήθως) σε όλους τους podcast aggregators (ή podcast players για τον τελικό χρήστη).

Δηλαδή ο δημιουργός, ανεβάζει το ηχητικό κάπου κεντρικά και από εκεί όλα τα λογισμικά αναπαραγωγής αυτών των ηχητικών εκπομπών, λαμβάνουν το υλικό και το αναπαράγουν για τους χρήστες τους. Είτε αυτός είναι χρήστης Apple, είτε Spotify, είτε TuneIn, είτε άλλης εφαρμογής.

Ο μεγαλύτερος αυτή τη στιγμή θεωρείται η εφαρμογή της Apple με τίτλο “Apple Podcasts”  όπου παρέχει και charts για κάθε χώρα ξεχωριστά.

Κάθε χρήστης έχει τη δυνατότητα να ψηφίσει το podcast που του αρέσει πατώντας από 1 ως 5 αστέρια στην βαθμολογία του δίνοντας έτσι μια ώθηση ή πτώση στις θέσεις της κατάταξης.

Αν θες να δώσεις και εσύ στο Apla kai Andrika 5 star review και έχεις συσκευή Apple πάτα εδώ.

Παράλληλα οι χρήστες έχουν την δυνατότητα να κάνουν Συνδρομή (Subscribe) σε ένα podcast show, δηλαδή να εγγραφούν ώστε να παρακολουθούν κάθε επεισόδιο και να τους έρχονται ειδοποιήσεις κάθε φορά που δημοσιεύεται ένα νέο και Γραπτή Αξιολόγηση (Written Review) ώστε σε λίγες λέξεις να εκφράσουν την άποψή τους για το ηχητικό show που έχουν επιλέξει.

Και αυτά με την σειρά τους επηρεάζουν σημαντικά την κατάταξη και την θέση που κάθε podcast λαμβάνει.

Άλλοι Παράγοντες

Όμως υπάρχουν και άλλοι παράγοντες που επηρεάζουν το αν θα εμφανιστείς ψηλά στις θέσεις. Αν και η Apple δεν αποκαλύπτει 100% τον αλγόριθμο και τις ακριβείς μεταβλητές που τις ορίζουν κάθε φορά, είναι σίγουρα ένας συνδυασμός από τα εξής :

 

  1. Βαθμολογία Αστεριών (5 Star Review)
  2. Νέοι Συνδρομητές (Subscribe)
  3. Γραπτές Αξιολογήσεις (Written Review)
  4. Σύνολο συνδρομητών (Subscribers)
  5. Παλαιότητα Podcast

Αντίστοιχα υπάρχει κατάταξη για κάθε επεισόδιο ξεχωριστά που λαμβάνει υπόψη εκτός από τα παραπάνω :

α) Το πόσες φορές κατέβηκε ένα podcast episode

b) Το πόσο χρόνο το άκουσαν κ.α

 

Τι Διαφορετικό Έχουν Αυτά τα Charts με τα Άλλα;

Θα λέγαμε ότι τα Apple Podcast Charts ή τα αντίστοιχα του Spotify, είναι μια αναλογία αυτού του νέου μέσου με τα Top 10 στη μουσική. Billboard, AEPI, Official UK Top 40 charts και άλλα που έχουμε συνηθίσει από παλιά. Κάποια από αυτά έβγαιναν εβδομαδιαία ή μηνιαία.

Βέβαια το ενδιαφέρον με αυτή την κατάταξη που εξετάζουμε, είναι ότι αλλάζει κάθε λίγες ώρες. Ανάλογα την ανταπόκριση του κοινού, οι θέσεις αλλαζουν σχεδόν άμεσα και έτσι έχεις μια εικόνα του τι αρέσει και τι όχι σε περίπου άμεσο χρόνο.

Τι σημαίνει αυτό;

Ότι ο δημιουργός είναι πάντα σε εγρήγορση. Δεν είναι όπως στους καλλιτέχνες μουσικής λόγου χάρη, που μπορείς να βγάλεις ένα δίσκο κάθε ένα – δύο χρόνια ή ένα single μία στο τόσο και να μείνεις για εβδομάδες στην κορυφή.

Απαιτείται συχνή και ποιοτική δημιουργία υλικού. Απαιτείται να απευθύνεσαι σε μεγάλη βάση ακροατών. Και φυσικά απαιτείται να γίνεται σωστός διαμοιρασμός του υλικού σου.

Και αν το συχνό και ποιοτικό περιεχόμενο είναι προφανές γιατί χρειάζεται, ο διαμοιρασμός δεν είναι για αρκετούς.

Πολλοί ποιοτικοί δημιουργοί πέφτουν στη παγίδα να θεωρούν ότι αν ένα ποιοτικό podcast επεισόδιο δημοσιευθεί, η ποιότητά του είναι αρκετή για να το κάνει να φτάσει ψηλά και να κερδίσει πολλούς συνδρομητές, μόνο και μόνο επειδή έχει αξία για τον ακροατή.

Είναι μεγάλο λάθος καθώς το πλήθος των Podcast που υπάρχει αυτή τη στιγμή, κάνει το πεδίο θορυβώδες. Δηλαδή, είναι εξαιρετικά δύσκολο να ξεχωρίσεις από τα υπόλοιπα Podcasts, τα οποία και στην Ελλάδα πλέον έχουν αρχίσει να γίνονται εξαιρετικά ποιοτικά και έτσι ο ανταγωνισμός είναι τεράστιος.

Οπότε απαιτείται διαμοιρασμός σε διάφορα μέσα, όπως τα social media του δημιουργού, με τελικό σκοπό να φτάσει σε όσους περισσότερους μπορεί, ώστε με την επιλογή τους να το ανεβάζουν ψηλά στα Charts κι έτσι να το ανακαλύπτουν και νέοι ακροατές που ψάχνουν κάτι φρέσκο να ακούσουν. Και που αλλού θα το ψάξουν;

Στα Apple και Spotify Podcast Charts της χώρας που ανήκουν.

Γιατί Γίνεται Τόσο Χαμός με τα Podcast Τελευταία.

Η αλήθεια είναι ότι η ιστορία με τα podcast ξεκίνησε πριν αρκετά χρόνια. Την προηγούμενη δεκαετία, κάποιες προσπάθειες από ονόματα του ραδιοφώνου ή από παρέες έφτασαν σε ένα επίπεδο, όμως για διάφορους λόγους η απήχηση αντί να μεγαλώνει, έπεφτε.

Οι λόγοι ήταν πολλοί.

  1. Το περιεχόμενο ήταν συνήθως εκπομπές μαγνητοσκοπημένες από το ραδιόφωνο.
  2. Πολλές παραγωγές ήταν ερασιτεχνικές με περιεχόμενο για πολύ περιορισμένο κοινό.
  3. Οι παραγωγές δεν είχαν συνέχεια και συνοχή. Είτε σταματούσαν μετά από λίγα επεισόδια, είτε κάθε νέο επεισόδιο έβγαινε σε ακαθόριστα χρονικά διαστήματα.
  4. Δεν υπήρχαν χορηγοί ή μεγάλες προσωπικότητες να φέρουν φώτα και κόσμο σε αυτό το νέο μέσο,
  5. Η διείσδυση του Mobile Internet δεν ήταν τότε σε τόσο μεγάλο βαθμό όσο είναι σήμερα.

 

Τι άλλαξε όμως τα τελευταία χρόνια;

Το κοινό άρχισε να αποτραβιέται από τα παραδοσιακά μέσα και το ραδιόφωνο και να δίνει την προσοχή του σε νέα μέσα όπως το Youtube και τα Podcasts. Παράλληλα όμως η παραγωγή ενός εξαιρετικά ποιοτικού Show στο ανταγωνιστικότατο περιβάλλον του Youtube είχε τεράστιο κόστος και δυσκολίες, οπότε αυτή η κατάσταση έστρεψε πολλούς παραγωγούς στο να δοκιμάσουν την τύχη τους στο ανεξερεύνητο περιβάλλον των Podcasts.

Δημιουργοί από διάφορες δομές της κοινωνίας έφεραν τις δημιουργίες τους και μαζί με αυτό τον κόσμο που τους ακολουθούσε σε άλλες πλατφόρμες.

Παράλληλα η εγγενής ανάγκη του κοινού να κερδίζει χρόνο, έφερε στην πρώτη τους επιλογή τα podcasts για ενημέρωση και μάθηση καθώς ήταν ευκολότερη η κατανάλωσή τους μέσα στα ΜΜΜ, στο γυμναστήριο ή στο γραφείο, σε σχέση με μια τηλεοπτική εκπομπή.

Τελευταία έχουν μπει και μεγάλες εταιρείες ως χορηγοί στο οικοσύστημα αυτό καθώς η προσοχή του κόσμου ανεβαίνει, οπότε παράλληλα γίνονται αντίστοιχες διαφημιστικές καμπάνιες και έτσι νέο κοινό έρχεται να προστεθεί στο ήδη υπάρχον δυναμικό κοινό των podcasts.

Έτσι, εκτός από ένα νέο μέσο, τείνει να γίνει και λαοφιλές αλλά γίνεται παράλληλα και εξαιρετικά ανταγωνιστικό αφού τραβάει πλέον και την προσοχή δημιουργών, που είναι γνωστές προσωπικότητες (celebrities) από άλλα παραδοσιακά μέσα.

Πώς Καταφέρνει το Apla Kai Andrika Podcast να Είναι Ανταγωνιστικό και Ψηλά στις Προτιμήσεις;

 

Είναι απλό. Σκληρή δουλειά.

Κάθε επεισόδιο, αν και με αυθόρμητη παρουσίαση, δουλεύεται ενδελεχώς. Με καλή ποιότητα παραγωγής, ιδιαίτερη θεματολογία και καλό διακριτικό χιούμορ.

Παράλληλα φοβεροί καλεσμένοι που δίνουν αξία στο κοινό και προσφέρουν μια ακόμα θετική νότα στο περιεχόμενο του Podcast και εν γένει του καναλιού του Men Of Style.

Τέλος, καλός διαμοιρασμός στα κανάλια επαφής με το κοινό  και η δύναμη του κόσμου του Men Of Style, κρατά στις πρώτες θέσεις των Charts το Απλά Και Ανδρικά podcast και πολλές φορές στην απόλυτη κορφή.

Απόλαυσέ το εδώ :

Spotify

Apple Podcast

YouTube

Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους. Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.