Περιόρισε την Αρνητική Φωνή μέσα σου

Όλοι, ανεξαιρέτως, δίνουμε καθημερινά τη δική μας μάχη με την αρνητική φωνή μέσα μας.

Είτε μικρότεροι είτε ωριμότεροι ανάμεσα στις σκέψεις μας εμφανίζεται πολλές φορές μια εσωτερική αμφιβολία που μας αποτρέπει, μας αποθαρρύνει και μας «εγκλωβίζει» σε συλλογισμούς ανασφάλειας, αδυναμίας και ανεπάρκειας.

Είναι, όμως, έτσι;

Είμαστε πράγματι ανεπαρκείς και αδύναμοι;

Ή έχουμε συνηθίσει να σκεφτόμαστε για τον εαυτό μας με αυτόν τον τρόπο;

Είναι γεγονός ότι σε κάποια περίοδο στη ζωή μας υπάρχει περίπτωση να μας καθοδηγεί ένας αρνητικός τρόπος σκέψης. Μια ελλιπής και μη προοδευτική νοοτροπία, όπου τις σκέψεις και τις συμπεριφορές μας υποκινεί ο φόβος και η ανασφάλεια.

Και αυτό μας παραλύει.

Όταν δεν κάνεις «ανώτερες» σκέψεις για τον εαυτό σου, αλλά μονίμως επιτρέπεις στη φωνή μέσα σου να λέει ότι «δεν είσαι αρκετά καλός» ή «ότι τίποτα δεν θα πάει καλά», τότε ναι, υπάρχει ένα πρόβλημα.

Κι αυτή η συμπεριφορά μπορεί να δημιουργήσει στο μυαλό σου τόσο υψηλά επίπεδα άγχους, εξαιτίας των οποίων δεν θα μπορείς να σταθείς και να μιλήσεις φυσιολογικά ούτε στο οικογενειακό σαλόνι του πατρικού σπιτιού σου.

Γι’ αυτό το λόγο, αν αυτή τη στιγμή αναγνωρίζεις κοινά σημεία στη ζωή σου με όσα περιγράφονται παραπάνω, οφείλεις να κάνεις κάτι για να αλλάξεις την κατάσταση ΥΠΕΡ σου.

Θες να σιγήσεις αυτή τη αρνητική φωνή που σε περιορίζει. Δεκτό.

Ωστόσο, κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Μην πέσεις στην ίδια παγίδα με όλους. Δεν μπορείς να εμποδίσεις ένα μυαλό να σκέφτεται αβίαστα αυτό που θέλει ή αυτό που έχει συνηθίσει. Πάντοτε, θα «έρχεσαι δεύτερος» να συνειδητοποιείς και να εξετάζεις τους συνειρμούς του μυαλού σου και πιο συγκεκριμένα, αν ισχύει αυτό που μόλις πριν σκέφτηκες, αν σου κάνει καλό και αν αυτή η σκέψη σε προοδεύει.

Επομένως, αυτό που μπορείς να κάνεις είναι να περιορίσεις την επίδραση που έχει στη ζωή σου αυτός ο εσωτερικός μονόλογος. Να μειώσεις, δηλαδή, τον αρνητικό αντίκτυπο που έχει στη συμπεριφορά και τις πράξεις σου.

Πριν αναλύσουμε τους τρόπους που μπορεί να επιτευχθεί αυτό, θα ήταν χρήσιμο να εστιάσουμε, ελαφρώς, στον όρο Αντίληψη:

«Κανένα πρόβλημα δεν μπορεί να λυθεί από το ίδιο επίπεδο συνείδησης που το δημιούργησε.»

Α. Einstein

Πολλές φορές για να αλλάξουμε κάτι στη ζωή μας, χρειάζεται να το «δούμε» από διαφορετική σκοπιά. Να το σκεφτούμε διαφορετικά. Ν’ αλλάξουμε την Αντίληψή μας.

Οι σύγχρονοι το λένε: «Think out of the box».

Εναλλακτικά, προτείνω το :«Think like there is no box».

Δώσε στην Αντίληψή σου μια ώθηση. Απελευθέρωσέ την. Μην την κρατάς δέσμια σ’ αυτά που γνωρίζεις. Επέκτεινέ την. Αύξησε την πνευματική διάνοιά σου. Ανάλαβε τα ηνία του μυαλού σου και καθοδήγησέ το στο άπειρο. Πιο πέρα απ’ το συνηθισμένο. Συντόνισε τις σκέψεις σου σ’ ένα σύμπαν, όπου ευημερείς και ακμάζεις. Σκέψου τον κόσμο, ως ένα ιδανικό μέρος όπου ΕΣΥ δημιουργείς τις συνθήκες που ζεις, σύμφωνα με αυτά που πιστεύεις, αυτά που κάνεις και αυτά που είσαι. Άφησε το νου σου να πιάσει νέες συχνότητες, άφησε τη σκέψη σου ν’ ανέλθει σε υψηλότερα επίπεδα και γίνε ρυθμιστής των καταστάσεων που βιώνεις.

Έχοντας, λοιπόν, διαφορετική απ’ το συνηθισμένο Αντίληψη, μπορούμε να πετύχουμε διαφορετικά απ’ τα συνηθισμένα πράγματα κι έτσι να ανεβάσουμε την προσωπική αξία μας.

Δες αυτό το βίντεο:

ΑΞΙΖΕΙΣ! ΚΑΤΑΛΑΒΕ ΤΟ! | Men of Style

 

Ένα απ’ αυτά είναι να ελαττώσουμε συνειδητά τα αρνητικά αποτελέσματα της σιγανής φωνής μέσα μας.

Αυτό μπορεί να συμβεί με τρεις τρόπους:

#1 Αναγνώρισε ότι αυτή η αρνητική φωνή ΔΕΝ είναι αντικειμενική

Με απλά λόγια, δεν σου λέει πάντα την αλήθεια. Τις περισσότερες φορές σου λέει ψέματα, για να σε κρατήσει ασφαλή.

Για την ακρίβεια, τα συναισθήματα ανησυχίας που σου δημιουργεί, έχουν και αυτά το δικό τους σκοπό, καθώς λειτουργούν ως προστατευτικά κιγκλιδώματα που θα σε απωθήσουν από το να προσπαθήσεις να σκεφτείς οτιδήποτε νέο.

Παρομοίασε αυτή την ανησυχία με την ηχητική προειδοποίηση ενός αυτοκινήτου την ώρα που παρκάρει ο οδηγός. Ο ήχος σε προειδοποιεί ότι «φτάνεις στα όρια». Αρχίζει να ηχεί ήρεμα, ενώ όσο πλησιάζεις ένα αντικείμενο, η ένταση και η συχνότητα του ήχου μεγαλώνει.

Το ίδιο συμβαίνει και με την ανησυχία. Διότι, αρχίζεις να ανησυχείς, όταν μια κατάσταση ξεπερνά τα όρια που γνωρίζεις. Τότε είναι που η αρνητική φωνή εμφανίζεται και, στην προσπάθειά της να σε προστατεύσει, σου υποδεικνύει τι να πιστέψεις και πώς να πράξεις, με σκοπό να «γυρίσεις» τις σκέψεις και τη συμπεριφορά σου σε ένα καθεστώς ασφάλειας και μη αναταραχής.

Κάθε φορά που θα ξεφεύγεις από αυτή την ακίνδυνη κατάσταση ηρεμίας που έχει συνηθίσει το μυαλό σου και θα στρέφεσαι σε πιο «περιπετειώδη» μονοπάτια, η αρνητική φωνή θα σου ψιθυρίζει πως: «Δεν είσαι αρκετά καλός», «είσαι χαζός», «δεν θα τα καταφέρεις», «δεν μπορείς», «κάτσε στον καναπέ καλύτερα», «μην ζορίζεσαι», «δεν αλλάζει τίποτα».

Εσύ, όμως, τώρα ξέρεις για ποιο λόγο υπάρχει.

#2 Επανεξέτασε την κατάσταση

Με βάση το γεγονός ότι η αρνητική φωνή δεν είναι αντικειμενική, άρα δεν είναι αξιόπιστη, θα πρέπει άμεσα να επανεξετάζεις την κάθε κατάσταση.

Ο επαναπροσδιορισμός ορισμένων σκέψεων που έκανες είναι πολύ σημαντικός προκειμένου να εξάγεις σωστότερα συμπεράσματα. Άλλωστε, τα πάντα στη ζωή έχουν το νόημα που εμείς τους δίνουμε, σύμφωνα με αυτά που έχουμε σκεφτεί και συμπεράνει.

Αντί, λοιπόν, να σκέφτεσαι τι θα μπορούσε να πάει στραβά, συλλογίσου τι καλύτερο θα μπορούσες να κάνεις, για να διασφαλίσεις ότι όλα θα πάνε καλά. Καλύτερα από καλά. Καλύτερα από ποτέ.

Τι σημαίνει αυτό;

Επικεντρώσου στο στόχο και όχι στα εμπόδια.

Η αρνητική φωνή είναι το εμπόδιο που πρέπει να ξεπεράσεις.

Ο αθλητής ενός αγώνα σπριντ μετ’ εμποδίων επικεντρώνεται στη γραμμή του τερματισμού και όχι στα εμπόδια. Βελτιώνει την τεχνική του άλματός του, μετράει καλύτερα τα βήματά του, αλλά το βλέμμα του παραμένει προσηλωμένο στον τερματισμό.

Αν κοιτάξει το εμπόδιο, δεν θα το προσπεράσει, αλλά θα πέσει πάνω σε αυτό. Γιατί πηγαίνουμε εκεί που κοιτάμε κι αν κοιτάμε εκεί που φοβόμαστε, τότε σίγουρα θα πέσουμε πάνω σε πολλά εμπόδια.

#3 Μετάτρεψε την αρνητική φωνή σε ενδυναμωτική υποστήριξη

Όπως αναφέραμε, δεν μπορούμε να σιγήσουμε την αρνητική φωνή.

Μπορούμε, όμως, να εκμεταλλευτούμε τη στιγμή που μας αποθαρρύνει και να τη μετατρέψουμε σε στιγμή που μας ιντριγκάρει να γίνουμε καλύτεροι, που μας ενδυναμώνει και μας υποστηρίζει.

Για παράδειγμα, σε μια φράση του τύπου: «Αν αποτύχω, θα είμαι χαμένος» η εναλλακτική πρόταση που πρέπει εμείς να παραθέσουμε στον εαυτό μας είναι: «Αν αποτύχω, θα μάθω κάτι πολύ σημαντικό, ώστε να είμαι καλύτερος στη συνέχεια».

Αυτή είναι μια μικρή μέθοδος για να μετατρέψεις μια κατάσταση «αποτυχίας» σε μια κατάσταση «μάθησης». Ένα μικρό τρικ που αντί να σε μειώνει, σε ενδυναμώνει και σταδιακά θ’ αρχίσεις να αποκτάς πλεονέκτημα απέναντι στην ανησυχία και την αρνητικότητα.

Πλέον δεν θα επιδρούν στη ζωή σου με σκοπό να σε κάνουν αδύναμο, αλλά θα αντιστρέφεις το κλίμα υπέρ σου, για να γίνεις παντοδύναμος.

Και πριν κλείσουμε, θυμήσου:

Δεν είναι ποτέ πολύ αργά ή πολύ νωρίς για να αλλάξεις τη ζωή σου, αρκεί ν’ αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτεσαι. Απαιτείται να το επιθυμείς πραγματικά κι να λάβεις τις σωστές-δύσκολες αποφάσεις.

Και είσαι εδώ για να το κάνεις.

Κάν’ το!

Και φυσικά, ξεκίνα από εδώ

Aggelos
author
Πιστεύει ότι οι άνθρωποι είμαστε ικανοί για τα πάντα και το τίποτα. Επιλέγει τα πάντα. Ο Άγγελος είναι λάτρης της Προσωπικής Ανάπτυξης και παρατηρητής της ανθρώπινης συμπεριφοράς, ενώ εμπνέεται από κάθε προσπάθεια εξέλιξης ενός εαυτού προς την καλύτερη εκδοχή του. Το γράψιμο αποτελεί το πάθος του και μέσα από τα κείμενά του παρακινεί και ενδυναμώνει τους νέους ανθρώπους, ώστε να υιοθετήσουν έναν νέο και παραγωγικό τρόπο σκέψης. Εσύ τα διάβασες;