Πως η Βιταμίνη Β12 Ενισχύει τον Εγκέφαλο σου

Υπάρχει μια συγκεκριμένη βιταμίνη που βοηθά σε μεγάλο βαθμό τον εγκέφαλο. Διάβασε τον λόγο.
Υπάρχει μια συγκεκριμένη βιταμίνη που βοηθά σε μεγάλο βαθμό τον εγκέφαλο. Διάβασε τον λόγο.

Η σωστή πρόληψη για οποιοδήποτε μέρος του σώματός μας βασίζεται στη διατροφή, τη συστηματική προσοχή και τη σωματική δραστηριότητα.

Οι περισσότερες από τις συστάσεις των ειδικών μπορούν να επιτευχθούν με την έξυπνη κατανάλωση τροφής.

Ωστόσο και οι πιο υγιεινές διατροφές μπορούν να επωφεληθούν από την πρόσθετη υποστήριξη θρεπτικών ουσιών.

Το ίδιο συμβαίνει και με τις θρεπτικές ουσίες που βελτιστοποιούν τη λειτουργία του νευρικού συστήματος.

Μάθε τα Βασικά για τον Εγκέφαλο σου
Υπάρχει μια συγκεκριμένη βιταμίνη που βοηθά σε μεγάλο βαθμό τον εγκέφαλο. Διάβασε τον λόγο.

Αποτελείται από τον εγκέφαλο και ένα περίπλοκο δίκτυο νεύρων και εξειδικευμένων νευρικών κυττάρων γνωστών ως νευρώνες, το νευρικό σύστημα είναι το σύστημα εντολών και ελέγχου ολόκληρου του σώματός σου.

Υπάρχουν δύο βασικά τμήματα του νευρικού συστήματος.

Το κεντρικό νευρικό σύστημα, το οποίο αποτελείται από τον εγκέφαλο και το νωτιαίο μυελό.

Το περιφερικό νευρικό σύστημα το οποίο αποτελείται από το τεράστιο δίκτυο νεύρων που συνδέει το υπόλοιπο σώμα με το κεντρικό νευρικό σύστημα.

Το περιφερικό νευρικό σύστημα, που αποτελείται από νεύρα εκτός του εγκεφάλου και του νωτιαίου μυελού, είναι ο «δρόμος» επικοινωνίας για το σώμα σου. Τα ηλεκτρικά σήματα ταξιδεύουν κατά μήκος των νευρικών κυττάρων, που ονομάζονται νευρώνες, και μεταδίδουν μηνύματα στον εγκέφαλο.

Όταν αυτά τα νεύρα είναι κατεστραμμένα, δεν μπορούν να επικοινωνούν σωστά και η κακή επικοινωνία μπορεί να προκαλέσει αισθήσεις, όπως μούδιασμα ή πόνο.

Ωστόσο, για να μπορέσεις να διατηρήσεις αυτό το πολύπλοκο σύστημα υγιές, πρέπει να λαμβάνεις τα απαραίτητα συστατικά.

Οι Βιταμίνες της Ομάδας Β Είναι οι πιο Σημαντικές για τον Εγκέφαλο σου
Υπάρχει μια συγκεκριμένη βιταμίνη που βοηθά σε μεγάλο βαθμό τον εγκέφαλο. Διάβασε τον λόγο.

Οι βιταμίνες Β είναι πιθανώς η πιο σημαντική ομάδα βιταμινών στην υγεία του νευρικού συστήματος. Οι ανεπάρκειες πολλών βιταμινών της ομάδας Β προκαλούν βλάβη στο νευρικό σύστημα.

Οι βιταμίνες του συμπλέγματος Β, βοηθούν να μετατρέψεις τα τρόφιμα σε ενέργεια, να δημιουργήσεις νέα ερυθρά αιμοσφαίρια και να βοηθήσεις στην οικοδόμηση των χημικών αγγελιοφόρων του εγκεφάλου.

Η Β12, για παράδειγμα, είναι απαραίτητη για την προστασία των νευρικών καλύψεων και για τον «καθαρισμό» του σώματός από την ομοκυστεΐνη, μια επικίνδυνη ένωση που συνδέεται με εγκεφαλικό επεισόδιο και καρδιαγγειακές παθήσεις.

Η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 μπορεί να έχει σοβαρές συνέπειες, ωστόσο μέχρι 40% των Αμερικανών ενήλικων πιστεύεται ότι έχουν χαμηλότερα από τα φυσιολογικά επίπεδα βιταμίνης Β12.

Τα συμπτώματα ανεπάρκειας περιλαμβάνουν αδυναμία, απώλεια όρεξης, δυσκοιλιότητα, μούδιασμα ή μυρμήγκιασμα στα χέρια και στα πόδια, δυσκολία στη διατήρηση της ισορροπίας και δυσκολία στην αναπνοή.

Οι επιδράσεις στον εγκέφαλο μπορούν να εκδηλωθούν ως «θόλωμα», απώλεια μνήμης, κατάθλιψη, άγχος, σύγχυση, αποπροσανατολισμός, ψευδαισθήσεις και σχιζοφρένεια.

Εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία, η ανεπάρκεια βιταμίνης Β12 μπορεί να προκαλέσει πλήθος νευρολογικών προβλημάτων, όπως ανωμαλίες στο βάδισμα, νευροπάθεια, νευροψυχιατρικές εκδηλώσεις και μειωμένη όραση, γεύση και οσμή.

Μακροπρόθεσμα, αυτό μπορεί τελικά να οδηγήσει σε μόνιμη βλάβη νεύρων και εγκεφάλου, ατροφία του εγκεφάλου, άνοια και νόσος του Alzheimer.

Εάν νομίζεις ότι όλα αυτά είναι υπερβολικά για μια και μόνο βιταμίνη, νέα έρευνα έρχεται δείχνει ότι τα πράγματα είναι ακόμη πιο σοβαρά.

Μελέτη από την PLOSone θέτει στην επιφάνεια όλα όσα γνωρίζουμε ( και δεν γνωρίζουμε) για τη Β12 και τον εγκέφαλο και θέτει ένα εκατομμύριο ερωτήσεις …

Ο σχεδιασμός της έρευνας ήταν απλός, πήραν μεταθανάτιους εγκεφάλους όλων των ηλικιών από ανθρώπους χωρίς διαγνώσεις ασθενειών αλλά και ανθρώπων με αυτιστικά και σχιζοφρενικά δείγματα.

Μετρήθηκαν οι εγκεφαλικές μετρήσεις των ενεργών μορφών βιταμίνης Β12 (ένα από αυτά ήταν η μεθυλοΒ12).

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι τα επίπεδα τηςB12 του εγκεφάλου δεν συμπίπτουν απαραίτητα με τα επίπεδα τηςB12 στο αίμα.

Αυτό σημαίνει ότι ο αιμοληπτικός έλεγχος  που έχεις κάνει κανονικά για να ελέγξεις τα επίπεδα της Β12 μπορεί να μην ταυτίζεται με τα επίπεδα Β12 στον εγκέφαλο.

Σε κάθε περίπτωση, τα επίπεδα της μεθυλοΒ12 του εγκεφάλου  (μιας ενεργής μορφής της Β12) πέφτουν κατακόρυφα μετά την ηλικία των 20 ετών και συνεχίζουν να μειώνονται σταδιακά ακόμη και σε ηλικία 60 ετών.

Επίσης, τα επίπεδα μεθυλοΒ12 σε αυτούς που διαγνώστηκαν με αυτισμό ή σχιζοφρένεια αντιστοιχούσε στο 1/3 αυτών των ελέγχων, πράγμα που σημαίνει ότι η Β12 δεν ήταν τόσο δραστική στον εγκέφαλο αυτών των ασθενών.

Αυτό σημαίνει ότι η συμπλήρωση Β12 θα μπορούσε να αποτρέψει τον αυτισμό ή τη σχιζοφρένεια;

Δεν είναι τόσο απλό … η συσχέτιση δεν σημαίνει αιτιώδη συνάφεια.

Οι χρόνιες ασθένειες όπως ο αυτισμός, η σχιζοφρένεια και η άνοια είναι πολύ πιο περίπλοκες από αυτό και φαίνεται ότι έχουν να κάνουν με τοπική φλεγμονή στους νευρώνες.

Το γενικό οξειδωτικό στρες (που σημαίνει το μεταβολικό στρες που προέρχεται από την απλή έξοδο της ενέργειας από τα μιτοχόνδρια) αυξάνεται με τη φλεγμονή και η ικανότητά επανάκτηση μειώνεται παρουσία φλεγμονής.

Η εξισορρόπηση του στρες και της ανάκαμψης είναι το πραγματικό κλειδί τόσο για την ολική υγεία όσο και για την ψυχική υγεία.

Η κατανόηση του πώς ο εγκέφαλός μας ανακάμπτει είναι το κλειδί για τη μεγιστοποίηση της ψυχικής υγείας και την ανάκαμψη από (ή την πρόληψη) καταστροφικών ασθενειών.

Βοήθησε τον Εγκέφαλο σου να Ανακάμψει Λαμβάνοντας Β12
Υπάρχει μια συγκεκριμένη βιταμίνη που βοηθά σε μεγάλο βαθμό τον εγκέφαλο. Διάβασε τον λόγο.

Η ιδέα ότι η Β12 μπορεί να αυξήσει την ενέργεια προέρχεται από την παρατήρηση ότι λειτουργεί πολύ εντυπωσιακά σε άτομα που έχουν ανεπάρκεια σε Β12.

Τα χαμηλά επίπεδα μπορούν να επηρεάσουν σίγουρα τη μνήμη σου και άλλες γνωστικές λειτουργίες.

Τα πράσινα χόρτα αποτελούν πολύ καλή επιλογή όσον αφορά τις φυτικές πηγές βιταμίνης Β12.

Τα οστρακοειδή,το κίτρινο τυρί, το συκώτι και τα αυγά περιέχουν Β12 η οποία αφομοιώνεται πιο εύκολα σε σχέση με τις φυτικές πηγές Β12 για αυτό οι χορτοφάγοι πρέπει να προσέχουν ιδιαίτερα.

Μη διστάσεις να προχωρήσεις σε συμπληρωματική λήψη Β12  αν την έχεις ανάγκη, την οποία μπορείς να λάβεις είτε από σκευάσματα πολυβιταμινών είτε απομονωμένη Β12.

Φυσικά επιβάλλεται να κάνεις εξετάσεις και να μην αμελείς την υγεία σου, αν όμως έχει περάσει καιρός από τότε που έκανες το τελευταίο σου check-up καλό είναι να μετρήσεις και τη Β12.

Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Επιθυμείς να μάθεις περισσότερα μυστικά για την λειτουργία του εγκεφάλου; Δες εδώ.

Περιμένω την οποιαδήποτε απορία σου εδώ.

Καλή συνέχεια

Andreas

Andreas

Fitness Expert at MenOfStyle.gr
Με πτυχίο Γυμναστικής Ακαδημίας, μεταπτυχιακό στην Μεθοδολογία της Άθλησης, πορεία στην Πάλη και τις Πολεμικές Τέχνες και έχοντας αναλάβει και καθοδηγήσει επιτυχημένα ανθρώπους ώστε να βγάλουν τον καλύτερό τους εαυτό και στο σώμα τους, ο Ανδρέας είναι ένας άνθρωπος που πραγματικά ξέρει τι λέει στο κομμάτι της άσκησης και της φυσικής αγωγής.
Andreas