Τι Κάνεις Όταν το Άγχος Είναι Μόνιμος Κάτοικος του Μυαλού σου

Τι Κάνεις Όταν το Άγχος Είναι Μόνιμος Κάτοικος του Μυαλού σου

Ποιος δεν έχει άγχος σε μια καθημερινότητα που τις περισσότερες φορές κινείται πιο γρήγορα από την σκέψη μας;

Άγχος μπορούμε να έχουμε για το οτιδήποτε. Για κάτι που έχει συμβεί, για κάτι που συμβαίνει ή για κάτι που πρόκειται να συμβεί.

Βασικά είναι μια αντίδραση που έχουμε όταν η αντίληψη μας έρχεται κόντρα με κάτι που βρίσκεται στην γραμμή του χρόνου.

Από την άλλη, το άγχος προκύπτει από ως μια αντίδραση που τείνει να σε προετοιμάσει για ένα γεγονός που σε φοβίζει.

Όμως τι συμβαίνει και έχουμε τόσες φορές άγχος;

Γιατί Συμβαίνει

Συνήθως, το άγχος γίνεται χειρότερο για όσους τείνουν να υπεραναλύουν τις καταστάσεις, τα δεδομένα και τα σενάρια που μπορεί να προκύψουν.

Φυσικά, το άγχος είναι απόλυτα δικαιολογημένο όταν θέλεις να πας καλά σε μια συνέντευξη, στις εξετάσεις ή στο πρώτο ραντεβού. Είναι ανθρώπινο γιατί οτιδήποτε άγνωστο για το μυαλό μας το κάνει να αγχώνεται.

Άλλωστε μπορούν να συμβούν πολλά περίεργα στο πρώτο ραντεβού. Αν θες να είσαι γελάσεις με μερικά που συνέβησαν σε εμάς, μπορείς να δεις το video από το Apla + Andrika:

Τα πράγματα όμως αρχίζουν να γίνονται πιο σοβαρά όταν το άγχος μας κάνει να νιώθουμε τόσο άβολα που στο τέλος αποφεύγουμε καταστάσεις που πιθανότατα να μας προσφέρουν θετικές εμπειρίες ή ακόμα και θετικές αλλαγές στην ζωή μας.

Συνήθως το άγχος μας δημιουργεί την αίσθηση πως πρέπει να αποφύγουμε το οποιοδήποτε ρίσκο αποτυχίας ή απόρριψης. Και όπως καταλαβαίνεις, χωρίς έστω και λίγο ρίσκο, λίγα πράγματα εξελίσσονται.

Ακόμα, κάτι που θεωρώ πολύ σημαντικό, είναι πως το άγχος εμφανίζεται και σε άλλες περιπτώσεις, όπως όταν υπάρχει περίπτωση να μας ασκηθεί αρνητική κριτική ή να μην αποδώσουμε όπως θα θέλαμε σε κάποιο τομέα ή δραστηριότητα.

Όπως καταλαβαίνεις το άγχος είναι ένας είδος εσφαλμένης αντίληψης πως αυτό που έρχεται όχι μόνο θα είναι καταστροφικό αλλά δεν θα έχουμε και τα απαραίτητα εφόδια να το διαχειριστούμε.

Υπάρχει τεράστια διαφορά να βλέπεις κάτι σαν απειλή και να βλέπεις κάτι σαν πρόκληση. Το ψυχολογικό αμυντικό σου σύστημα ενεργοποιείται με εντελώς διαφορετικό τρόπο.

Συνήθως το άγχος υπάρχει επειδή σχετίζεται με τον φόβο.

Το θέμα όμως δεν είναι τόσο στο γιατί αισθάνεσαι άγχος αλλά κάτω από ποιες συνθήκες αισθάνεσαι ασφαλής.

Και σε αυτό το σημείο είναι που ξεκινάει το ενδιαφέρον.

Το Μυαλό σου Αντιμέτωπο με το Άγχος

Δεν μπορούμε να προβλέψουμε το μέλλον και δεν μπορούμε να προβλέψουμε πως θα διαχειριστούμε την κάθε κατάσταση που θα προκύψει.

Όμως ένα ισχυρό μυαλό είναι αυτό που αντιμετωπίζει συχνά προκλήσεις και εξελίσσει συνεχώς τις ικανότητες.

Προσωπικά πιστεύω πως άγχος θα έχουμε πάντα γιατί συνέχεια θα συμβαίνει κάτι που δεν περιμένουμε. Έτσι είναι η ζωή.

Από την άλλη, μπορούμε να κάνουμε ένα βασικό πράγμα.

Να ενισχύσουμε το ανοσοποιητικό σύστημα του μυαλού μας χτίζοντας διαρκώς νέες εμπειρίες.

Τι σημαίνει αυτό.

Όταν έχει πολύ εύκολα άγχος σημαίνει πως το μυαλό σου εντοπίζει σε πολλές καταστάσεις, πολύ γρήγορα και εύκολα, μια απειλή που πιστεύει πως θα είναι δύσκολο να αντιμετωπίσει.

Όσο λιγότερες νέες καταστάσεις αντιμετωπίζεις και όσο περισσότερο μένεις στην ασφαλή σου ζώνη, που όλοι έχουμε, τόσο πιο συχνά θα σε χτυπά το άγχος.

Αν αντιμετωπίζεις συχνά νέες καταστάσεις, τόσο πιο εύκολο να είναι διαχειριστείς μια καινούργια με λιγότερες πιθανότητες να την δεις ως απειλή.

Άγχος, Νόημα και Διαχείριση

Υπάρχει όμως κάτι ακόμα και αυτό είναι το νόημα που δίνουμε στις καταστάσεις που μας καθηλώνουν αφού μας δημιουργούν άγχος.

Συνήθως όταν μια κατάσταση μας δημιουργεί έντονο άγχος, το πρώτο που κάνουμε είναι να προσπαθήσουμε να την αποφύγουμε. Ο,τιδήποτε μας κάνει να νιώθουμε περίεργα, θέλουμε να το αποβάλουμε όσο πιο γρήγορα γίνεται.

Αυτό που συμβαίνει όμως εκείνη την στιγμή είναι πως εκπαιδεύουμε τον εαυτό μας να τα παρατάει όταν μια κατάσταση μας δημιουργεί άγχος. Και αυτό δεν είναι το καλύτερο.

Από την μια όταν αποφεύγουμε συνεχώς καταστάσεις δεν πρόκειται ποτέ να ανταποκριθούμε σε αυτές που είναι ικανές να μας εξελίξουν. Και συνήθως, αν όχι πάντα, οι καταστάσεις που μας εξελίσσουν είναι και οι πιο δύσκολες.

Εκτός αυτού, είναι σχεδόν δεδομένο πως κάποια στιγμή θα απαιτηθεί να βρεθούμε αντιμέτωποι με συνθήκες που μας προκαλούν άγχος.

Παρόλα αυτά, όταν εμφανίζεται το άγχος, το νόημα που του δίνουμε είναι πως πρέπει να ξεφύγουμε από αυτό αντί να δοκιμάσουμε να το διαχειριστούμε ή να δούμε την κατάσταση ως πρόκληση να αναβαθμιστούμε.

Δηλαδή να αναπτύξουμε θάρρος, αποφασιστικότητα, αντοχή στην πίεση, την αυτοπεποίθηση μας και πολλές άλλες αντίστοιχες ικανότητες που στην ουσία αποτελούν βασικά συστατικά επιτυχίας σε οποιονδήποτε τομέα και αν δραστηριοποιούμαστε.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να μάθουμε να διαχειριζόμαστε το άγχος περισσότερο αποτελεσματικά χωρίς να χρειάζεται να εισάγουμε τον εαυτό μας συνεχώς σε καταστάσεις αβεβαιότητας.

Διάφορες κοινωνικοποίησης, κάποιο είδος πολεμικής τέχνης, περισσότερα ταξίδια ή ακόμα και ένα βιβλίο που μπορεί να μας προσφέρει μια διαφορετική οπτική, είναι μια αρχή.

Όπως και να έχει, όσο περισσότερο επιδιώκουμε να εισάγουμε τον εαυτό μας σε νέες καταστάσεις και περιβάλλοντα τόσο περισσότερο θα ερχόμαστε σε επαφή με νέα προβλήματα χωρίς αυτό να σημαίνει πως τα προβλήματα αυτά είναι ζητήματα που επηρεάζουν άμεσα την ποιότητα της ζωής μας.

Οι νέες καταστάσεις σημαίνουν και νέα ερεθίσματα και τα νέα ερεθίσματα σημαίνουν και την ανάγκη να δημιουργηθούν νέες ικανότητες αλλά κα νέοι τρόποι να διαχειριστούμε νέα δεδομένα.

Όταν για παράδειγμα ξεκινάς το γυμναστήριο, έρχεσαι αντιμέτωπος όχι με μια αλλά με πολλές καταστάσεις.

Αρχικά να ακολουθήσεις ένα νέο πρόγραμμα. Στην συνέχεια να εξελίξεις αυτό το πρόγραμμα στην περίπτωση που θέλεις να συνεχίσεις να βελτιώνεσαι και οι στόχοι σου έχουν αλλάξει.

Μαζί με το πρόγραμμα γυμναστικής έχεις και την διατροφή που πιθανότατα θα χρειαστεί να ακολουθήσεις για να δεις πιο ποιοτικά αποτελέσματα. Και η διατροφή έχει και αυτή τις δικές της απαιτήσεις.

Στο γυμναστήριο θα γνωρίσεις νέους ανθρώπους και θα κάνεις καινούργιες γνωριμίες. Θα μιλήσεις με αγνώστους, θα επικοινωνήσεις και θα μοιραστείς μέχρι ένα βαθμό τον εαυτό σου.

Βεβαίως, όπως και όλη η ζωή σου, το γυμναστήριο είναι κάτι που μπορείς να το κάνεις με στυλ, χωρίς να χαλάς την εικόνα σου. Μπορείς να δεις το video για το πώς το κάναμε εμείς.

Και φυσικά το γυμναστήριο είναι ένα μικρό παράδειγμα μπροστά στο πλήθος των δραστηριοτήτων που μπορείς να κάνεις για να εισάγεις νέα δεδομένα στην καθημερινότητα.

Οι νέες προκλήσεις και η εισαγωγή νέων προκλήσεων και τρόπων αντιμετώπισης και διαχείρισης είναι ένας από τους πολλούς τρόπους που μπορείς να εξελίξεις τον εαυτό σου και να τον κάνεις περισσότερο προετοιμασμένο ώστε να ανταποκρίνεται πιο αποτελεσματικά σε καταστάσεις που σου προκαλούν άγχος.

Η επιλογή είναι πάντα δική σου.

Εάν ενδιαφέρεσαι να μάθεις περισσότερα, δες εδώ

Να είσαι καλά

Ο Χρήστος γρήγορα στην ενήλικη ζωή του συνειδητοποίησε πως η πραγματική ουσία της σωστής επικοινωνίας με τις γυναίκες, δεν βρίσκεται ούτε σε ατάκες ούτε σε συστήματα και ότι αυτά είναι μόνο η αρχή για το ξεκίνημα μιας νέας ζωής και κρίσιμων εσωτερικών αλλαγών και εξελίξεων σε οποιοδήποτε τομέα. Στρέφοντας το ενδιαφέρον του στις δομές διαχείρισης Σχέσεων, αποφάσισε να επεκτείνει τις γνώσεις του πάνω στην Ψυχολογία, ώστε να συνδέσει τις πλούσιες εμπειρικές γνώσεις που ήδη υπήρχαν με τεχνογνωσίες που θα του επέτρεπαν μια βαθύτερη κατανόηση της διαπροσωπικής επαφής μεταξύ των δύο φύλων. Ο Χρήστος είναι ιδρυτικό μέλος και υπεύθυνος του προγράμματος εκπαίδευσης του MenOfStyle.gr