Εγκέφαλος και Παραγωγικότητα: Πως Συνδέονται Μεταξύ τους;

Αν θέλεις να έχεις υψηλή παραγωγικότητα στην καθημερινότητα σου, τότε θα χρειαστεί να αποκτήσεις τις παρακάτω συνήθειες.
Αν θέλεις να έχεις υψηλή παραγωγικότητα στην καθημερινότητα σου, τότε θα χρειαστεί να αποκτήσεις τις παρακάτω συνήθειες.

Ο εγκέφαλος είναι το κλειδί για την επιτυχία και το σημαντικότερο μας όπλο. Ο εγκέφαλος ζυγίζει περίπου το 2% του σωματικού βάρους ενός μέσου ατόμου, αλλά χρησιμοποιεί το 20% των θερμίδων του βασικού μεταβολισμού.

Πόσο συχνά όμως σε απασχολεί ο εγκέφαλος σου και η υγεία του;

Μάλλον όχι και τόσο συχνά!

Κι όμως ο εγκέφαλος είναι το πιο ζωτικό όργανο του σώματος μας, είναι ο πυρήνας όλων όσων κάνουμε και σκεφτόμαστε, από την επίλυση προβλημάτων, την εκμάθηση νέων ικανοτήτων, της δημιουργικότητας, της επικοινωνίας, της παραγωγικότητας και τόσων άλλων.

Γενικά, τείνουμε να σκεφτόμαστε την υγεία του εγκεφάλου μας όταν τα πράγματα αρχίζουν να μην πηγαίνουν και τόσο καλά, όταν περνάνε τα χρόνια και η σωστή λειτουργία του εγκεφάλου ακολουθεί μια φθίνουσα πορεία.

Ένας ισχυρός εγκέφαλος όμως, είναι πιο προστατευμένος απέναντι στις απειλές που μπορεί να προκύψουν, ενώ παράλληλα λειτουργεί πιο αποδοτικά, βελτιώνοντας την παραγωγικότητα. Οι έρευνες έχουν δείξει ότι το κάθε άτομο μπορεί να βελτιώσει τον τρόπο που λειτουργεί ο εγκέφαλος του και στην ουσία να τον κάνει πιο έξυπνο.

Αυτό βέβαια δεν είναι κάτι που συμβαίνει γρήγορα. Αντιθέτως, χρειάζεται αφοσίωση, όμως ποτέ δεν είναι αργά για να βελτιώσεις την ικανότητα του εγκεφάλου σου να σκέφτεται πιο έξυπνα.

Το πρόβλημα είναι ότι στην εποχή μας, σημαντικό ποσοστό των ανθρώπων που φτάνει το 40%(από έρευνες σε ΗΠΑ και Καναδά), φαίνεται ότι φτάνουν τον εγκέφαλο τους στα όρια, κάτι που οδηγεί σε μειωμένη απόδοση, χαμηλή αυτοπεποίθηση και γενικότερο συναίσθημα κόπωσης.

Κύριο αίτιο για αυτό είναι το γεγονός ότι οι εργαζόμενοι δεν αμείβονται για την παραγωγικότητα τους. Στις ΗΠΑ για το διάστημα 2000 έως 2014 υπήρξε 21,6% αύξηση της οικονομικής παραγωγικότητας και αύξηση εισοδημάτων μόνο 1,8%.

Αυτό το «κάψιμο» του εγκεφάλου τον επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό. Αυξάνεται το άγχος, μειώνονται δραματικά: η προσοχή, η μνήμη, η δημιουργικότητα και οι ικανότητες επίλυσης προβλημάτων.

Τα αποτελέσματα είναι ακραία, όμως μπορούν με την σωστή προσοχή να αντιστραφούν.

Χρειάζεται όμως χρόνος και πλήρης ξεκούραση που μπορεί να φτάσει και τις 4 εβδομάδες. Έχει βρεθεί ότι μετά από 4 εβδομάδες ξεκούρασης παρουσιάζεται αύξηση της προσοχής,  σημαντική βελτίωση της μνήμης και μείωση του άγχους και της κακής διάθεσης.

Αυτές οι 4 εβδομάδες χαλάρωσης, μην φανταστείς ότι είναι χαμένος καιρός που δεν κάνεις τίποτε.

Αντιθέτως, πρέπει για το χρονικό αυτό διάστημα να κάνεις διάφορες δραστηριότητες, οι οποίες θα σε χαλαρώσουν και θα ενεργοποιήσουν τον εγκέφαλο σου, ούτως ώστε να γίνεις πιο παραγωγικός και να μην χρειάζεται να καις τον εγκέφαλο σου με άπειρες ώρες δουλειάς.

Υπάρχουν μερικοί τρόποι που θα σε βοηθήσουν να βελτιώσεις την παραγωγικότητα σου:

#1. Απέκτησε Νέες Ικανότητες και Εξάσκησε τον Εγκέφαλο
Αν θέλεις να έχεις υψηλή παραγωγικότητα στην καθημερινότητα σου, τότε θα χρειαστεί να αποκτήσεις τις παρακάτω συνήθειες.

Σε αντίθεση με αυτό που πιστεύεται γενικά, ο εγκέφαλος αποδεικνύεται ότι έχει την ικανότητα να αλλάζει, ώστε να μπορεί να ικανοποιεί τις απαιτήσεις.

Αυτή η πλαστικότητα του εγκεφάλου βελτιώνεται όταν μαθαίνεις νέα πράγματα και τον κάνεις να δημιουργεί συνδέσεις, τις οποίες χρησιμοποιεί, όταν χρειαστεί, για να επιλύσει προβλήματα.

Το ενδιαφέρον είναι ότι η λειτουργία του εγκεφάλου βελτιώνεται από οτιδήποτε και αν μάθεις. Δηλαδή μπορείς να αυξήσεις την παραγωγικότητα σου, χωρίς απαραίτητα να μάθεις κάτι σχετικό με την δουλειά σου. Ακόμη και κάτι διαφορετικό, που σου κινεί το ενδιαφέρον θα λειτουργήσει.

Φτιάξε λοιπόν έναν κατάλογο με πράγματα που σε ενδιαφέρουν και θα ήθελες να μάθεις και ξεκίνα!

#2. Βρες Κάποιον να Πορευτείτε Μαζί στον Δρόμο της Βελτίωσης
Αν θέλεις να έχεις υψηλή παραγωγικότητα στην καθημερινότητα σου, τότε θα χρειαστεί να αποκτήσεις τις παρακάτω συνήθειες.

Αν η προσπάθεια σου έχει κάποιον συνέταιρο, τα πράγματα θα γίνουν πιο εύκολα και για τους δύο.

Αφ’ ενός θα αποδίδετε καλύτερα, στην έμφυτη προσπάθεια σας να εντυπωσιάσετε ο ένας τον άλλον και αφ’ ετέρου ελαχιστοποιείται το αίσθημα μοναξιάς που μπορεί να σε κάνει να νιώσεις άσχημα και να θέλεις να τα παρατήσεις.

Ο πόνος που προκαλείται από την κοινωνική απομόνωση εκλαμβάνεται από τον εγκέφαλο με τον ίδιο τρόπο, όπως ο σωματικός πόνος.

Μπορείς λοιπόν να βρεις κάποιον και να δουλέψετε μαζί για να βελτιωθείτε ή να μπεις σε ομάδες με άτομα που έχουν στόχους παρεμφερείς με τους δικούς σου.

#3. Φτιάξε ένα Σύστημα Ανταμοιβών
Αν θέλεις να έχεις υψηλή παραγωγικότητα στην καθημερινότητα σου, τότε θα χρειαστεί να αποκτήσεις τις παρακάτω συνήθειες.

Αυτοί που έχουν κίνητρο και καταφέρνουν πολλά πράγματα έχουν αναπτύξει ένα δικό τους σύστημα ανταμοιβής. Κάθε φορά που προοδεύουν σε κάτι, ανταμείβουν τον εαυτό τους με κάτι που τους προκαλεί ευχαρίστηση και αυτό τους δίνει την δύναμη να συνεχίζουν.

Αυτή η ευχαρίστηση δίνει επίσης κίνητρο για περισσότερη παραγωγικότητα. Βρες τι σου δημιουργεί κίνητρο και τι είδους ανταμοιβές σου προκαλούν ευχαρίστηση και σε κάνουν να θέλεις να δουλέψεις πιο αποδοτικά.

Βάλε μικρούς ενδιάμεσους στόχους και όταν τους επιτεύξεις δώσε στον εαυτό σου την ανταμοιβή που του υποσχέθηκες. Έτσι ο εγκέφαλος σου θα “πλημμυρίζει” από όλα εκείνα τα χημικά που σε κάνουν να νιώθεις ευτυχισμένος και βρίσκεις το κίνητρο για να γίνεις ακόμη πιο παραγωγικός.

#4. Κάνε Όνειρα
Αν θέλεις να έχεις υψηλή παραγωγικότητα στην καθημερινότητα σου, τότε θα χρειαστεί να αποκτήσεις τις παρακάτω συνήθειες.

Όπως είπαμε, το να εργάζεσαι διαρκώς και να αισθάνεσαι ότι δεν μπορείς να πάρεις ανάσα είναι κάτι καταστροφικό για την παραγωγικότητα σου. Γι’ αυτό, κάνε ένα διάλειμμα και ονειρέψου, δίνοντας έτσι μια ευκαιρία στον εγκέφαλο σου να επαναφορτιστεί.

Έχει βρεθεί ότι το να κάνεις όνειρα βοηθά την λειτουργία του εγκεφάλου και την μνήμη, επειδή τον ηρεμεί και μειώνει το στρες. Επίσης, υποστηρίζεται από κάποιες έρευνες ότι η ονειροπόληση συμβάλλει θετικά στην επίλυση προβλημάτων.

Κάνε λοιπόν όνειρα, στα διαλείμματα σου ή μεταξύ των διαφορετικών εργασιών και σημείωσε τις σκέψεις ή τις ιδέες που μπορεί να προκύψουν.

Ίσως βγει κάτι καλό!

#5. Αθλήσου
Αν θέλεις να έχεις υψηλή παραγωγικότητα στην καθημερινότητα σου, τότε θα χρειαστεί να αποκτήσεις τις παρακάτω συνήθειες.

Σίγουρα το έχεις ακούσει εκατοντάδες φορές, «νους υγιής, εν σώματι υγιή».

Αφιέρωσε λίγο χρόνο, μερικές φορές την εβδομάδα για να αθληθείς και να κρατήσεις το σώμα σου σε μια καλή φυσική κατάσταση.

Η άσκηση αυξάνει την καρδιακή συχνότητα και μεταφέρει περισσότερο οξυγόνο σε όλο το σώμα και στον εγκέφαλο. Ακόμη και με 20 λεπτά άσκησης μπορείς να δεις σημαντική βελτίωση.

Οι ενδορφίνες θα βελτιώσουν την διάθεσή σου, θα συμβάλλουν στην μείωση του άγχους και θα σε βοηθήσουν να αισθανθείς πιο θετικός και σταθερός όλη τη μέρα, με πολύ θετικά αποτελέσματα για την παραγωγικότητα σου.

#6. Πρόσεξε την Διατροφή σου
Αν θέλεις να έχεις υψηλή παραγωγικότητα στην καθημερινότητα σου, τότε θα χρειαστεί να αποκτήσεις τις παρακάτω συνήθειες.

Υπάρχουν τροφές που αποδεδειγμένα βοηθούν στην λειτουργία του εγκεφάλου και των οποίων η έλλειψη μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα.

Η βιταμίνη Ε για παράδειγμα, βοηθά στην πρόληψη της μείωσης των γνωστικών ικανοτήτων. Καλές πηγές βιταμίνης Ε είναι τα αυγά, τα καρύδια και το καφέ ρύζι.

Επίσης τα μούρα συμβάλλουν στην προστασία του εγκεφάλου από το οξειδωτικό στρες.

Το πιο γνωστό συστατικό που βοηθά στην λειτουργία του εγκεφάλου, και όχι μόνο, είναι τα Ωμέγα-3 λιπαρά, τα οποία βρίσκονται σε θαλασσινά, όπως ο σολομός, ο τόνος, ο γαύρος, η σαρδέλα και άλλα. Ο ψευδάργυρος επίσης, έχει βρεθεί ότι βοηθά στην βελτίωση της μνήμης και το μαγνήσιο στην μείωση των επιπέδων του στρες.

Κάποια συστατικά από την άλλη μπορεί να μειώσουν την απόδοση, όταν καταναλωθούν σε μεγάλες ποσότητες. Μια τέτοια ουσία είναι η γλυκόζη.

Για τον λόγο αυτό, θα πρέπει να προτιμούμε να καταναλώνουμε τροφές με χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, ούτως ώστε ο ρυθμός απελευθέρωσης της γλυκόζης στο αίμα να είναι μικρότερος και να διαρκεί για περισσότερη ώρα.

#7. Κοιμήσου Επαρκώς
Αν θέλεις να έχεις υψηλή παραγωγικότητα στην καθημερινότητα σου, τότε θα χρειαστεί να αποκτήσεις τις παρακάτω συνήθειες.

Το χρόνιο στρες και η χρόνια κόπωση μπορεί να προκαλέσουν βλάβες στον εγκέφαλο. Τα υψηλά επίπεδα κορτιζόλης κάνουν τον εγκέφαλο να βρίσκεται σε μια διαρκή κατάσταση εγρήγορσης.

Ο ποιοτικός ύπνος μπορεί να συμβάλλει στην μείωση των επίπεδων της κορτιζόλης και άρα στην μείωση του άγχους και στην βελτίωση της λειτουργίας του εγκεφάλου. Ο ύπνος, όχι μόνο βοηθά στην μείωση του άγχους, αλλά βοηθά στην μάθηση και κάνει τον εγκέφαλο πιο αποτελεσματικό.

Κατά την διάρκεια του ύπνου ο εγκέφαλος δεν σβήνει, αλλά εμπεδώνει όλα όσα έμαθε μέσα στην μέρα. Ένας ενήλικας χρειάζεται μεταξύ 7 και 9 ωρών ύπνου κάθε βράδυ για να επωφεληθεί πλήρως από τον ύπνο και να είναι στην καλύτερη κατάσταση την επόμενη ημέρα.

Ο εγκέφαλος και η παραγωγικότητα είναι άρρηκτα συνδεδεμένα. Γνωρίζοντας πώς να φροντίσεις τον εγκέφαλο σου, κάνεις το πρώτο βήμα για την επιτυχία. Παράλληλα η υιοθέτηση καλών συνηθειών κάνει καλό σε όλο σου το σώμα, συμβάλλοντας όχι μόνο στην παραγωγικότητα, αλλά και στην βελτίωση της ζωή σου γενικότερα.

Δες και εδώ πως επηρεάζεται ο εγκέφαλός σου όταν τρώς κόλλημα.

Τα επόμενα καλύτερα άρθρα που μπορείς να διαβάσεις:

Επιθυμείς να μάθεις περισσότερα μυστικά για την λειτουργία του εγκεφάλου; Δες εδώ.

Καλή συνέχεια

Men Of Style

Men Of Style

Το MenOfStyle.gr είναι το site της πρώτης ομάδας επαγγελματικής εκπαίδευσης, ανάπτυξης και εξέλιξης των προοπτικών των ανδρών στις σχέσεις τους με τις γυναίκες, στα ραντεβού, στην αρρενωπότητά τους, στις κοινωνικές τους δεξιότητες, στην αυτοπεποίθησή τους και στην αυτοβελτίωσή τους.
Κύριος σκοπός της είναι η μελέτη και η εξέλιξη των κοινωνικών δυναμικών που αναπτύσσονται μεταξύ των ανθρώπων και ειδικώς κατά την αλληλεπίδραση ενός άνδρα με μια γυναίκα. Με καθημερινή αρθρογραφία, σεμινάρια και events η ομάδα μας, είναι η πρώτη, πιο οργανωμένη και ολοκληρωμένη προσέγγιση σε θέματα flirting, socializing & self improvement στην Ελλάδα.
Men Of Style